Bab 21

7.2K 220 50
                                    

Sudah 2 minggu mereka bertungkus lumus untuk menyelesaikan kes kumpulan dragon itu dan akhirnya julia dan anggotanya brjaya menumpaskn kumpulan dragon.

Hari ini julia ingin merehatkn diri setelah 2 minggu dia tidak becuti akibat kes ini.

"Sayang kau off ke hari ni..." Soal danial. "Yup off knape ???" Soal julia kmbali.

"Jom pergi umah bonda..." Ajak danial. "Jom" jawab julia dengan riak wajah gembira.

   Tetapi baru sahaja ingin berdiri tiba tiba julia rebah tak bermaya terus sahaja danial membawa julia ke hospital dia risau jika isterinya itu belum benar benar sembuh.

***

"Nash mcam mna..." Soal danial kerisauan bukan danial sahaja bahkan seluruh ahli keluarganya.

"Tahniah danial kau nak jadi seorang bapa dah..." Jawab nash dengan tenang. "Alhamdulillah berapa bulan..." Soal danial dengan kegembiraan bila mengetahui isterinya itu mengandung.

"3 minggu so pastikan julia tu x buat sangat aktiviti lasak.. Sbb kandungan dia lemah sangat mungkin dia kurang rehat.. Untuk beberapa minggu ini.." Terang nashrin.

"Baik lah nash.. Aku x kan beri julia tugasan luar lagi..." Jawab danial dengan senyuman.

Nashrin hanya menganggukkan kepala sahaja. "Alhamdulillah x lama lagi kita menimang cucu bang..." Ujar tengku marliah dengan gembira.

"Rezeki dan ketentuan drinya alhamdulillah" jawab tengku razif . "nash aku masuk tengok isteri aku dulu ye. " ujar danial kepada nash.

"silakan." balas nashrin.  Kemudian mereka masuk ke ward julia dirawat.  Melihat julia sedang lena dibuai mimpi.

  "sayang..." panggil danial dengan lembut.  "abang" jawab julia sambil mengosok sedikit matanya yang baru tersedar itu.

  "tak lama lagi kita akan jadi mama dan papa tau..." ujar danial pada julia.
"are you serious abg..." soal julia dengan riak wajah yg gmbira. "i'm serious sayang" jawab danial sambil mengucup lembut ubun ubun isterinya.

"i'm so happy" jawab julia dengan perasaan yg gembira.  "tapi start from now aku tak benarkn kau bawak moto n buat tugasan luar oky..." tegas danial seperti mmberi arahan.

"why? " hilang keseronokkan nya "sbbnya kandungan kau lemah x sesuai untuk aktiviti lasak" jawab danial.

  "betul tu sayang so better sayang bonda ni kerja di office ye tak lama sayang 9 bulan je" sampuk tengku marliah.

   "ok kalau untuk baby ju okay je... " jawab julia sambil tersenyum nampak sinar kebahagian dalam keluarga mereka julia mengharapkan anak yang bakal lahir menambahkan sinar kebahagian.

   

MISS SUPERBIKE DAN MR. BMW Where stories live. Discover now