bab 7

7.6K 273 3
                                    

        Awal pagi julia sudah bangun untuk menunaikan solat fardhu subuh bersama danial.

      Setelah itu dye mengenakan uniform kerjanya dan berangkat ke tempat kerjanya menggunakan motor besarnya itu.

       Sebab dia tidak pergi dengan danial adalah disebabkan tidak sama waktu kerjanya.

      Julia sudah memasuki bilik nya dan dia melihat diatas mejanya sudah tertera maklumat maklumat yg dalila telah letak kan di atas mejanya.
    
     Julia menganalisis setiap butiran yg diberikn pdanya dengan teliti.

      "Haishh!!!" keluh julia setelah mengamati setiap butiran yg diberikan.

      Julia sudah memicit kepalanya yang sakit itu pening dibuatnya kes ini terlalu sukar buatnya tambahan dengan kes kongsi gelap yang tidak selesai lagi.

      Tiba tiba ade seseorang yang mengetuk pintu biliknya dan julia membenarkan orang itu masuk.

      "Maafkan puan menganggu" ujar orang itu.

      "Tak pe shakir kenapa ye???" Balas lembut julia kpada anggota bawahannya iaitu sub inspektor.

       "Ini adalah maklumat yg saya bru dapat tentang lokasi suspect puan saya yakin kali mereka tidak akan terlepas seperti operasi yang lalu puan." Jelas shakir.

       "Baik lah saya nak awak kumpul anggota kita untk operasi mlam ni dan malam ni saya sendiri yang akan turun padang..." Jelas ketegasan julia jika memberi arahn disitu.

     Itu lah cara julia jika bekerja dia sungguh tegas dalam sesuatu situasi walaupun begitu dia tetap disukai oleh anggotanya kerana sifatnya yg peramah dan mesra.

      "Puan yakin ke?? Untuk turun padang semula" tanya shakir ragu ragu.

      "Yakin shakir saya rasa sudah sampai masa untUk  saya turn padang semula seperti dulu awak jangan risau peristiwa itu takkan terjadi untuk sekali lagi" balas julia dengan yakin terhadap anggota bawahan itu.

      Julia tahu yang shakir amat risau jika dia turun padang semula. Shakir risau yang peristiwa dia ditembak sehingga mengambil masa lama untuk dia kembali bertugas.

      Perkara ini tidak diketahui oleh danial kerana julia tidak mengizinkn tengku marliah memberitahu danial.

      Sejak dri peristiwa itu julia tidak langsung padang kerAna trauma menyelubungi dirinya.

      Dia hanya mengatur startegi dan memberi arahan kepada orang bawahannya.

     "Puan memang bersemangat dan jiwa kental" puji shakir dia kagum dengan sifat julia yg tidak pernah berputus asa.

      "Ada ada je awak ni dah awak pergi buat kerja awak saya ada kerja ni" arah julia lembut.

     Shakir berlalu selepas di beri arahan dari julia.

                             *****
     Shakir sedang menguruskan file file yang perlu di hantar kepada pihak atasan.

       "Tuan malam ni sapa lagi yang terlibat dalam operasi berapa ramai anggota " tanya dalila.

         "Saya.. Awak... Syakila.. Haikal... Zamril.. Azam.. Dan damia..." Balas shakir.

         "Okay... Saya harap kita takkan hampakn puan julia malam ni... Saya dah tak tahan asyik kene marah je" harap dalila.

         " betul tu dan saya yakin malam ni pasti akan berjaya sebb kita dah dapt balik punca kekuatan kita yang selama ini hilang" balas shakir dengan senyuman.

        "Maksud tuan" tanya dalila dengan muka blur. Dan mereka tidak sedar yg danial berada di situ mencuri dengar perbualan mereka.

      "Maksud saya... Inspektor julia akan turun padang malam ni" shakir tersenyum dengan apa yang diucap sebntar tadi.

       "Apa!!! Tapi...." Dalila terkejut dengan apa yang didengar sebntar tadi.
      
         "Tak pe saya percaya yang puan julia sudah pulih sepenuhnya dei segi mental mahupun fizikal... Kita kena yakin yang pun julia akan mnjadi seprti dulu.. Yg mnjadi tulang belakang setiap operasi.... Saya rindukan situasi tu dalila" ujar syakir.

     "Tapi tuan pun tahu risiko untuk puan mnjalankan operasi ni adalah sangat besar... Andai kata terjadi perkara yg sama kite akan kehilangan puan julia untuk selama lama nya... Terlampau baru untuk dia bertugas semula" terang dalila yang risaukn keselamatan julia.

      "Dalila saya tahu awak risau... Kita kena ykin dengan puan julia... Saya yakin peristiwa itu takkan berlaku" terang syakir supaya dalila tidak risau.
                               ****

        # sory sis lambat update kay hope korang terhibur kay...
       

MISS SUPERBIKE DAN MR. BMW Where stories live. Discover now