10.

1.2K 71 1
                                    

" Omma appa hoseok dh balik " kata hoseok lalu masuk ke dalam rumah.

" Kamu dah balik ? omma rinduu sangat kata kamu hoseok-ah " kata ms.jung lalu memeluk anak lelaki dia sorang .

" Mianhae omma kalau selama ni buat omma risau " kata hoseok.

" Appa nak jumpa kamu kat atas , pergilah naik omma nk buat air kejap " kata ms.jung.

" Ok omma " kata hoseok.

-

Hoseol:omma,hari ni seol tak balik tau.

Omma:kenapa?

Hoseol:seol tido kat umah hae young.

Omma : ouh , hati-ii tau . Okeylah oppa kamu dah kat sini . Omma nak pergi buat air . Byeee sayang .

Hoseol:ouh okey omma , byee .

-

" Appa " kata hoseok.

" Duduklah " kata mr.jung.

" ppa mianhae " kata hoseok.

" Kamu ingat dengan kamu cakap mianhae ni appa maafkan , dengar ni hoseok . appa tak pernah izinkan kamu keja kat situ . siapa nk ganti appa kalau appa tak ada ? hoseok keje sebagai penyanyi bukan senang . berhentilah hoseok ea berhentilah sementara masih awal lagi ni ? kali ni tlg dengar cakap appa " kata appa.

" Nah air " kata ms.jung yang baru masuk ke dalam bilik itu dan duduk di sebelah mr.jung.

" Tapi appa , takkan lah saya nak tinggalkan kerjaya saya yg dah berjaya tu " kata hoseok.

" Kamu fikirlah hoseok , harap apa yang appa kata tadi tu masuk dala. Kepala otak kamu tu , appa nak turun " kata mr.jung lalu keluar daru bilik itu.

" Omma " kata hoseok lalu menangis.

" Hoseok-ah " kata ms.jung dan terus pergi ke sisi hoseok .

" Omma , ho-hoseok tak tau nak buat ape om-omma , hoseok ta-taknak tinggalkan kerjaya hoseok . " kata hoseok sambil menggeleng kepalanya  lalu memeluk ms.jung.

" Shuhh , dah jangan nangis . kamu ni seorang lelaki yang kuat . walau macam mane pun appa halang kamu untuk teruskan kerjaya kamu , omma tetap sokong . Omma akan cuba untuk cakap ngan appa " kata ms.jung.

" Gomawo omma " kata hoseok lalu memeluk ms.jung.

-

" Hae young " kata hoseol.

" Emm , haa mak kau macam mane ok? " kata hae young.

" Ok dia bagi aku tido kt sini " kata hoseol.

" Ok , jadi sekarang ni kau cerita kat aku . apa masalah kau sebenarnya ni ? " kata hae young.

" Emm , ceritanya bermula macam ni aku ada crush kau pun tau kan siapa lagi kalau bukan jimin . pastu aku ada berkenalan dengan seorang dari wechat , nama wechat dia tu mochijimin . haa pastu dia confess kat aku , jadi sekarang aku tak tau nak buat apa " kata hoseol.

" Ohh , jap kau suka tak kat mochijimin tu ? " kata hae young.

" Suka lah jugak , i mean dia yang bagi aku kata-ii semangat masa aku buat persembahan tu " kata hoseol.

WechatWhere stories live. Discover now