Del 6

773 7 0
                                    

tidigare:

-vad har hänt med henne ? Sa jag och snyftade.

- hon är.....

•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••

Kapitel 6

DÖD...

- va nej, det kan hon inte va

- jag beklagar sa sköterskan och la handen på min axel.

Jag gick ut ur rummet och såg att Christoffer och Lillys pappa var där.

- hur är de med henne ? Sa Calle (Lillys pappa)

Jag var tyst och började gråta. Mina ögon var helt illröda och suddiga.

- vi förlorade henne. Sa jag och torkade bort en tår

- kom. Sa Calle och viftade med händerna.

Det menades med att han skulle ge mig en kram. Jag besvarade kramen.

Jag kramade Christoffer och sedan gick jag ut. Jag fällde bara tårar. Jag hade ingen att prata med. Men sen kom jag på att jag kunde snacka med grabbarna. Så jag gick till studion

Jag gick in och såg att Omar satt i soffan och var helt förkrossad.

- vad är det som har hänt?

- du kanske redan vet de men Lilly är död.

- mm, jag vet sa jag och kramade och Omar.

- jag vet att du gillade henne, förlåt kompis att jag svek dig! Jag visste inte vad jag skulle göra. Sa Omar och gav mig en kram till.

Tårarna bara rann från mina kinder.

Kunde inte fatta att hon var borta.

Omar sa att hon gav ett brev när hon var här förut.

Jag tog brevet och läste de

Det stod:

Hej älskling, ville bara säga att du är den killen som jag älskar och den killen jah har drömt om. Du är den bästa i världen och jag kommer aldrig att glömma våra fina minnen tillsammans. Du är mitt allt, luften jag andas och allt sånt där. Du är min lilla Felix. And we are the perfect two. MVH Lilly <3

Jag fällde fler tårar och bara kollade på brevet. Jag kunde fortfarande inte att hon var borta förevigt. Jag önskade bara att det var en dröm. Och att inget av det här skulle ha hänt på riktigt.

~2 MÅNADER SENARE~

Jag var ute med Omar på stan, det var varmt ute. Jag kände mig fortfarande deppig. Jag försökte att glömma de. Jag försökte göra allt för att inte tänka på de. Men helst skulle vilja ha tillbaka henne. Jag och Omar ville gå runt på stan. Men i ngn galleria så vi åkte till Kista Galleria. Lillys favorit ställe. När vi kom in i gallerian så var det ganska proppfullt med personer. Vi kände för att åka go cart. Vi satte oss i en varsin bil och körde runt. När vi var klara hörde jag en ljus röst skrika. FELIX!!! Och stegen kom närmare och närmare.

Smile or cry (felix)Where stories live. Discover now