30.

613 40 14
                                    

JIMIN AND HOSEOL.

" kenapa aku mesti tinggalkan dia? Aku baru je nak luangkan masa ngan dia pastu ingatkan aku akan sama-ii habis belajar ngan dia. Tapi tak " kata jimin sambil memandang kaki dia.

Hanya jimin dan taehyung sahaja yang berada dalam restoran tu yang lain semua dah balik. Jangan risau duit makanan jin dah bayarkan walaupun dia suruh si pakcik tua tu bayar tapi pakcik tua tu taknk.so dia bayar.

" Kau jangan lah macam ni jimin. Dah macam takde harapan nak hidup dah aku tengok kau. " kata taehyung sambil memegang bahu jimin.

" Kau ingat kau sorang jeke yang sedih? Aku dah rancang dah nak propose hae young tu last-ii kene tinggalkan dia " kata taehyung sambil memandang bawah.

" sorry , Kita sama-ii macam broken. Hahahah. Okey lah jom balik. Aku nak siap-ii dan nak jumpa hoseol. Esok dah tak boleh jumpa dah sebab esok kita dah kena stay dekat bilik sebelah pengetua untuk ulang kaji and then lusa dah periksa. Hebat kan dugaan kita " kata jimin lalu meninggalkan si taehyung dan berjalan menuju ke luar.

" Emm dugaan kita banyak " kata taehyung lalu mengambil jalan ke rumah dia.
____

Jimin pov ;

So sekarang ni dah pukul 1:30 petang. Aku nak ajak hoseol keluar pukul 2:30 petang. Jadi ade beberapa je masa ngan dia. Sekarang aku menuju ke tepi jalan untuk menahan teksi.

Setelah aku menaiki teksi aku menuju ke rumah aku. Sampai rumah aku terus berlari ke arah omma dan aku nampak appa duduk sambil baca suarat khabar.

" Omma " panggil aku memeluk omma aku dan menangis.

" Eh kamu ni dah kenapa ? Balik-ii lari dekat bini appa pastu peluk. Kamu ade masalah ke ? " kata mr.park.

" Ji-jimin kena balik ke seoul lah omma " kata jimin sambil menangis.

" Lahh kenapa pulakk!! Kamu ade buat salah ke ? " kata ms.park sambil memandang anaknya.

" Takde lah omma. Omma lupake anak omma ni idol . Jimin a-ade comeback jadi kena balik seoul ." Kata jimin cuba melegakan diri dia dari nangis.

" nak buat macam mana kan jimin. Kamu kena jugak balik " kata ms.park cuba menahan air matanya jatuh.

" Dah dah. Kamu berdua ni. Buat appa rasa nak menangis. Kamu dah bagitau hoseol ? " kata mr.park.

" Belom. Sebab tu jimin nak jumpa dia petang ni , ingatkan jumpa dia petang ni dapat luangkan masa ngan dia. Tak sangka ni akan jadi kali terakhir kitaorang " kata jimin lalu bangun dan melangkah keluar dengan mata yang masih lagi berair.

Aku menuju ke bilik aku dan duduk di hujung katil aku. Aku menangis lagi teruk apabila aku terfikir yang aku takkan jumpa dia buat masa yang panjang.

Ting~~ting~~

Seolchim : chimm~~ petang ni jadi kan?

Chimseol : jadii !! Sekarang dah pukul 1:45 petang. Pukul 2:30 saya amik awak kat umah awak okey ? Pakai cantik-ii tau.

Seolchim : okey. Emm kalau boleh awak nak saya pakai baju apa ?

Chimseol : baju dress. Saya pulak pakai baju kot.

Seolchim : emm saya rasa saya sesuai lah kalau pakai baju dress, tapi awak tak payah lah pakai baju kot. Awak pakai baju t-shirt dengan seluar jeans pon dah okey .

Chimseol : emm yelahh saya pakai baju biase jee.  Okey lah chim nak ready sediakan baju dulu. Bye. See you sekejap lagi . 💕

WechatWhere stories live. Discover now