Julia berada dia wad kecemasan danial yang setia menunggu di luar tidak senang duduk.
Nashrin baru sahaja sampai terus masuk ke bilik kecemasan dimana julia dirawat.
"Shida macam mana dengan dia..." tanya nashrin. Ya nashrin ada lah seorang doktor dan hospital itu adalah milik nya.
Disebabkan itu lah julia sering dirawat di hospital milik nashrin. "Keadaan tersangat lemah saat ini dok.. Bpm dia rendah... Blood plesure dia juga low...." terang doktor shida yang mengambil kes adik nya itu.
Nashrin pergi ke sisi adik nya itu dan memeriksa apa yang patut. Nashrin merasa badan adiknya panas. Dia melihat suhu badan adiknya ketika ini adalah 40 darjah celcius.
"Shida give her iv trip and 500mg paracetemol iv okay" arah Nashrin kepada doktor shida.
Doktor shida segera melaksanakn apa yg diarahkan nashrin.
Setelah selesai nashrin mengambil stetoskop miliknya lalu mendengar dengupan jantung julia.
Setelah beberapa minit keadaan julia semakin stabil dengupan jantung juga sudah kembali normal.
"Alhamdulillah.." ujar nashrin kerana julia sudah melepas saat kritikalnya.
"Dr.nash you memang hebat" puji doktor shida. "Shida saya juga manusia biasa..semua ni berlaku dengan izinnya shida dan semangat adik saya yang masih mahu meneruskan kehidupan.." terang nashrin.
"Yes.. Doc.. Semua dah ketentuan... Saya bangga dengan adik doc... Kalau setengah takkan sekuat adik doc yang mampu untuk bangun..." jelas doktor shida.
"Betul tu saya bangga dengan adik saya... Oky lah shida awak antar adik saya ke wad vvip okay... Saya nak pergi jumpa keluarga saya" arah nashrin dan doktor shida hanya mengangguk faham.
Nashrin berlalu keluar dari bilik kecemasan itu untuk memaklumkan pada mereka semua tentang keadaan julia.
"Nash mcam mana dengan julia" tanya danial risau.
"Syukur lah julia dapat diselamatkan... Julia da lepas tahap kritikal dia sekarang ni kita cuma tunggu dia sedar sahaja... Dan suhu badan dia juga agak tinggi mngkin sebb terlampau sejuk" terang nashrin.
Semua ahli keluarga mengucap syukur atas kesihatan julia. "Tapi nash macam mana julia boleh jadi macam tu bukan ke julia pandai berenang..."soal danial pelik kerana dia tahu Untuk menjadi seorang polis syarat wajibnya adalah tahu berenang dan sebelum kemalangan di setiap petang rutin julia adalah berenang.
"Keadaan julia masih lemah lagi dan dia tak de banyak tenaga lagi... Itu sebab julia boleh lemas" terang nashrin sememang nashrin tahu keadaan adiknya itu semenjak akhir akhir ini semakin lemah.
Dia sendiri tidak pasti kenapa adiknya begitu. Sedang dulu sewaktu kemalangan dia ditembak tiadalah seteruk ini.
"Aku risau nash keadaan julia... Aq tengok semakin hari semakin lemah" luah danial.
"Aku prcaye julia akan smbuh cuma masa saja yang kita tak tahu... Mungkin julia nak mnja mnja dengan kau dulu kot..." perli nashrin sambil ketawa.
"Aikk apasal pulak" soal danial pelik. "Kan nash aku pon rase macam tu" sampuk khairul.
Khairul juga fikir benda yang sama apa yang nashrin pikir. "Apa korang dua aja kene ketuk dengan aku ni kang cuba terus terang..." danial sudah geram dengan dua orang abang iparnya merangkap sahabatnya.
"haihh kamu bertiga ni bergaduh pulak" tegur tengku marliah.
"Takde lah bonda dua orang ni cakap benda yang danial tak faham" luah danial pada tengku marlia hanya menggelengkan kepala melihat mereka bertiga pantang berjumpa ada je benda nak digaduhkan.
"Betul apa kami cakap...julia nak mnja dengan kau tu maklum lah 4 thuan terpisah... Julia sebelum ni pernah juga koma sampai macam ni tapi lepas sedar dalam masa seminggu terus segar... Tu aku cakap dia nak mnja ngan kau tu" terang khairul sambil tergelak nashrin juga mengelakkan danial.
Danial sudah merenggus geram lalu memukul lengan kedua lelaki itu "adoi... Eh kami cakap benda betul lah hahahaha" mereka sambung gelak.
"Korang ni kan kalau datang otak gile korang memang kalau layan sampai esok tak abis... Okay lah aku nak tengok julia boleh kan" ujar danial malas hendak dilayan kedua dua lelaki itu.
"Mestilah boleh takkan kate tak bole... Nanti kalau aku kate tak boleh lagi teruk julia tu... " terhambur ketawa mereka semua mendengar apa yang nashrin ucapkan sebentar tadi danial juga tergelak dengan apa yang dikatakan oleh nashrin.
"Bengonglah kau ni nash" jawab danial. "Bengong bengong abang ipar kau juga... Dah lah nak tengok julia pegila... Tapi jangan terlampau menganggu sangat biarkan dia rehat sebb keadaan julia masih lemah..."nashrin sudah bernada serius.
"Btw thanks..." jawab danial ringkas. "Welcome..." nashrin menjawab kembali.
******
*soryy kalau lambat update lately sis bzy sikit...
Hope enjoy kay...
YOU ARE READING
MISS SUPERBIKE DAN MR. BMW
RomanceSynopsis_ Mengisahkan seorang Inspektor wanita bernama Julia telah bertugas di Bukit Aman, Kuala Lumpur.Julia seorang gadis yang berumur 24 tahun mempunyai kisah silam yang tidak diketahui ramai apabila dia sebenarnya telah berkahwin empat tahun lep...