Zestien

1.3K 51 12
                                    

Gesprek tussen Shawn & Emma:

Shawn: kom je bij mij slapen?❤️

Me: ik wil wel maar heb morgen een interview bij iHeartradio!😁

Shawn: ik ga wel mee🙃🙃

Me: oké kom je me ophalen?

Shawn: ja tot zoo!

"Oma?" zeg ik. "Ja lieverd?" zegt ze lief. "Ik ga bij Shawn slapen oké?" Vraag ik. "Is goed!" lacht ze. "Morgen ben ik rond 10am op de iHeartradio, ga je luisteren?" Vraag ik. "Ja natuurlijk! Onthoud je dat je overmorgen je afspraak met h&m hebt?" Zegt ze. "Oja! Bedankt voor het zeggen!" Zeg ik.
"Geen pro-" *ding dongg* "Dat is Shawn! Ik ga!"

"Heey," zegt hij zacht en hij trekt me in een knuffel. "Hoe was het bij je oma?" Vraag ik. "Heel leuk! Het was fijn haar weer eens te zien, laten we gaan," ik spring achterop zijn fiets.

"Dit is niet jou huis," lach ik. We staan voor de bioscoop. "Nee? O," lacht hij. "We gaan naar de film!" Roept hij en hij trekt me mee naar binnen.
We gaan naar de film passengers.
Als ik op het punt sta mijn kaartje te betalen geeft Shawn net geld voordat ik het kan geven. De kassier lacht. "Een echte gentleman," zegt ze lachend. "De rest is fooi," zegt Shawn. De vrouw kijkt verbaasd, hij geeft 10$ fooi! "Bedankt!" Zegt ze blij. "Shawn je bent een weirdo," zeg ik zacht in zijn oor.

Het is al 10pm de film is net afgelopen. "Wat een leuke film!" Zeg ik. "Hmhm.. heel romantisch," zegt 'ie.

Inmiddels heb ik al heel wat keren bij Shawn geslapen, dus ik heb bij hem ook gewoon wat schone kleren liggen: hij ook bij mij. Nadat Shawn en ik naar Nederland geweest zijn voor 1 week gaat hij anderhalve week schrijven en opnemen voor zijn eerste single en album! Zo leuk! Maar dan zie ik hem wel erg lang niet.

"Waar denk je aan?" Vraagt Aaliyah, we zitten een serie te kijken, maar ik kijk naar buiten. "De toekomst, het leven en liefde," probeer ik serieus te zeggen, maar ik schiet in de lach. "Oké, ik denk met je mee," zegt Aaliyah. Ondertussen kijkt Shawn me raar aan. "Heb je dat artikel al gezien?" Vraagt hij. Ik knik. "Wat een bullshit," lacht hij. "Ook best komisch: Emma de Graaf aka de meid die hotter op haar 16e is dan jij ooit zal zijn" citeert hij. Ik en Aaliyah moeten lachen. "En ik weet er niks van, maar gaat onze relatie niet optimaal?" gaat hij verder. "Niet dat ik weet," antwoord ik. We lachen en gaan dan verder met de serie. De Mendes ouders zijn een avondje uit, dus wij hebben het hele huis.

~

"Emma? Ben je nog wakker?" Hoor ik. "Hmhm... nu wel," mompel ik. "Aaliyah zegt dat ze je nodig heeft." Zegt Shawn. "Kan jij haar niet helpen?" Vraag ik. "Ik geloof dat het een meiden ding is," zegt hij. "Ik ga al,"

Ik klop op Aaliyah' deur. "Ik zit in m'n badkamer," hoor ik Aaliyah roepen. "Wat is er?" Vraag ik als ik voor de badkamer deur sta. "Ik denk dat ik voor de eerste keer ongesteld ben. Wat moet ik doen?" Vraagt ze. "Ooh.. Pfieuw, ik dacht dat je net ontdekt had dat je zwanger was," lach ik. "Ik heb wel wat voor je, laat me het halen," vervolg ik.

Ik maak de badkamer deur op een kiertje open en geef haar de spullen. "Lukt het zelf denk je?" Vraag ik. "Ja," zegt ze. "Bedankt Em," "Geen probleem," zeg ik.

"Wat was er?" Vraagt Shawn als ik weer in bed kom liggen. "Meiden problemen, maar het is opgelost," antwoord ik. Shawn glimlacht en trekt me tegen hem aan. Hij geeft me een kus op mijn hoofd en na een paar minuten voel ik zijn adem regelmatig worden.

- "Pap,mag ik bij je komen liggen?" Vroeg ik bijna elke nacht toen mijn moeder op zakenreis was. "Ja kom maar schatje,"
Mijn moeder moest zo vaak op reis dat ze vroeger meer weg was dan thuis. Ik mocht vaak thuis school maken zodat ik met haar mee kon. Ik heb dus al veel van de wereld gezien. We hebben zelfs voor haar werk 8 maanden in Peru gewoond. Ik kan dus ook Spaans.
Buiten dat zij vaak weg was, was mijn broertje vaak ziek. Ik was vaak de minst belangrijke.
De gene die het wel zou redden zonder hulp. Totdat ik een keer een longontsteking kreeg. Toen ging alle aandacht naar mij. Ik heb het nooit echt erg gevonden, mijn broertje kon er niks aan doen dat hij ziek was. -

Ik pak mijn telefoon om naar de tijd en datum te kijken. 1:14am 12 mei. Mijn broertje is jarig. Of was.
Met deze gevoelens val ik huilend inslaap.

~

134525 likes                                                     5329 reacties@/emmadegraaf: Yes, I loved you

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.

134525 likes                                                     5329 reacties
@/emmadegraaf: Yes, I loved you.
Meer reacties....
@/irismendes: ik ben er voor je
@/Caro.ja.caro: Gecondoleerd, hou je sterk bæ❤️
@/carlijndirks: we zullen hem nooit vergeten💓

"Ik ben er voor je, Em" zegt Karen. "Wanneer je een moeder nodigt hebt, ik zal haar zijn," ik geef haar een knuffel. "Bedankt," ik heb tranen in mijn ogen. Hij was pas 11. Hij wilde echt nog heel veel doen in zijn leven. Ik moet nu echt huilen. Karen trekt me in een knuffel. "Rustig maar," ze klopt me op mijn rug. "Huil anders alles eruit," fluistert ze in mijn oor.

Don't be a fool [sm]Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu