Tidigare:
Det sista jag såg var att Felix åkte runt med moppen på andra sidan vägen. Sedan blev allt svart.
••••••••••••••••••••••••••••••••••••
Kapitel 5
~ Felix Perspektiv ~
Jag åkte runt och kollade efter Lilly men jag såg inte henne. Jag letade och letade. Men jag hittade inte henne. Jag åkte en skogsväg och åkte ner i ett dike. Och där låg hon. Hennes blonda hår var nästan rött på grund av allt blod. Men hon var ändå vacker. Jah tog upp henne i famnen och började gå. När jag var ute ur skogen så la jag ner henne försiktigt på kanten av vägen.
Jag började få tårar rinnandes från kinderna. Och jag skakade. Jag ringde 112 och dem svarade.
- ja, vad är situationen ?
- min flickvän har nyss blivit påkörd och det behövs en ambulans nu till Centralvägen 45.
- okej jag skickar en ambulans, andas hon?
Jag tåg handen mot hennes hals och kollade pulsen.
- det går väldigt långsamt. Sa ja
- okej sa hon och la på.
Jag bar upp henne i famnen igen och satt mig på marken. Jag smekte hennes kind och höll i hennes iskalla händer, som tur var hade jag en filt i sättet på mopeden. Jag tog fram den och la den över henne. Så hon inte skulle frysa.
Hon andades väldigt långsamt. Och jag var rädd att det här skulle vara slutet.
5 MINUTER SENARE
ambulansen kom. Dem la henne på en bår och körde in henne i bak på ambulansen. Jag hängde me.
När vi var framme så bad dem mig att vänta utanför. Jag somnade på en stol utanför hennes rum. Jag vaknade av att jag låg i sängen hemma, shit allt var bara en dröm. Tänkte jag. Det ringde i telefonen. Det stod okänt, men jag svara ändå.
- hej.. Sa jag.
- hej är det du som är Felix Sandman?
- ja det är ja! Vadåra?
- ja, angående din flickvän, så är hon väldigt skadad.
- va ?? Vad har hänt?!
- hon blev påkörd av en bil. Och du räddade hennes liv. Sedan somnade du i väntrummet och din mamma kom och hämtade dig och körde dig hem.
- aha, oj. Mår hon bra. Sa jag och fällde en tår
- ja vet inte, det är väldigt liten chans att hon överlever en sån här allvarlig situation.
- ok sa jah och la på
Jag började gråta och skrika. Och ville att hon skulle överleva. Jag sköljde av mig. Och bestämde mig för att ta mopeden till sjukhuset.
När jag var framme så sprang jag fram till sjuksköterskan och frågade vilket rum ligger Lilly Olsson i?
- rum 18 sa hon med ett leende
Jag sprang mot rummet, jag öppnade dörren och kollade på henne. Hon hade sår på armarna och ett brutet ben.
Jag gick in och satte mig på stolen vid sängen.
Jag började gråta ännu mer. Jag var krossad. Att se henne må dåligt är det värsta som har hänt mig.
Jag kände att mina ögonlock blev tunnare och tunnare och till slut somnade ja.
2 timmar senare.
Vaknade jag av att en sjuksköterska väckte mig
Jag såg att Lilly inte låg i sängen längre och jag blev förvånad och släppte en tår.
- vad har hänt med henne ? Sa jag och snyftade.
- hon är.....
YOU ARE READING
Smile or cry (felix)
FanfictionLilly träffar hennes drömkille, Felix sandman från the fooo och dem blir kära. Men vad händer sen. Ifall du vill veta så läs gärna. Betyder sjukt mycket. Varning sexuella scener. 13 årsgräns