Del 14 ❤️

409 8 0
                                    

Tidigare: Han låg där och grät. Han saktade ner och därefter somnade han. Jag somnade några minuter efter.

•••••••••••••••••••••••••••••••••••••

Kapitel 14

~Lilly~

Jag vaknade av att jag fick en hostattack. Jag gick upp o tog ett glas vatten. Efter de så gick jag tillbaka till vardagsrummet. Jag kollade på den stora vita klockan på väggen.

10:24 stod de.

Jag såg att Felix låg fortfarande på soffan. Han sov som en stock. Han snarkade.

Jag bestämde mig för att äta något för det började kurra i magen. Jag gick till köket och öppnade kylen. Allt som fanns var.

• smör

• gammal köttfärs

• matlagningsgrädde

• ketchup

Jag suckade och stängde kylen. Jag gick ut till vardagsrummet och tog min mobil. Jag tog min väska och skrev en liten lapp och la den på bordet vid soffan. Jag tog på mig skorna och gick ut.

~Felix~

Jag slumrade till och vaknade fort. Vad skulle jag säga till Lilly om Omar.

Jag hade fortfarande inte fått klartecken på vad som hade hänt honom.

Jag vände och vred på mig för att kolla ifall Lilly låg kvar. Det gjorde hon inte.

Jag såg en lapp på bordet.

"Bestämde mig för att gå hem, behövde få i mig nått att äta. Men ring mig sen"

Puss. Lilly

Jag log som en idiot när jag läste brevet. Hur kunde jag ha en sån underbar flickvän?!

Jag reste mig ur soffan med en suck. Jag gick upp till badrummet och sköljde av mitt ansikte, borstade tänderna o fixa håret. Sedan gick jag för att sätta på ett par fräschare jeans och en slapp t-shirt. Tog också min vita keps med svarta texten "Brooklyn".

Jag spruta nåra sprut parfym.

Och tänkte precis gå ner. Men då ringde de i telefonen.

"Daff" stod de på displayen.

- ah? Svarade ja

- hej.. Eh.. *suckar* vet inte hur jag ska förklara..

- vad har hänt ?

- Omar har varit med om en moppeolycka. Han..

- men han mår väl bra? Eller?!

- Em... Sjuksköterskan säger att det är....

Smile or cry (felix)Where stories live. Discover now