Een

2.6K 95 39
                                    

***EDITED***

Vandaag ga ik naar school. The pine ridge secondary school.

Ik kom in de 9 grade. In Nederland is dat de 3e klas. Ik hoor in de 4e, maar door alles had ik niet zoveel aandacht meer voor school.
Dus ben ik blijven zitten.
Eigenlijk wel fijn, zo kan ik me concentreren op andere dingen, want op school zal ik de meeste dingen al gehad hebben.

~

"Hoi! Ik ben Amanda, voorzitter van het nieuwkomers beleid!" Het is een mooi meisje, slank, hazel groene ogen en bruin haar.
"Ik ga je deze week een beetje helpen met de lokalen vinden, en als je wilt mag je bij mij in de pauze komen zitten!" Ze lijkt me aardig. "Oké, dat zou heel fijn zijn. Ik ben Emma trouwens." Ik schud haar de hand.

"Alle klassen hebben we samen, nu hebben we wiskunde, in lokaal G4." Ze loopt voor me uit, naar G4 denk ik.
Ondertussen wordt ik door bijna iedereen aangestaard.

Ver-schrik-ke-lijk.

"Hallo allemaal, we hebben een nieuwe leerling in deze klas, wil je jezelf even voorstellen?" Zegt de wiskunde leraar. Ik zit naast Amanda en die tikt me aan terwijl ze seint dat ik op moet staan. Dat doe ik dus ook maar.

"Eeehm, ik ben Emma. Ik kom eigenlijk uit Nederland, maar ik ben verhuisd naar hier." zeg ik. Iedereen kijkt me aan. Dit gaat lekker. Niet dus.

In de pauze zit ik bij Amanda en haar vriendinnen, ze zijn erg aardig. Ik zit met Aaliyah, Amanda, Jill, Samantha en Xanne. Ook zitten er een paar oudere jongens, maar die ken ik niet bij naam, en ik denk dat de rest van deze meisje ze ook niet kennen.

"Waarom ben je eigenlijk verhuisd?" Vraagt Aaliyah. "Eeh, nou, ik weet niet." zeg ik twijfelend. Ik wil niet dat ze me zielig vinden. Maar ik wil ook niet liegen..

"Oké, haha." Zegt ze. "Zullen we vanmiddag naar mijn huis? We hebben muffins." Vraagt ze aan ons allemaal. "Hahaha, oké ik ga mee." Zegt Xanne. "Ik ga ook mee!" Zegt Samantha. "Ik niett, moet nog huiswerk doen." Zegt Jill. "Ga jij mee Emma?" Vraagt Amanda. "Eh ik weet niet-" "Kom gewoon mee!" Zegt Amanda. "Nou oké dan maar," mompel ik.

De school bel gaat, de pauze is afgelopen.
"We gaan nu naar geschiedenis." Zegt Xanne. "Oké, waar is dat?" Vraag ik, "Ehmm, G3 geloof ik."

~

Aaliyah drukt op de deurbel en hij wordt open gemaakt door een vrouw.
"Hallo! Wat gezellig dat jullie er zijn! Ik heb muffins gebakken, maar ik zou maar snel zijn voordat Shawn ze op eet!" Zegt, denk ik, de moeder van Aaliyah.

Ik kom als laatste binnen en besluit me voor te stellen. "Hallo" en ik geef haar een hand "ik ben Emma, nieuw in Aaliyah' klas." Zegt ik. "Oh hallo! Ik ben Karen! Wat gezellig dat je ook mee bent. Ga maar gauw naar binnen." Zegt ze aardig. Als ik binnen kom zit er behalve allemaal meiden ook een jongen. De broer van Aaliyah denk ik.

"Kom je? Wil je geen muffin?" Vraagt Aaliyah. "Nee ik houd niet van muffins. Sorry" zeg ik. Terwijl ik dat zeg kijkt die jongen me gek aan. "Hoe kan dat? Je moet deze echt proberen, ze zijn de lekkerste ooit!" Zegt Xanne. "Nee, ik hoef echt niet." grinnik ik.
"Je bent echt gek Emma, probeer nou!" Zegt Samantha.
"Nou laat haar, meer voor ons toch?" zegt de nog onbekende jongen. Ik grinnik. Hij heeft een punt. "Ja klopt, wil je misschien iets anders?" Vraagt Aaliyah. "Nee hoor!" Zeg ik.

Het is fijn. Het voelt alsof ik deze mensen al jaren ken.

"Hé Emma! Mag ik je nummerr?" Vraagt Jill. "Ehm ja hoor, waarvoor dan?" mompel ik.
"Voor de whatsapp groep, hier vul het maar in op mijn telefoon." Dat doe ik.

Nu zit ik in een whatsapp groep met ze.

"Laten we 'truth or dare' doen!" schreeuwt Jill. "Shawn doe je ook mee?" En Aaliyah geeft Jill een duw.
"Oké." lacht 'Shawn'.

"Truth or dare aan... hmm.. Emma!" Zegt Aaliyah. "Haha, oké, truth!" Zeg ik. "Okee, hmmm. Wat is de echte reden dat je bent verhuisd?" O shit. Wat nu.

- De begrafenis was verschrikkelijk. Iedereen was in kleurrijke kleding. Maar niemand was echt blij. Iedereen deed sip en het was dood stil.
Toepasselijk voor een begrafenis. Maar zo had mijn familie het niet gewild. -

"Oké" en ik krijg tranen in mijn ogen. "Sorry, ehm het ligt vervelend." Iedereen kijkt direct bezorgd. "Mijn ouders en broertje zijn overleden in een auto-ongeluk. Nu woon ik bij mijn oma." Het is er al uit. Ik kan niet meer terug.
"Wat erg, sorry dat ik er over vroeg." Ze geeft me een knuffel. "Het geeft niet, laten we verder gaan, truth or dare aan... Xanne,"
"Dare!" Oké, wat moet ik verzinnen. Ehmm. "Trek al je kleding behalve ondergoed verkeerd om aan!" Iedereen moet lachen. "Oké" grinnikt Xanne.

Als ze het heeft gedaan gaat ze verder.
"Truth or dare aan Shawnieee!" Iedereen moet lachen om Xanne's bijnaam voor Shawn. "Haha, ik doe lui: truth." Aaliyah gaat direct naast Xanne zitten om te overleggen over de vraag. "Oké" zegt Xanne met een grote glimlach. "Wat is je telefoonnummer?" Aaliyah geeft haar een por, "Wat is dit nou voor een vraag? Dit kon je ook aan mij vragen." Iedereen lacht.

Shawn geeft zijn nummer aan Xanne en ze zet hem in de groepschat. We gaan nog even verder maar dan wordt ik door mijn oma opgehaald.
"Doei meiden! Tot morgen!" "Ik ben geen meisje!" hoor ik iemand brommen, waarschijnlijk Shawn.

Don't be a fool [sm]Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu