bab 11

7.6K 246 5
                                    

    Julia dimasuk di zon merah keadaan julia ketika ini tersangatlah kritikal hanya takdur sahaja yang menentukan hidup dan mati julia sekarang.

     Semua ahli keluarga telah berada diruang menunggu termasuklah khairul.

     Khairul pergi kesisi danial lalu menepuk perlahan bahu danial. "Danial bersabarlah ni semua dugaan drinya mungkin nak uji tahap mana keimanan kau... Danial iman tak dtg tanpa ujian danial" nasihat khairul.

     "Betul tu danial kau kene tabah kau kene percayakan julia..." Sampuk nashrin juga mereka tahu yang danial pada ketika ini sangat lemah.

     " terima kasih... Tapi aku x sanggup hilang julia lagi cukup la 4 tahun aq hilang julia aku x nak hilang dia" sayu sahaja danial bersuara.

      Doktor yg merawat julia sudah pon keluar pantas sahaja mereka mendapat kn doktor itu.

     "Dok.. Macam mana keadaan isteri saya" tanya danial.

     "Julia pada ketika ini tersangatlah kritikal... Kemungkinan dia akan koma dalam masa yang lama dan sekarang julia dibantu dengan alat penafasan... Hanya 30% peratus sahaja yang julia akan sedar dan kemungkinan 60% peratus julia tidak akan sedar ...saya harap kamu semua bersabar lah dengan ujian yg telah diberikan.. Berdoalah agar julia dapat pulih seperti sedia kala..." Terang doktor sharnaz dengan jelas. Setelah penerangan dibuat doktor sharnaz meminta diri kemudian danial terus pergi ke wad vvip wad julia ditempatkan.

     Meruntun jiwa danial pada ketika ini mengalir air mata lelakinya melihat keadaan julia seperti itu yg srat dengan wayar wayar dibadannya dan dimulut terdapat alat bantuan pernafasan.

     Bukan danial seorng sahaja melihat keadaan julia seperti itu sedih tetapi seluruh ahli keluarganya.

     "Ju... Bangun lah cepat... Kau dh janjikan dengan aku yang kau akn jadi pengapit aq di majlis kahwin aku nanti... Aq tahu kau boleh dengar apa yang aku cakap ju... Ramai yg x sanggup hilang kau ju" fira sahabat baik julia berkata dengan nada yang sedih tidak sanggup dia melihat julia seperti ini.

     "Ju.. Aku tahu kau kuat.. Bangun lah ju.. Aku nak tgok julia yang happy aku tak nak tengok julia yang terbaring lemah dikatil ini.. Mana julia yang kuat..." Ujar fira lagi.

     "Sudah lah fira kite berdoa sahaja agar julia diberikan kekuatan untuk bangun semula..." Nasihat dri khairul.

      "Tapi abang ira tak sanggup tengok julia macam ni" ujar fira deras sahaja air matanya.

      "Aku tahu.. Kalau dulu julia boleh bangun walaupun doktor kata julia tak mungkin ada peluang tetapi dengan kuasa Allah julia bangun sperti biasa... Dan kali ni kita kena percaya pada julia oky..." Nasihat khairul lagi.

     Siapa yang x sedih melihat keadaan julia seperti ini dirinya sendiri juga sedih tetapi dia tahu ini semua telah tertulis sejak azali lagi.

   "Takpe lah semua mesti penatkan .. Balik lah rehat biar danial yg jaga julia" ujar danial menahan sebak.

    "Ok ... Apa apa telifon kami kay" ujar tengku marlia sebenarnya dia tidak sanggup meninggalkan julia tetapi apakan daya dia juga perlukan rehat jika di sakit ketika ini pasti akan merunsingkan semua orang.
                           ***

      "Ju bangun lah... Cukup lah 4 tahun kau tinggalkan aku... Dan sekarang kau kembali kepangkuan aku... Tapi takkan kau nak pergi semula... Tapi kali ni kau pergi tanpa kembali julia..." Rintih danial sambi memegang tangan julia.

    Dia tahu yang julia boleh dengar apa yang dikatakan cuma belum tiba masanya untuk julia bangun.

      "Ju janganlah tidur lama sangat... Aku terlalu syangkan kau aku x sanggup tengok kau macam ni ju" ujar danial lagi.

      Danial kemudiannya masuk ke bilik air untuk mengambil wuduk kemudian menunaikan solat. Setelah selesai dia mengambil yassin kemudian dibacanya disisi julia.

    Pov julia.

Sayu hati aku mendengar kata kata danial dan seluruh ahli keluarga aku.

Aku ingin bangun dri tidur aku yang panjang ini tetapi aku tiafa kekuatan.

Aku tak sanggup mendengar setiap bait bait yang dilontarkan kepada aq.

Semua ingin aku bangun dan terus bersama mereka. Maafkan aku semua aq tak mampu untuk bangun dari tidur yg panjang ini.

End pov julia

* hmm adakah julia akan sedar dan kembali sedia kala... Tunggu okay...

MISS SUPERBIKE DAN MR. BMW Where stories live. Discover now