Sudah sebulan julia berehat tetapi keadaannya juga masih lagi lemah. Julia tidak boleh terlampau banyak membuat kerja berat jika tidak pasti dia akan mudah berasa letih.
Dalam masa sebulan juga lah danial tidak putus putus menjaga julia walaupun kerja danial banyak.
Hari ini ahli keluarganya datang menjenguk keadaannya.
"Ju mcam mana keadaan ju" tanya tengku marlia."Okay ja ni... Ju dh bosan ju nak keje tapi abang danial x bagi ju keje" adu julia pada tengku marliah.
Tengku marliah hanya mengelengkan kepala sahaja. Dia tahu yang sememang julia tidak tahu duduk diam.
"Kau belum sihat ju.. Tunggu lah kau sihat dulu" ujar khairul lembut.
"Abang sama ja ngan danial x bagi ju keje" ajuk julia. Khairul mengeluh dengan kedegilan adik angkatnya itu.
" ju macam mana kau nak keje kalau diri kau lemah... Ju kau sendiri tahu keadaan kau kan... Mana ...." nasihat khairul.
"Ye ju thu..." jawab prlhn julia.
"Ju sayang... Klau ju nk kje ju kuatkn smngat ye biar cept sembuh... Bonda pun x sanggup tgok ank bonda lmah mcm ni.. Ni bkn julia yg bonda knal..." nasihat tengku marliah.Julia hanya menganggukkan kpla shja apabila tengku marliah berkata sprti itu.
Sedang mereka rancak berborak tiba tiba danial pulang. Julia hanya tersenyum bila melihat danial disisinya.
"Kebetulan kmu berdua ada disini bonda nk bgi thu yang esok bonda nk buat knduri kesyukuran buat julia.. Memndangkn kesihatan julia mkin baik." ujar tengku marliah.
"Oky bonda kbetuln danial cuti esok." jawab danial.
****
Kini berlangsunglah kenduri kesyukuran di rumah tengku marliah.
Stelah selesai majlis julia pergi duduk di tepi kolam bersendirian sedang julia termenung tiba tiba ada seseorg menpuk perlahan bahu nya.
"Puan oky ka??? " tanya dalila. "Saya oky dalila... Dalila panggil je saya julia... Ni bukan dekat balai pon.. Lagi pon awak tu bkn org lain bakal jadi ahli keluarga ni jugak..." ujar julia.
"Oky.. Ni kenapa duduk sorang sorang ni..." tanya dalila lagi.
"Saja saya x boleh ramai ramai tu saya pening..." jawab julia.
" julia... Bila boleh masuk kerja???" tanya dalila lagi.
"Entah kesihatan saya x berapa nk baik... Tuan danial x bagi saya kerja lagi buat sementara waktu" jawab julia.
"Biasa lah julia tuan syg julia memang dia tak bagi dia nak julia betul betul sembuh lah tu.... " nasihat dalila membuatkan julia tersenyum.
Sedang mereka berborak tiba tiba ada seseorang perempuan yang tak dikenali oleh julia menyerang dalila.
"Woii pompuan!!!" jerkah gadis itu pada dalila. Julia yg berada disitu tidak faham akan situasi yg berlaku.
'Ni dh kenapa??' desis hati julia. "Kau gila ke datang datang rumah orang pastu nak cari pasal tak tahu malu ke???" ujar dalila yg sedang menahan sabar.
"Aku dh kata kn jangan rapat lagi dengan nash tapi kau x dengar kau ni mmg perampas. " gadis itu memandang tajam kearah dalila.
'Ni tak lain tak bukan ex abg aku lah ni haishh ... Gile lah pompuan ni' desis hati julia.
"Kau ni gila ke nash tu tunang aku... Kau ni dh kemaruk jantan ke...." jerkah dalila yg sudah tidak dapat menahan sabar.
Nashrin yg terdengar bunyi bising segera keluar mendapatkan mereka.
"Adora... What are doing!!!" jerkah nashrin membuatkan gadis itu terdiam.
"Nash sampai hati you buat i mcm ni... You lebih rela pilih pompuan ni berbanding i"ujar adora.
"Stop it adora... You yang buat keputusan tinggal kan so get lost...." nashrin tidak dapat menhan sabar kerana dalila diserang oleh adora.
"Hey perempuan apa kau pakai ha sampai nash boleh tunduk dengan kau..." ujar adora.
Julia masih lagi terpinga pingan melihat drama di depan matanya.
"Adora.. Kau di dh meroyan teruk ni baik kau pergi lah sekarang sebelum aku amik tindakan yang kau serang aku..." ujar dalila berani.
Julia tersenyum kagum melihat keberanian dalila. "Kurang ajar kau igt kau polis aku takut" jerit adora yang sudah mengangkat tangan ingin melempang muka dalila.
Belum sempat tangan adora mendarat di pipi dalila pantas sahaja tangan julia menangkap tangan adora.
"Sebelum aq keluarkan waran yang kau serang dalila baik kau pergi sekarang dari rumah aq" tegas julia.
"Kau sape nak bela perempuan ni" tanya adora dingin.
"Kau tanya aq sapa... Aku adik pada nash.. Dan kau tak layak jadi kakak ipar aku." sinir sungguh kata kata julia.
Adora tidak puas hati lalu menolak tubuh julia jatuh kedalam kolam.
Semua ade disitu terperangjat termasuk danial kerana danial juga ada disitu.
Julia sememangnya pandai berenang tetapi entah kenapa badannya terasa lemah terus sahaja dia lemas.
Danial terus sahaja terjun kedalam kolam untuk menyelamatkan julia.
Julia di letakkan di tepi kolam ."julia ... Julia...." panggil danial.
"Danial bawak julia pergi hospital aku nanti aku menyusul... And you adora kalau jadi pape kat adik i... I tak teragak agak nak sumbat kan you dalam penjara..." ujar nashrin yg menahan marah.
* gile betui adora ni.....
*see you next chapter ok.
YOU ARE READING
MISS SUPERBIKE DAN MR. BMW
RomanceSynopsis_ Mengisahkan seorang Inspektor wanita bernama Julia telah bertugas di Bukit Aman, Kuala Lumpur.Julia seorang gadis yang berumur 24 tahun mempunyai kisah silam yang tidak diketahui ramai apabila dia sebenarnya telah berkahwin empat tahun lep...