" Jimin,bangun. kenapa tidur dekat luar ni ? " kata ms.park.
" Eo, omma? ouh,sebab dalam bi- " kata jimin.
" Dia dah balik " kata ms.park.
" Haa!! balik? kenapa ? dia tak bagitau pun dekat jimin ?" kata jimin dan bangun daripada baring atas sofa.
" Dia cakap oppa dia call dia sebab oppa dia risau, dah lah. pergi tido,esok dhlah skolah " kata ms.park lalu pergi untuk naik kebiliknya.
" Emm okey " kata jimin lalu menaiki tangga untuk ke atas.
/SKIP/
" Hoseol-ah, mianhae sebab harini oppa tak dapat nak hantar seol pergi sekolah. " kata hoseok lalu memandangnya dengan muka rasa bersalah.
" Waeeeeee? " kata hoseol.
" Harini bang pd nim nak jumpa oppa dengan member yang lain. Kecuali jimin, taehyung dan jungkook sebab diaorang kan nak sekolah. " kata hoseok.
" Emm nak buat macam mana kan.? Takpelah oppa. Oppa jangan risau. Hoseol boleh pergi sekolah sendiri,bye ." kata hoseol lalu melangkah keluar dari rumah.
" Haih, rasa bersalah aku tetiba makin menebal lah pulak. " kata hoseok lalu mengeluarkan henpon dia yang tak berhenti-ii berbunyi.
Member tertua bts ~
kimseojin:eyyy,korang cepatlah.lama dah aku tunggu dekat depan taman ni.
Joonleaders:aku otw.tengah beli air untuk kita semua minum semasa perjalanan nak ke bandar.
Sugaswegie:sorry bro. Aku baru bangun lah.
Kimseokjin:kau baru bangunnnnnnn!!!!! Kau tau tak kita dah lambat dah ni. Sorang tengah beli air, sorang baru bangun. Mana lagi sorang!!???
Hoseokieee:hoseok datang sekarang. Sorry lambat tetiba rasa bersalah suruh hoseol pergi sekolah sorang-ii.
Sugaswegie:aku otw sekarang ni.
Kimseokjin:emm sorry lah jhope , aku tau kau risau adik kau pergi sekolah sorang-ii tapi aku tak boleh nak buat ape-ii. Korang semua datang cepat lah. Kalau datang cepat, cepat lah kita balik.
Joonleaders:aku dah sampai.
Hoseokieee:aku dah nak sampai. Haa nampak hyung tengah nak korek bontot.
Sugaswegie:aku pun nampak.
Kimseokjin:korang niii!!!! Kalau tak carik pasal sehari ngan aku tak boleh ke. Okeylah cepat masuk.
——
" Hai tae , hai hae young " kata hoseol apabila tiba di tempatnya.
" Hai " kata taehyung dan hae young.
" Eh,jimin mane ? " kata hoseol.
" Dia belum sampai lagi kot." kata taehyung.
" Ouh,okey " kata hoseol.
" hai korang " kata jimin lalu duduk di sebelah hoseol.
" hai jimin " kata hoseol.
" hai "
" hoseol, petang ni awak free tak ? " kata jimin sambil tersenyum memandang hoseol.
" free , kenapa? " kata hoseol.
" saya nak ajak awak keluar,boleh? " kata jimin sambil pandang hoseol.
" boleh " kata hoseol.
" bangunnn!! Selamat pagi cikgu " kata minhyuk ketua kelas.
" selamat pagi,duduk " kata sir yoo.
" memandangkan kita tinggal lagi sebulan je untuk sekolah. Dan untuk pengetahuan awak semua minggu depan adelah ujian akhir tahun. Yang akan menentukan awak untuk sambung belajar kat mane , jadi saya harap awak akan belajar bersungguh-ii untuk berjaya dalam peperiksaan kali ini " kata sir yoo.
" baik sir yoo " jawab kami serentak.
" so,hoseol.pukul 2 petang ni saya datang rumah awak " kata jimin.
" okey " kata hoseol sambil tersenyum manis.
——
" saya panggil awak semua harini adalah untuk bercakap tentang lagu awak. Awak semua termasuk hari ni dah dekat empat bulan dah awak tak come back. Jadi saya bercadang ingin kembali ke bandar seoul. Dan berlatih,membuat lagu baru dan banyak lagi. Come back pada kali ini memerlukan masa beberapa bulan " kata bang pd.
" haaa!? Lamanya pd-nim. Biasanya kita tak pernah lama macam tu sekali " kata namjoon.
" sebab dah nak dekat MAMA takkan lah awak tak tau. Kita kena buat kejutan besar supaya kita menang untuk MAMA" kata bang pd.
" macam mane jimin taehyung dan jungkook? " tanya jin.
" mereka akan ikut kita sekali , mereka punya peperiksaan mungkin akan dijalankan secara cepat mungkin dalam beberapa hari ni . Maybe esok ke diaorang akan mulakan peperiksaan . Itu biar manager kang uruskan " kata bang pd.
" itu sahaja yang saya ingin perkatakan. Awak semua boleh kemas-ii dan bersiap sedia . Dan tolong beritahu kepada jimin dan yang lain ye " kata bang pd lagi sekali sebelum beredar.
———————————————
Hai guys, sorry sebab lambat update. Keadaan sekarang tidak megizinkan. Kerana author tengah periksa sekarang ni .
Haa okey lah guys. Author nak sambung belajar .
Don't forget to vote and comment . Enjoy reading ♡ .
- taejungkook97
YOU ARE READING
mochijimin add you. yes/no Ape pelik punya name. siapa lah dia ni ?