29.

621 41 6
                                    

" Macam mane ni ? Takkan lah aku kene berjauhan dengan family aku lagi " kata hoseok.

" Nak buat macam mane jhope ? Kita tak boleh nak tolak permintaan tu. Lagipun dah lama kita tak come back mesti ARMY risau." Kata namjoon.

" Habis macam mane jimin ngan hoseol nanti,aku risau lah. Diaorang kan dah berpropose bagai tinggal kahwin je. Sekarang jimin kena tinggalkan hoseol , macam mana dengan adik aku ? " kata hoseok.

" Jangan risau lah hoseok , nanti kita pikirkan ape kita kena buat. " kata jin.

" Kita jemput diaorang semua nak?" Kata namjoon.

" Boleh lah " kata yoongi.
__

" Hoseol, petang ni saya nak ajak awak ke sesuatu tempat. Kita boleh have fun dekat situ. " kata jimin .

" Sesuatu tempat? Hahaha , okey " kata hoseol.

" Yah korang berdua selalu berbual berdua. Cuba lah cakap ngan kitaorang jugak. " kata taehyung.

" Eh mane ade kitaorang berbual berdua " kata hoseol.

" Mulai esok malam kita dah kena study . Sape nak datang rumah sape " kata hae young.

" Entahlah tak sangka dah kita dah nak habis belajar. Nasib kita sekolah sini kan taehyung kalau tak,kita tak jumpa pon hoseol ngan hae young dan lain-ii " kata jimin tersenyum.

" Haah, tapi jungkook kena lagi satu tahun kan ? Tahun depan dia still kena sekolah lagi " kata taehyung.

" Haah padan lah muka dia. Sape suruh lahir lambat " kata jimin.

" Korang petang ni nak gi mane-ii ke ? " kata hae young sambil pandang hoseol dan jimin.

" Haah, tapi aku tak tau lah jimin nak bawak aku pegi mane " kata hoseol.

" Awak jangan risau lah. Saya bawak awak kat tempat yg cuma ade kita je kat situ " kata jimin.

" Emm yelah kan kau jimin. Mane nak ingat kawan kalau dh ade gf " kata taehyung.

" Hahahahaha " diaorang semua ketawa memandang taehyung.

_____

|skip waktu balik|

" Diorang balik waktu ni kan " soal jin pada hoseok.

" Haah " kata hoseok .

" Kau masih pikirkan pasal tadi ke jhope , Jangan lah pikir sangat nanti kita tak nampak semangat depan diaorang " kata yoongi.

" Ha aku ta- " kata hoseok.

" Wahh oppa dan yang lain nk jemput kitaorang ke ? " Kata hoseol.

" Wah hyung. Deabak lah. Tak payah lah aku susah-ii nak jalan kaki." Kata taehyung.

" Kau patut bersyukur. Kalau bukan sebab namjoon kata nak jemput korang takdenye hyung sanggup membazirkan minyak mahal kete ni semata-ii nak jemput korang " kata jin sambil men'flip'kan rambutnya.

" Emm yelah jin hyung " kata jimin dan taehyung serentak.

" Jungkook mane? " kata yoongi.

" Dia harini balik sendiri sebab dia kata dia ade kelas tambahan " kata taehyung.

" oppa , kenapa oppa senyap je dari tadi . Oppa ade masalah ke ?" Kata hoseol setelah perasan abangnya senyap sahaja dari tadi.

" Eh takdelah. Cuma oppa pikir kenapa adik oppa ni cantik sangat " kata hoseok tersenyum sambil memandang adiknya itu.

" Eh eh oppa ni mengada lah " kata hoseol sambil menutup mukanya. Dah lah ade jimin dekat sini dengan yang lain.

" Dah cepat masuk dalam. Menyampah aku tengok korang semua ni " kata yoongi lalu masuk kedalam van.

WechatWhere stories live. Discover now