20.

649 64 0
                                    

" Oppa , cuba terus terang dengan hoseol ? Ni sampai nak pakai penutup mata bagai . " kata hoseol geram.

" Jangan risau . oppa yakin hoseol yang akan berterima kasih ke oppa " kata hoseok.

Ting~~ting~~

Haetae:berusaha lah hoseol.

Jimseolpunya:bende kau merepek ni??

Haetae:dah jangan banyak cakap.buat je ape yg diaorang suruh.

Jimseolpunya:macam mana kau tau??
Wei kau tau tak esok sekolah.pastu esok mak aku balik.pastu jimin dh balik.

Haetae:jangan risau kau mesti ok.
Byee.

" Dah dah jangan main henpon lagi " kata taehyung.

" Mana diaorang ? " kata hoseol sebab masa dia pandang taehyung . taehyung sorang je yg ada kat situ.

" Dah-ii jangan banyak cakap . cepat lah pakai penutup mata tu " kata taehyung.

" Ok " kata hoseol lalu memakai penutup mata.

" Pegang tangan aku . biar aku bawak kau jalan turun dari tangga ni " kata taehyung.

" Ok "

Taehyung pun membawa hoseol turun perlahan-ii sampai ke tangga terakhir.

" Aku lepaskan kau kat sini tau " kata taehyung.

" Haa , jangan lah . " kata hoseol tetapi dia tak dapat rasa tangan taehyung . hoseol baru hendak membuka penutup mata nya tetapi satu suara bercakap.

" Jangan bukak dulu!! "

" Ji-jimin. Awak ke tuu ? " kata hoseol.

" Ye " kata jimin lalu pergi ke arah hoseol.

" Bila saya boleh bukak penutup mata ni ? " kata hoseol.

" Now "

" Woww , cantiknyaa " kata hoseol.

" Sorry kalau tak beberapa cantik , awak boleh duduk dekat sini " kata jimin

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

" Sorry kalau tak beberapa cantik , awak boleh duduk dekat sini " kata jimin.

" Eh cantik lah ni "

Lepas beberapa jam diaorang berbual jimin mendapat satu mesej.

Jinpinky:woi!! Jimin cepat lah cakap . aku ngan membe lain dah penat dah berdiri dari tadi . omma appa kau ngan hoseol pun dah sampai .

Seoljimpunya:haa dah sampai ea??ok tunggu.

Jinpinky:ok cepat.

" Hoseol " kata jimin.

" Nae ? " kata hoseoo.

" Awak cantik lah hari nii " kata jimin.

" Terima kasih " kata hoseol.

Tiba-tiba jimin bangun lalu melutut , hoseol pun berdiri sebab dia terkejut nampak jimin melutut . 

" Hoseol , saya tau ni terlalu awal untuk saya luahkan tapi saya betul-ii dah tak tahan lagi . saya takut ada orang akan rampas awak dari saya . saya akan mulakan , awak adalah orang pertama yang buat saya jatuh hati pada awak dengan mendengar apa yang hoseok hyung cakap pasal awak . melalui wechat . saya ingat saya takkan pernah jumpa awak tapi kebetulan saya pindah dekat sekolah awak dan kita berjumpa . saya tau mustahil lah awak akan terima saya sebab baru berapa bulan je kita kenal . demi nak cepatkan rasa malu saya ni . sudikah awak menjadi teman wanita or jadi tunang saya ? " kata jimin panjang lebar.

" Terima terima-ii !!"

" Eh omma appa. " kata hoseol yg sudah menangis.

" Sudi tak ? " kata jimin.

" Mestilah " kata hoseol lalu mengangguk.

" Yeahh " kata jimin lalu menyarung kan cincin di jari hoseol .

" Dah besar dah adik oppa ni " kata hoseok.

" Semoga bahagia " kata hae young.

" Eh sejak bila kau ada kat sini " kata hoseol.

" Dari tadi " kata hae young.

" Tapi jiminn " kata-ii hoseol tu membuat kan semua org senyap.

" Kenapa ? " kata jimin.

" Awak kan idol ? awak rase perminat awak okey ke dengan awak dah ada saya , macam mana pula ngan kerja awak ? bos awak okey ke dengan semua ni ? dan saya ni pulak biasa-ii je bukan idol macam awak ? " kata hoseol .

" Awak ~ , kalau diaorg tu peminat saya diaorang akan faham kenapa saya kene kahwin , saya pun manusia biasa jugak . semua ni akan terjadi jugak tak kisah lah bos saya bagi atau tak , dan saya tak kisah pun awak ni idol ke bukan ke , saya nak awak je dalam hidup saya " kata jimin . 

" Kalau itu yang awak cakap , saya ikut je . sebab saya sayang awak " kata hoseol dan memeluk jimin .

" Saya pun sayang awak jugak " balas jimin sambil memeluk kembali hoseol . 

----------------------------------------------------------

Terima kasih kepada yang sudi baca . tapi jangan risau buku ni belum habis lagi . author cuma tak sangka yang buku author dah lebih satu ribuu. 

Btw,enjoy and don't forget to vote and comment .

[[taejungkook97]]

WechatWhere stories live. Discover now