**EDITED**
Als Iris het podium af is, besluit ik naar haar Instagram te vragen. "Hoi! Wat is je naam op Insta?" vraag ik. "Irismendes" antwoord ze.
"Cool, ik ga je volgen!" zeg ik. "Cool!" lacht ze en ze loopt naar haar gillende vriendinnen. "Omg! Je zong zo goed!" Ik moet lachen.
"Emma kan ook heel goed zingen." zegt Cameron ineens. What the hell. No.
"Ja kom Em" roept Shawn. Ik schud nee. "Ko-om! Je zingt mooi," ik geef me over. "We gaan sweater wheater zingen, die ken je toch wel?" vraagt Shawn. "Hmhm" en we gaan zingen.
"Mooi gezongen," fluistert Shawn. Maar zonder dat hij het door had stond zijn microfoon aan, dus het publiek hoort het. "Aahh..." roepen veel meiden.
"Cute Shawn!" roept 1 meisje net veel harder dan de rest. Shawn en ik moeten lachen.
~
"De show ging super goed!" zegt Bart. "We hebben al weer een nieuwe show, in Bouston! Jullie horen er nog wel van."
2 maanden later
Emma is lang niet zo verliefd op Shawn als ze lijkt.
Emma is eerder vandaag gespot met een onbekende etend in een lunch tentje. Volgens onze bron was het zeker niet gewoon een lunch. Volgens de bron hadden ze zelfs gezoend.
We wachten nog op een reactie van Shawn.*video*
"Em, moet je dit eens zien." zegt Samantha, we zijn aan het shoppen. Ik lees het stuk. "Wat een onzin! Dat was gewoon met Aaron?" zeg ik.
"Ja. Nou. Hebben jullie gezoend?" vraagt ze grijnzend. "Nee natuurlijk niet!" roep ik. "Maar wat is die video dan?"
"Dat ben ik niet!" mompel ik zacht. "Wat moet ik doen? Direct Shawn whatsappen? Hij is nu bij zijn oma in Portugal," zeg ik twijfelend. "Hem gewoon bellen. Straks krijgt hij gekke ideeën."
Ik besluit te luisteren en Shawn te bellen. Hij neemt direct op. "Ik geloof je," begint Shawn direct. "Ik heb het artikel gelezen-" "Ik heb niks gedaan, ik was gewoon met Aaron lunchen!" zucht ik.
"Ik geloof je. Ik geloof je. Rustig-" "maar waarom denken ze dit? Ik heb hem echt niet gezoend? En op dat filmpje, dat ben ik helemaal niet!" Ik ben in paniek.
Niet om wat Shawn er van denkt, maar om wat de wereld nu van me denkt. Ik besluit er op te reageren. "Wil je reageren op dat artikel? Zeggen dat er niks van klopt?" vraag ik aan Shawn.
"Ja, doe maar rustig. Ik moet ophangen, maar ik houd van je." vertelt hij. "Ook van jou."
@/emmadegraaf:
Wat is dit voor een onzin@/shawnmendes:
Het zijn roddels, op dat filmpje is Emma helemaal niet. Don't panic guys❤️@/shawnmendes:
Emma heeft inderdaad daar geluncht. Met een vriend. Ze zegt dat er niks is gebeurd en ik vertrouw haar.Inmiddels hebben Emma en Shawn gereageerd. Shawn vertrouwd volledig wat Emma zegt. Hij is er van overtuigd dat het niet Emma is op de video. Emma zelf vindt het 'onzin'.
Ook is Emma huilend in de stad van Toronto gesignaleerd. Huilt ze om haar fouten? Of omdat ze heeft gelogen?
*foto*
Ook besluit ik Aaron te whatsappen.
Gesprek tussen Aaron en Emma:
Me: wil je even duidelijk maken wat voor een onzin er aan de hand is? Ze denken dat wij gister in dat café gezoend hebben, en hebben een 'video'
Aaron: ofc
"Kom, veeg je tranen weg. We gaan weg," zegt Samantha. We gaan naar haar huis.
"Wat is er nou zo leuk aan een roddel verspreiden?" vraag ik aan Samantha, maar vooral aan mezelf. "Ik zou het niet weten"
54308 likes
@/emmadegraaf: I miss ya
Reacties zijn uitgeschakeld~
De bel gaat af en ik doe de deur open.
"Hoi Patrick!" Ik ga met hem naar het kantoor van Vogue. We gaan dingen bespreken over hoe het nu verder gaat. Dit is mijn eerste ding wat met mijn carrière als model te maken heeft waar Shawn niet bij is..
"Hallo! Ben je klaar om te gaan?" vraagt Patrick. "Ja,"
Eerst hebben we een bespreking over Instagram. Blijkbaar valt daar iets over te bespreken.
"We hebben een paar Instagram sponsoren die geïnteresseerd zijn in je." vertelt mijn manager. "Het houd in dat je foto's met een bepaald merk vol in het zicht. Je krijgt hier dan ook goed betaalt voor,"
Nadat we met de bespreking over Instagram hebben gehad, hebben we een afspraak met de 'modellen' arts. Hij gaat controleren of ik dik genoeg ben om op de foto gezet te worden en andere dingen.
"Hallo, ik ben Dirk." zegt de arts. "Hoi, Emma." "Patrick."
"We gaan je meten en wegen, oké?" Hij loopt naar een meetlat. "Is goed." Ik loop achter hem aan.
"Oké, netjes. Je BMI is helemaal goed," zegt Dirk. "Dat was het al," hij geeft me een hand.
~
Mijn telefoon gaat af. Op de nummer herkenning staat Shawn. Ik neem natuurlijk op.
"Emmaaaaaaa!" hoor ik Shawn blij roepen. "Wat is er Shawnieeee?" vraag ik lachend. "Ik heb een platencontract aangeboden gekregen!" roept hij.
"Wow.." Ik ben sprakeloos. "Super cool toch?" zegt hij. "Jaaa! Super leuk!" Ik ben echt blij voor hem. "Shawn we moeten boarden." hoor ik op de achtergrond.
"Ik moet gaan! Ik zie je morgen!" zegt hij. "Ik hou van je," eindigt hij. "Ik ook van jou,"
Insta dm met Irismendes:
Iris: MagCon was te gek, bedankt
Me: geen probleem! Het was leuk weer eens Nederlands te spreken😂
Iris: Haha, ja voor mij ook
JE LEEST
Don't be a fool [sm]
FanfictionVOLTOOID ~Shawn Mendes fanfiction~ Emma verhuisd. Ze wilt haar verleden verwerken en een nieuw begin maken. Ze maakt al gauw vriendinnen, waaronder Aaliyah Mendes.. Een vriendschap zorgt voor een relatie en die relatie zorgt voor roddels, verraad en...