Bab 22

546 32 6
                                    

Mungkin bukan rezeki mereka julia keguguran. bukan kerana julia lasak tetapi keadaan rahim julia yang tidak kuat membuatkan julia gugur.

mereka tetap besabar kerana mereka tahu ini ujian buat mereka untuk terus melangkah kehadapan.
julia mnjalani kehidupan seperti biasa bagaimanapun dia harus meneruskan kehidupan supaya lebih maju kehadapan.

julia menerima tugasan untuk merekrut pelatih baru spanjang 6 bulan dan dia diberi tugasan sebagai jurulatih medan.

julia menyemak segala butir butir yang diberikan pada dirinya."amboi sibuk nampak" tegur danial yang sudah terpancul di pintu masuk biliknya.

"takde lah buzy mana just check balik detail yg saya kene konduk... pling lemah bila dapat medan." ujar julia kemudian mengeluh.

"alah okay lah tu medan dh aku ni kene aktiviti lasak... tak ke jem kepala otak aku..." jawab danial untuk mnenangkan isterinya itu.

"kat ayer itam jauhnya" keluh julia lgi "ape nk dirisaukan aq kn ade..." jawab danial. " lepasni tak dapat lah jumpa bonda " luah julia seumur hidup julia tidak pernah berpisah dengan bondanya dalam jangka masa yang lama.

"puan julia be mature okay... dah besar panjang dah aih... nk jugak berkepit ngan bonda tu..." ujar danial yg masih tidak boleh hadam dengan perangai isterinya yang satu ini masih lagi berfikiran budak budak.

"ju mana pernah berpisah dengan bonda msa ju bljar dulu pon bonda duduk kmpung arwah nenek kt terengganu jadi ju still jumpa bonda... lpastu masa rekrut ju rekrut kt cheras ja lgi dekt ngan bonda..." julia mnerangkan yg dia tidak pernah berpisah dengan bondanya tengku marliah.

"hello puan julia.. awak tu dh tya dh.. dh jadi isteri org... berubahlah bukan masanya nak mnja ngan bonda lagi dh julia oii..." nasihat Daniel dia akui memang isterinyaa pada luaran agak kasar hati seprti ada taman.

"biar lah.. Syg manja pon dengan bonda.. Nak manja ngan abg x nk abg garang.." jawab julia bersahaja.

"kutuk suami nampk" perli daniel. "syg kutuk depan2 oky je" jawab julia dengan nada yg mnja gitu.

Itu lah julua pada dasar memang seorg yg tegas garang tapi hakikatmya bila berada disisi org yg dia syg susah untuk di bersifat seperti itu.

"dah la malas aku layan kau.. Aku nk buat keje" ujar daniel yg malas melayan kemanjaan isterinya itu kemudian berlalu pergi.

"manja sikit pon x leh ape pon takleh dasar bapak singa.." rungut julia sendirian apabila suami nya tidak melayannya.

"aq dengar julia..." jerit daniel dri luar."bgus lah kalau x pekak lagi atleast tahu" ngomel julia sendirian.

****

"abg jom lh jalan² syg bosan lh" julia mengejut danial yg tidak bgn selepas dri menunaikn solat subuh pagi tadi.

"syg jgn lh kacau aq.." jawab daniel yg tidak ingin diganggu oleh julia. "abg ni dh pukul 9 pgi tau... X puas lgi ke tido..." omel julia yg berada disamping suaminya itu.

"syg bgi lh aq tido nnty ptg kang kita jalan2 lh.." pujuk danial. "x nak sudah syg pegi sorang hmm.." rajuk julia kmudian bgn dan meninggalkn danial seorang diri.

Danial mengeluh sejak dua menjak isterinya itu sering merajuk dan perangai makin pelik pelik je.

"dah jangan merajuk.. Aku siap siap dulu" ujar danial yg sudah mengalah dengan isterinya itu karang dibiarkan makin menjadi jadi rajuk nya.

"oky" jawab julia dri wajah yg masam mencuka terus sahaja bahagia  julia berasa bahgia walaupun danial tidak lah sesweet pasangan lain tapi danial mampu melayan apa sahaja kehendaknya.

"abg jom kita pegi mkn king crab..." ujar julia kerana tiba tiba dia tringin hndak makan king crab.

"Ya Allah syg.. Dh la kita bru je lepas mkan pizza lpastu satay n now nak king crab... Dh la syg jom lh kite pegi shoping ke apa dri melakukn aktiviti x sihat ni syg..." keluh danial kenappa lah selera isterinya yang pelik pelik sekarang ni.

"tak kira nak jugk... Cepat lah jom lah mkn king crab" ujar julia sambil merayu pada danial.

"no syg.. Esok esok ada lagi kan" pujuk danial dengan lembut. "x nak bgi tak pe lah jom balik" ujar julia yg sudah menarik muka masam nya.

Sekali lagi danial mengeluh dengan perangai isterinya itu "oky fine kita pergi makan king crab.. Okay.. " ujar danial yang mengalah.

"okay" jawab julia yg sudah kembali ceria. "lepas ni x de dh oky full stop dh banyk makan kalau degil jugak aku tinggal kau kat sini.." tegas danial.

"oky promise yg ni last.." ujar julia sambil berjanji. "dh jom.." ajak danial yang malas hendak melayan isterinya Lama lagi dilayan makin pelik kejap lagi.

Danial melihat isterinya begitu selera makn king crab sedang kn dirinya sudah tidak mampu untuk makan lagi. "abg..." panggil julia dengan manja.

"apa lagi sayang.." jawab danial lemah jagn dia mintak makanan lagi sudah. "sayang nak request boleh" rayu julia dgn muka comel.

"request apa lgi syang.. Tkkn nk mkn lgi.." jawab danial pasrah dgn perangai isterinya itu naseb sayang

"syg nk naik roller coaster jom lh .." pujuk julia kebetulan memandangkn mereka sudah pon berada di berjaya time square.

'aduh dia mintak naik roller coaster matt'

"oky syg.. Dh mkn dulu" jawab danial lemah yang bukan bukan dia mintak nya.

Bersambung

Sorry gais lma nk update sebb sis dh ketandusan idea..

So korang enjoy oky dgn chapter baru...

Hope korang trhibur

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Apr 13, 2023 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

MISS SUPERBIKE DAN MR. BMW Where stories live. Discover now