Del 15

809 6 0
                                    

Tidigare:

Jah mådde inge bra. Jag satte på mig mjukiskläder och pluggade in lurarna i öronen, och försökte somna.

•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••

Kapitel 15

Jag vaknade av att ngn kom in och sjävklart så skulle det vara Felix.

Jag vände mig om och låstades sova. Han kom och la sig bredvid mig och la handen runt min midja, jag fällde en tår och snyftade till.

- vad är det älskling? Sa Felix

Jag bara var tyst och fällde ännu mer tårar.

- snälla svara.

- jag vill inte prata med dig, jag trodde det var lugnt mellan oss men tydligen så trodde jag fel.

- va, vad menar du med de?

- jag såg dig mmm-med en annan tt-tjej

Felix förklarade.

- det är mitt ex, hon kysste mig och jag kunde inte stå emot och hon är väldigt het.

- va ? Så du lämnar mig nu? Fan också sa jag och reste mig upp och gick ut ur rummet.

~Felix Perspektiv~

Vad skulle jag ha sagt? Jag vet inte vad jag ska göra.. Jag blev tårögd i ögonen och började gråta, jag tog händerna för ansiktet och bara blundade och lät tårarna bara rinna. Jag gick upp och sköljde av ansiktet. Efter det torkade jag mig med handduken, den var blodig. Vad har hänt?! Jag kollade mig runt i ansiktet men inte ett ända sår med torkat blod. NEEEJ!? Vad har hon gjort. Jag tror jag vet vad hon har gjort tänkte jag och kollade i lådan. Där var ett rakblad. Jag tog upp det och kollade det var blod på den. Jag blev ännu mer tårögd. Jag la ner rakbladet i lådan igen och tänkte. Vafan ska jag göra ?! Varför gjorde hon de ?! Fan också. Hon får inte skada sig. Det är min tjej och ifall hon mår dåligt kan hon säga det till mig. Jag gick ut ur rummet och kollade mig omkring. Igen var där. Jag gick åt höger. Mot enis rum. Jag knackade på och enis öppnade och såg arg ut!

- Vad vill du?! Skrek han

- Jag undrade bara ifall vi kan snacka, snälla jag behöver en vän som ställer upp för mig nu.

- okej, kom in sa han med lite snällare röst.

- tack sa jah och gick in i rummet.

- jo, det är så att jag tror att Lilly skär sig med mina rakblad sa jag och visade ett rakblad som var blodigt.

- men tror du verkligen de, är du säker ?!

- ja, förresten är hon här ?

- aa, inne i badrummet.

Jag gick mot dörren och öppnade den. Där stod Lilly med ett rakblad i handen och blodet rann från hennes armar.

Smile or cry (felix)Where stories live. Discover now