Luku 5: Karaokea!

482 32 4
                                    

Ylhäällä oleva biisi on sama minkä Alison lauloi baarissa.

***

Makasin sängyssä, Nickin vierashuoneesta. Miten olinkaan ikinä päätynyt tänne. Tuijotin huoneen kattoa kuin odottaen sieltä tippuvan ihmeen. Yhtäkkiä ovi kolahti. Tiesin Nickin tulleen. Päätin nousta istumaan sängyltä ja tarkkailin vierashuonetta ensimmäistä kertaa kunnolla. Huoneessa oli sänky, lipasto ja pieni pöytä ikkunan edessä.

"Alison!" Tuttu ääni huusi alhaalta. Nousin kokonaan ja avasin puisen oven jonka pelkäsin hajoavan siihen paikkaan. Hypin rappuset alas suoraan keittiöön. Nick istui pöydän toisella puolen, minä menin istumaan toiselle puolelle.
"Miksi olen täällä?" Päätin kysyä heti. Nick ojensi minulle jogurtin ja lusikan. Okei, purkki oli avaamaton. Ei siis myrkytetty. Avasin jogurtin ja kaavin sen sisällön parempaan turvaan julmalta maailmalta.
"Koska en päästä sinua sen Muistetun luokse." Nick tokaisi ja tarkkaili minua. Nojasin tuolillani taaksepäin.
"Charles.." Mutisin hiljaa ja huokaisin. Halusin muuta mietittävää. Haukottelin ja tuijotin Nickiä silmiin. Nousin tuolilta ja vilkaisin purkkia sanomatta mitään. Ohitin sitten Nickin joka kuitenkin sai otettua ranteestani kiinni. Päästin suustani pienen henkäyksen kun mies veti itseni takaisin luokseen. Ajatukseni katkesi kuin seinään miehen antaessa ärsyttävän avoimesti katseensa vaeltaa.
"Lopeta Nick.." Mutisin kun tunsin käden vyötärölläni. Mies nousi ylös ja kohtasi katseeni. Nick oli vähän yli 180 cm, tarkalleen 182 cm. Välttelin miehen katsetta, miehen käsi kosketti poskeani ja sai kylmät väreet kulkemaan kropassani.
"Lähdet tänään minun, Christianin, Arthurin ja muiden kanssa baariin." Nick totesi jäätävästi, joka kertoi että vastaväitteitä ei hyväksytä. Huokaisin pitkään ja tuijotin nyt suoraan Nickiä silmiin. Myrkynvihreä katse oli porautunut huuliini. Yritin päästä pois miehen otteesta joka sai hänet kiristämään otettaan.
"Nick.." Henkäisin pieni paniikki äänessä. Nick veti minut lähelleen ja laski päänsä hiuksiini. Yllätyin eleestä ja lopetin rimpuilun. Lopulta Nick heräsi transsista ja nosti päänsä. Miehen ilme oli lämmin, mutta salaperäinen. Nick silitti hiuksiani ja kietoi hiuksen sormensa ympärille.
"Voit hakea kotoasi tavaroita ja vaatteita." Nick totesi ja liu'utti sormensa huulilleni. Hengitykseni kiihtyi, mutta onneksi mies otti kädestäni.
"Lähdetään hakemaan niitä tavaroita.." Nick tokaisi ja lähti kohti ovea pitäen edelleen kädestäni.
"Tuutko sinä mukaan?" Sinne meni suunnitelmat paosta. Nick heitti kasvoilleen virneen ja avasi oven.

  Tuijotin vanhaa taloani. Nick seisoi vierelläni ja nyökkäsi ovea kohti.
"Ei tuo ovi itsestään aukene." Nick totesi ärsyttävällä tavalla joka sai minut melkein lyömään miestä. Niin paljon oli tapahtunut niin lyhyessä ajassa. Kävelin ovelle ja kaivoin avaimet taskusta. Avasin oven joka avautui täydellisen hiljaisesti. Astelin kunnolla eteiseen kunnes kuulin epämielyttäviä ääniä; huokailuja ja pian kuulin äidin huutavan isäni nimeä. Lehahdin punaiseksi ja vilkaisin Nickiä vierelläni; mies naurahti matalasti ja lähes olemattomasti virne kasvoillaan. Nick sulki oven hiljaa, äänettömästi. Halusin pois täältä, ahdisti kuunnella toisten puuhasteluja. Nick kietoi kätensä ympärilleni ja tunsin hänen hengityksen niskassani.
"Kohta sinäkin huudat nimeäni tuolla tavalla." Nickin sanat kaikuivat päässäni. Tuhahdin kylmästi ja lähdin harppomaan portaita ylös. En tosissaan aikonut kuunnella kun isäni ja äitini panivat. Yhtäkkiä pysähdyin, ei, äitini ei ollut isäni kanssa tuolla. Vilkaisin hämmentyneenä Nickiä. 
"Mene katsomaan." Nick tokaisi ja osoitti ovea. Nyökkäsin varovasti ja hiivin lähemmäs. Yhtäkkiä ovi avautui ja pysähdyin kuin seinään. Vilkaisin Nickiä joka harppoi luokseni ja kietoi kädet ympärilleni. Käännyin miestä kohti joka painoi pitkän, mutta kiihkeän suudelman huulilleni. Ennenkuin edes tajusin niin olin jo vastannut miehen suudelmaan. Kiedoin käteni Nickin kaulan ympärille. Olin kokonaan mukana näytelmässä, joka taisi Nickin puolelta olla enemmän kuin näytelmää. Miehen kädet pitivät lantiostani kiinni. Lopulta Nick lopetti suudelman ja virnisti minulle. Henkäisin olemattomasti ja vilkaisin isääni joka tuijotti meitä hämmentyneenä ja lopulta hämmennyksen tilalle tuli viha. En sanonut mitään, eikä minun tarvinnutkaan. Pian huoneesta nimittäin asteli minua pari vuotta vanhempi tyttö. Tuijotin tyttöä katse kylmentyen hetki hetkeltä. Luojan kiitos Nick otti minua kädestä ja veti lähemmäs itseään, olin nimittäin huomaamattani astellut lähemmäs. Tytön silmistä kuvastui pelko; tajusin silloin että silmäni väri oli vaihtunut, mutta en edes vaivautunut rauhoittumaan. Nick avasi suunsa tytön ja Charlesin onneksi ennen minua.
''Tuohan olisi sama kuin panisit tytärtäsi!'' Nick tokaisi kylmästi ja sai minut vilkaisemaan Nickiä tarkemmin. 
''Tytärtä?!'' Tyttö ärähti ja tuijotti minua. Katsoin tyttöä takaisin sanomatta mitään. Nickin käsi lepäsi alaselälläni. Huokaisin hiljaa. Charles tosiaan saisi selittää. Ajatukseni vaelsivat pois tästä tilanteesta. Yhtäkkiä hätkähdin ja tuijotin taas Nickiä joka kaivoi taskustaan kännykän. Ilmeisesti minut oltiin jo esitelty, koska nyt kaikkien huomio oli kiinnittynyt Nickiin.
''Kerrotko vaimollesi?'' Nick kysyi ja kohtasi Charlesin kylmän katseen. Tyttö vain tuijotti meitä kolmea pelokkaasti; kuin peura joka näki auton ajovalot. Säälin aavistuksen tyttöä, mutta pian huomioni kiinnittyi Charlesiin joka puristi kätensä nyrkkiin. 
''En.'' Charles tokaisi kylmästi ja sai minun tunteet jälleen valloilleen. Nick huokaisi ja pyöritti silmiään. Miehellä oli joku suunnitelma. Tiesin sen. Nyt Nick kuitenkin käski meidän kuunnella; Nick oli huomaamattani äänittänyt äänet jotka kuului huoneesta. Tyttö punastui hiusrajaa myöten ja Charles tuijotti meitä molempia selvästi miettien mitä Nick ajoi takaa. Minä olin ehtinyt laskemaan yksi plus yksi ja tiesin jo hänen aikeet. Virne hiipi kasvoilleni ja tuijotin isääni huvittuneena.
''Sano hyvästit äidille.'' Hymähdin ja peruutin askeleen taaksepäin niin että pääsin Nickin otteesta. Ohitin sitten isäni, nimittäin halusin päästä huoneeseeni. Isäni kuitenkin otti ranteestani ja puristi kovaa. Tuijotin hetken rannetta ja sitten isääni. 
''Sinuna päästäisin irti. Nyt.'' Tokaisin katse pudoten pakkaslukemiin. Isäni virnisti huvittuneesti.
''Mitä voisit tehdä, Unohdettu?'' Isä hymähti ja katsoi minua silmiin. 
''Alison! Meidän piti mennä!'' Nick huomautti, mutta tiesin miehen nauttivan koko tilanteesta, yleensä hän oli se joka pisti vastaan Charlesille. Yhtäkkiä huomasin että Charles ei saanut henkeä. Vilkaisin Nickiä joka tuijotti minua. Samoin tyttö tuijotti minua. Charlesin katse oli enemmänkin lasittunut. Tunsin onnekseni jonkun käden olkapäälläni. Se sai minut rentoutumaan ja pian Charles haukkoi henkeään. Nick kaivoi taskuaan ja ojensi tutun puukon käteeni. Hymy levisi kasvoilleni ja otin puukon miehen kädestä. Lähdimme Nickin kanssa huoneeseeni ja Nick lukitsi oven perässämme.
''Mitä äsken tapahtui?'' Kysyin hämmentyneenä kun Nick heittäytyi sängylleni. 
''Tapoit melkein isäsi.'' Nick totesi rennosti ja piti katseensa minussa, kuitenkin miehen kännykkä alkoi soimaan. Hän vastasi puhelimeen ja piti katseensa edelleen minussa ja näytti siltä kuin hän ei edes kuunnellut mitä langan toisessa päässä puhuttiin.
''Joo, me lähdetään sinne päin.'' Nick tokaisi ja pyöritti silmiään turhautuneesti, ''Turpa kiinni!'' Mies ärähti ja löi sammutti puhelun. Katsoin kysyvästi miestä joka pyöritti silmiään uudelleen.
''Christian?'' Kysyin huvittuneena ja astelin vaatekaapilleni. Miten pystyin olemaan näin rento punatukan kanssa. Yllätyin kun tunsin huulet kaulallani. Nick oli nopea ja äänetön, kunnon ninja. Ajatukseni nauratti minua, mutta Nick - onneksi - palautti minut maanpinnalle.
''Nautit.'' Nick kuiskasi korvaani ja sai minut tuhahtamaan.
''Niin sinä toivot.'' Tokaisin ja pengoin kaappiani. Nick ei kuitenkaan luovuttanut helpolla.
''Voidaan jäädä tänne jatkamaan sitä mikä aloitettiin käytävällä..'' Nick mutisi ja sai minut naurahtamaan. Tiesin suudelman olleen Nickille enemmän kuin mikään näytelmä. Mies käytti kaikki mahdolliset hetket että pääsi lähelleni. 
''Nick. Meidän piti lähteä baariin, muistatko?'' Totesin ja huokaisin kun en löytänyt mitään kivaa kaapista. Lopulta Nick tönäisi minut kevyesti pois ja tutki itse kaappia.
''Näytätkö sen äänitteen äidille?'' Kysyin ja tuijotin Nickiä joka oli hyvin keskittynyt kaapin tutkiskeluun. Lopulta mies löysi mustan kellomekon ja mustat avokkaat. Nick ei vastannut kysymyksiini, mutta tiesin jo vastauksen. Vilkaisin vaatteita ja sitten Nickiä. Huokaisin ja otin vaatteet miehen kädestä. 
''Käyn nopeasti suihkussa, lähdetään sitten.'' Totesin vaikka tänne jääminen oli viimeinen vaihtoehto mitä halusin. Onneksi minulla oli oma kylpyhuone. Otin vielä alusvaatteet ja huomasin Nickin tarkkaavaisen katseen ja pienen hymyn. En tiedä luuliko Nick että pääsisi yöllä tekemisiin alusvaatteideni kanssa. Hymähdin hiljaisesti ja pudistin päätäni. Idiootti. 

UnohdettuWhere stories live. Discover now