bab 8

7.4K 241 3
                                    

FLASHBACK

     "Tasya awak cover saya okay.. Saya nak masuk dalam" arah julia kepada anggotanya.

     "Tapi puan bahaya kalau puan " tasya menahan julia dri pergi.

     "Jangan risau tasya... Saya tahu jaga diri.. Awak dgan anggota lain tunggu disini cover saya... Haikal dan syakir ikot saya okay..."arahan dri julia.

      "Baik puan.. "Jawab mereka serentak.

       Julia berjalan perlahan menuju pondok yg terdapat suspect dia perlu berhati hati agar tidak trsalag langkah.

        Ditangannya mempuanya sepucuk revolver utk keselamatan dirinya.

       Julia merempuh masuk pondok itu sudah pastinya berlaku tembak menembak antara mereka semua.

      Haikal dan syakir sibuk urus bahagian masing manakala julia sudah selesai disangkakan suspect sudah mati ditembak baru sahaja julia ingin memusing tubuhnya untuk membantu haikal dan syakir.

Pangg!!! Panggg!!!

    "Puan!!!" Jerit syakir yg baru selesai urusanya terkejut melihat julia sudah ditembak pantad sahaja dia pergi mndapatkan julia.

     "Puan.. Bertahan puan sya dpatkan bantuan untuk puan.." Syakir sudah meletakkn kepala julia diatas ribanya. Julia sudah tiada kudrat untuk bercakap.

     Syakir mengeluarkan walker talkie nya untuk meminta bantuan menghantar ambulans segera.

                                *****

       Sudah dua jam julia dalm bilik pembedahan mereka semua amat risaukan keadaan julia lebih lebih lagi tengku marliah.

       Mereka menunggu dengan hati yang sabar dan tak putus putus mendoakan kesejahteraan dan keselamatan julia.

    Beberapa minit kemudian seorang doktor keluar dri bilik pembedahan mereka semua pergi mndapatkan doktor itu.

      "Doktor macam mana keadaan anak saya" tanya tengku marliah.

       "Tengku julia sekarang ini dlam keadaan kritikal jika dia mampu melepasi keadaan kritikal dia akan okay jika tidak kemungkinan dia akan koma atau dia pergi unruk selama lamanya. Ini terjadi kerana peluru yg trkena di bdan tengku julia adalah dijantungnya... Jika dia dpat melepasi waktu kritikal dia tidak boley mnjalankn tugasan luar lgi ini kerana keadaan jantungnya lemah dan jika ada berlaku tembakan sekali lagi di tempat yg sama kemungkinan and semua akan kehilangan tengku julia tuk selama lamanya...dan tengku julia diminta berehat selama 6 bulan ini adalah disebabkn untuk memulihkan semula dirina." Terang doktor itu  jtuh terduduk tengku marliah apabila mngenang nasib yang menimpa anak perempuannya itu.

   Sejak dri peristiwa itU julia tidak lagi turun padang bukan kerana dia tidak dibenarkan untUk melakukn operasi luar ini kerana julia mengalami trauma yang ckup tinggi tetapi julia masih lagi mengatur startegi yang mantap disetiap kes bawah kndaliannya.

         END FLASHBACK.

    

MISS SUPERBIKE DAN MR. BMW Where stories live. Discover now