You and me forever

2.7K 23 5
                                    

Kapitel 1
------------
Jag vaknade av att min mobil ringde, det var Camilla, min bästavän.
Jag svarade med ett svagt "Hej"
"Hej är du vaken nu sömntuta ?"
"Ja vadåra?"
"Lily! Den är halv 1 och du ligger fortfarande i sängen!"
Oj, jag tog bort mobilen från örat och kollade på displayen, 14:34 stod de.
"Aja fixa dig och ring mig efter så kan vi ta en sväng runt stan!"
"Ahh, sure, ringer dig sen, bye <3" sa jag.
Jag la på och gnugga mig i ögonen och reste mig upp. Jag gick mot badrummet och tog en snabb dusch, efter det gick jag och borstade tänderna och sminkade mig lite lätt och platta håret. Efter det gick jag till min WIC och tog ut en vit stickad tröja från hollister och ett par svarta tighta jeans.
Efter det gick jag ner från den vita trappen och gick mot köket, det var pannkakor som pappa hade dukat innan han gick till jobbet. Jag kände inte för att äta så jag la in pannkakorna i kylen och tog ett stort glas vatten. Efter det ringde jag Camilla.. Efter tre signaler svarade hon med ett högt skrik, hon skrek att the fooo var på plattan och att vi skulle gå dit. Jag vart så upphetsad och stressig för jag bor 20 min ifrån plattan och jag var rädd att jag inte skulle hinna med bussen som går om 10 min. Men jag la på och tog på mig mina vita converse och min svarta väst, jag tog väskan och mobilen och gick ut ur lägenheten, jag låste dörren och gick mot bussen, jag var nervös..
••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••

Smile or cry (felix)Where stories live. Discover now