Di restoran julia begitu menikmati makanan yg dipesannya kerana dia terlalu lapar tiba tiba handphonenya berbunyi dn dia melihat tertera no anggotanya.
"Hello... "
"Hello puan... Maaf mnganggu puan"
"Tak pe kenapa dalila"
"Saya sudah dapat maklumat penuh tentang kes yg kita siasat bersama en. Khairul"
"Okay awak letak di meja saya esok saya semak dan awak maklumkan pada inspektor khairul sekali tentang maklumat ini... Igt saya tak nak ada kesilapan..."
"Baik puan saya faham..."
Julia sudah menamatkn pnggiln telifon setelh mmberi salam.
"Kenapa dalila telifon" tnya danial.
" pasal kes yg saya pegi siasat tu dh ada maklumat penuh dia". Jawab julia.
" bagus nya.. Cekap dalila buat keje" danial memuji kecekapan dalila dalam hal ini. Julia juga mengakui yg dalila sememangnya cekap membuat kerja.
"Yup.. Tu sebab saya lebih selesa kalau dalila yang handle kes kes macam ni dan dia lah antara orang yg jarang kene mrah dengan saya" terang julia pada danial.
"Kau tu tegas sangat... Habis satu blai takut dengan kau" perli danial.
"Abang ... Kalau saya x tegas mmg tak siap kerja kerja diaorg tu.. Lagipun Saya marah diaorang bertempat" jawab julia.
"Yela julia... Dlam satu kes kau jangan terlalu harapkan orang bawah kau.. Kau sendiri kene amik tahu setiap kes yg bawah kendalian kau... Kau x boleh lalai dalam mengatur startegi... Kes kongsi gelap ni x settle lgi.. Aq tengok report kes tu dh dekat 2 bulan tak settle lagi..." ujar tegas danial.
"Oo kes tu.. Itu sebb saya mngamuk saya dh hntar anggota saya pegi operasi malam tu sebb saya dapat maklumat yg suspect ada di kawasan tersebut... Lepastu suspect terlepas sbb kecuaian sendiri... Shila dia tak terlibat dengan operasi mlm tu tpi dye pgi sama siasat n dia jumpa suspect... Lpastu dia pgi ikot suspect tu seorang diri tnpa tunggu anggota lain... N dia kene pukul teruk tak sempat anggota lain tolong dia.. Suspect terlepas mcm tu ja...nasib baik shila x de pape.. Kalau jadi pape apa saya nk jawab kat tuan helmi" terang julia.
" pasti kn lepas ni operasi untuk kes ni kau turun padang jangan harapkan anggota kau ja" tegas danial.
"Ye lah" julia sudah kematian kata kerana danial sudh mmberi arahn yg tegas. Julia mnyedari silapnya kerana tidak turun padang malm itu.
" julia kau kene belajar byak lagi dalam dunia polis ni.. Kau masih baru dalm dunia polis ni julia.. Kau dh berpangkat inspektor tau... So kau kena lagi fokus tak boleh main main lagi.. Dan kau pun kene ingt kau ni bertugas untuk negara bkn satu tanggungjawab yg ringan lagi lagi kau dalam biadang siasatan jenayah berat " serius sahaj danial menerangkan dan julia hnya mengangguk tanda faham dengan apa yg dikata oleh danial.
Setelah menghabiskan makanan mereka pulang kerana keesokan harinya mereka kerja.
Julia merasakn yang dia dan danial jarang dapat meluangkn masa bersama kerana kerja yang trlmpau banyak alangkan dulunya sblum julia melarikan diri sudh tiada masa buat dirinya inikan pula bila kedua dua sudah bertugas.
*maaf ye sis lambt update lately sis bzy kerja tu yg x dpt upadate cerita ni.. Hope korang bersabr kay...
*sis harap korang sokong cerita sis lagi satu "MR. LECTURE VS MISS STUDENT"
YOU ARE READING
MISS SUPERBIKE DAN MR. BMW
RomanceSynopsis_ Mengisahkan seorang Inspektor wanita bernama Julia telah bertugas di Bukit Aman, Kuala Lumpur.Julia seorang gadis yang berumur 24 tahun mempunyai kisah silam yang tidak diketahui ramai apabila dia sebenarnya telah berkahwin empat tahun lep...