27.

569 39 3
                                    

" Hello " kata hoseol di hadapan rumah jimin.

" Mana diaorang ni ? Tadi aku dengar bunyi bising . Kau cakap hello je terus senyap " kata hae young.

" Haa , dah sampai pun . Masuklah " kata jin yang membuka pintu.

" Nae " kata hoseol ngan hae young serentak.

Di dalam rumah jimin.

" Hai " kata jimin.

" Hai " balas hoseol balik.

" Kenapa aku tengok korang ni macam malu je . Apahal ? " kata namjoon.

" Oh , diaorang ni ha masa hoseol amik jimin , si jimin ni dia gi ki- " kata hosek terpotong .

" Oppa ! " kata hoseol sambil menutup mulut hoseok .

" ehem , okey kita gi makan dulu jom " kata jin tersenyum kekok melihat hoseol memandangnya dengan pandangan yang menakutkan .

——

" ahh , kenyangnya " jerit jungkook.

" oi adab mane adab ? " kata jin .

" hehe mianhae hyung " kata jungkook sambil tersenyum malu .

" mana yoongi hyung ? " kata jimin.

" tuu~ " kata taehyung lalu menunjuk jari ke arah dapur .

" lah baru nak makan " kata hoseok.

" aku dah kejut dia banyak kali pastu tedang-ii bontot dia pun dia tak bangun jugak " kata jin.

" NI JE YANG TINGGAL , MANA DAGING YANG AKU NAMPAK TADI TIME KITA DATANG SINI TADI " kata yoongi lalu menuju ke ruang tamu.

" dah habis . sape suruh hyung tak bangun time jin hyung kejut . " kata jungkook.

" so ? " kata yoongi.

" siapa yang makan daging banyak tu pergi ikut aku . kalau tak ikut aku curi underwear korang past- " kata yoongi terpotong.

" ye lah , jangan bebel , tak silap aku , aku , namjoon , jungkook , hoseok , taehyung dengan haeyoung je yang makan daging . jadi jom naik van aku " kata jin lalu keluar dari rumah.

" habis kitaorang ? " kata jimin.

" korang pandai-ii lah nak buat ape "  kata namjoon lalu keluar dari rumah diikuti yang lain.

__

Hoseol pov;

Apahal lah diaorang ni ? macam lah aku tak nampak si yoongi 'oppa' tu buat isyarat mata dengan jin pastu dengan membe-ii dia yang lain . yang si jimin ni boleh pulak macam acah-ii tak tau perangai membe dia .

" korang pandai-ii lah nak buat ape "

lepas tu dengar lah bunyi van yang baru meluncur untuk pergi . aku bangun dari duduk dekat lantai lalu duduk ats sofa . aku perasan jimin asyik tenung aku je dari tadi. 

" jimin " kata aku sambil pandang dia yang duduk selang dari satu sofa yang aku duduk . dia pandang aku.

" ye ? " kata dia sambil angkat kening dia.

" emm , rumah awak ni takde permainan ke ? macam ps4 ke ? " kata aku.

" adee ! , nape awak nak main ke ? " kata jimin lalu bergerak naik tangga. aku pun ikut dia sekali naik tangga. sampai lah masuk satu bilik.

" tapi sebelum masuk ni awak kena janji jangan bagitau member saya dengan omma saya tau ? " kata jimin lalu menunjukkan jari comel-ii dia tu.

" okey " kata aku lalu menyambungkan jari aku dengan dia . aku nampak dia kelurkan kunci dari kocek seluar dia pastu dia membuka pintu.

WechatWhere stories live. Discover now