Del 3

752 5 0
                                    

Tidigare:

Och precis när jah kom ut så tog ngn tag i min arm. Och drog mig intill sig.

••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••

Del 3

Det var Felix. Jag slutade skaka och kysste honom.

- skrämde jah dig? Sa han.

- ja du. Tack för att du följde med.

- ingen fara sa han och vi började gå igenom den jobbiga skogen tillsammans hand i hand.

När vi var framme så stod Felix moppe där så han satte sig på den och gav mig en kyss innan han åkte iväg. När jag kom in innanför dörren så var allt väldigt tyst. Det kändes som om ingen var hemma. Jag kollade i köket, där lös de och ett brev var öppnat.

Det stod:

Felix sandman är pappa till Lilly Olssons barn.

Brevet gjordes den 16/5 -2013

Från vårdcentralen.

••••••••••••••••••••••••••••••••••••

Jag blev förvånad och glad men ändå väldigt ledsen att pappa hade öppnat brevet. Jag gick ut till vardagsrummet och där satt Puffen och pappa. Jag satte mig bredvid Puffen.

- varför skulle jag komma hem så tidigt?

- för jag vet att du har varit med den där Felix och att du är gravid, jag är så besviken.

- men pappa du förstår inte, jag vill inte ha barn nu.

- du får aldrig mer träffa honom, jag är så besviken på dig, jag vet inte ens ifall jag kan kalla dig min dotter längre.

- va nej?!, han är mitt allt och jag måste få träffa honom. Pappa snälla gör inte såhär!

- det finns inget annat val, du har inte gjort bra ifrån dig i skolan heller pågrund av den där snorungen, gå upp på ditt rum.

Jag sprang upp på mitt rum och fällde en tår och en till tår. Jag var otrygg utan Felix. Jag skrev det pappa sa och Felix blev också jätte ledsen. Vi bestämde också att Felix skulle hämta upp mig med moppen klockan 1 på natten för då har båda somnat och då kan jag smyga ut.

Smile or cry (felix)Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang