sudah seminggu julia bekerja dan semua brjaln lncar julia juga sudah pulih sprti sdia kala.
sedang mnyemak dan mngemas kini file file kes tiba tiba ada seseorang mngetuk pintu bilik dan julia mmbenarkn org itu masuk trnyata orang itu adalh haziq.
" julia kau macam mana sihat???"soal haziq "sihat alhamdulillah" jawab julia. "bagus lah tu.. apa apa pun nah tugas untuk kau.. " haziq menghulurkan file kes kepada julia.
"wau menarik kes ni... tapi bahaya sebab bersangkut dengan kumpulan militan.. maknanya kita kena lebih berhati hati... dalam selesaikan kes ni" terang julia. " tu aku tahu dan aku rasa tugas ni terlampau bahaya untuk kau julia.." ujar haziq.
"ziq sampai bila aku nak hidup dengan masa silam kan... ziq ajal maut tu semua ditangan Allah ziq.. insyaAllah ziq dengan izinnya aku selamat... " jawab julia. julia tahu yang haziq takut akan peristiwa julia ditembak itu kembali.
"oky aq percayakan kau..." haziq kagum dengan keberanian yang ada dalam diri julia " hmm kes ni dah lama terbiar.. dan kumpulan militan ini semakin menular dizaman sekarang kita harus bertindak dengan lebih cergas agar kumpulan militan ini di hapuskn..." ujar julia.
"betul tu julia dan apa yang aku dapat kumpulan militan sudah bergabung dengan kumpulan dragon." terang haziq. "apa!!! makna kumpulan dragon bergabung dengan kumpulan militan ini untuk meluaskan empayar dadh mereka" julia membuat kesimpulannya sendiri.
"yup.. militan mempunyai senjata yang moden dan canggih sebab itulah dragon bergabung dengan kumpulan militan untuk menguatkn empayar mereka.. sebb mereka yakin dengan kelebihan yang ada dalam kumpulan militan itu menyebabkan empayar mereka berjalan dengan mudah." terang haziq.
"mereka silap besar ziq... polis malaysia ni tak lah bodoh yang mereka sangka sehingga tak dapat menduga apa yang mereka nak buat... takpe kalau diaorang ada permainan sendiri kita join dan aku akan pastikan kita menang" ujar julia.
"okay lah julia... dalam file ni ada semua maklumat yang kau nak tahu.. kalau ada pape kau boleh panggil aku... aku kene pergi dulu sebab ada kes lain" ujar haziq kemudian berlalu pergi meninggalkan julia sendirian.
****
julia membaca segala laporan mengenai dragon dan kumpulan militan ternyata tidaklah mudah kerana banyak lagi maklumat yang dia perlukan jika dia ingin menumbang penjenayah perti mereka ini.satu muka suka surat ke satu muka surat julia menyemak dengan teliti agar tidak terlepas pandang kemudian julia melihat di komputer gambar gambar suspek utama. julia menyandarkan badannya dikerusi sambil melihat data data peribadi suspek.
"amboi hari first keje dah buzy ke??" soal danial mengejut tiba tiba sahaja danial muncul dipintu bilik julia sememangnya julia tidak menutup pintu biliknya. jika tiada hal dibiarkan sahaja terbuka.
"biasa baru dapat kes ni.." jawab julia sambil matanya ralit di skrin komputernya. "kes apa??" soal danial yang sudah duduk dihadapan julia. "ni ha" julia menghulurkan file file yang baru diterima sebentar tadi.
danial menyemak data data yang di berikan oleh julia " awak dah dapat maklumat penuh ke??" soal danial seperti biasa jika di tempat kerja mereka kembali seperti orang atasan dan bawahan.
"belum lagi tuan tapi apa yang haziq bagi tahu tadi.. yang kumpulan dragon sudah bergabung dengan kumpulan militan ni.. untuk menguatkan empayar dadah mereka.." terang julia.
"saya nak awak cari maklumat sebanyak yang mungkin saya taknak kes ini diambil remeh temeh... kes ni bukan macam kes selalu kes ni melibatkan militan... dan saya nak awak dan anggota lain pantau lokasi lokasi yang menjadi tempat dragon berjual beli dadah" arah danial.
"baik tuan" jawab julia faham dengan arahan yang diberika oleh Danial. "saya keluar dulu dan saya harap kes ini dikendalikan dengan sebaik mungkin.." arah danial sekali lagi. "baik tuan saya akan cuba sebaik mungkin untuk kendalikan kes ini" jawab julia kemudian danial berlalu pergi dan julia menyambung kerjanya.
#maaf lah lambat update....,
#takde idea....
YOU ARE READING
MISS SUPERBIKE DAN MR. BMW
RomanceSynopsis_ Mengisahkan seorang Inspektor wanita bernama Julia telah bertugas di Bukit Aman, Kuala Lumpur.Julia seorang gadis yang berumur 24 tahun mempunyai kisah silam yang tidak diketahui ramai apabila dia sebenarnya telah berkahwin empat tahun lep...