14.

969 70 4
                                    

" Asal kau tak bagitau aku adik kau ada ? " kata yoongi yang dari tadi just duduk sebab terkejut .

" Ntah , kau ni , terkejut aku tetiba ade suara perempuan , ingatkan kau bawak perempuan mana " kata namjoon pulak .

" Aku belum cakap apa-ii tadi tapi korang dah masuk dulu soooo " kata hoseok lalu duduk di sebelah jin .

" Wei suruhlah adik kau keluar . aku nak jugak tengok muka dia dengan lebih dalam " kata jin.

" Tunggu lah dulu , dia still malu lah tu  " kata hoseok.

" Malu kenapa ? " kata jungkook.

" Sekarang cuba jungkook pikir , kita ni tujuh orang ." kata hoseok.

" Ha ? And then ? " kata jungkook semula .

" Kita lelaki "

" Yup "

" Dan dia sorang je perempuan " kata hoseok.

" Oh patutlah , ok aku faham " kata yoongi.

" Jap ea , aku nak masuk bilik adik aku dulu sekejap " kata hoseok .

-

" Hoseol ah ? " kata hoseok kat luar bilik.

" Masuklah " kata hoseol.

" Emm , member oppa yang lain kata dia nk berkenalan ngan seol boleh tak ? " kata hoseok.

" Ouh yeke ? Hoseol malu tapi boleh je " kata hoseol lalu bangun dan bukak almari.

" Hoseol buat pe tuu ? " kata hoseok.

" Nak cari baju lah untuk cantik , dah dah oppa keluar dulu byee " kata hoseol lalu menolak hoseok ke luar.

" Oooookkk yelah " kata hoseok di luar bilik lalu turun ke bawah.

" Kejap lagi dia turun "

-

Hoseol pov;

Lepas oppa keluar , aku pun amik tuala dan mandi . gilalah kalau tak mandi . nanti aku busuk , lepas dah mandi aku pun pilih baju dan seluar untuk aku pakai nanti .

So aku buat keputusan untuk pakai seluar dengan baju warna hitam . Lepas aku pakai baju aku ikat rambut aku jadi tocang .

Pastu aku keluar dari bilik , dari atas aku dapat tengok bts

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Pastu aku keluar dari bilik , dari atas aku dapat tengok bts . ni kalau hae young ada kat sini mesti jadi gila . aku tak cakap lagi kan . pasal hae young tu suka si taehyung ? . Heheh .

Aku turun tangga , diaorang yang tadi rancak berbual terus senyap sebab nampak aku turun dari atas kan . yang aku pulak dah sampai bawah terus rasa kekok .

" Eh , hoseol napa awak berdiri kat situ ? sinilah " kata jimin.

Yeah , jimin penyelamat keaadaan.

" Ok " kata aku lalu duduk diantara jimin dan taehyung.

" Korang kenalkan diri lah " kata hoseok.

" Sebab aku rasa adik aku ni busy kenal jimin ngan taehyung je " kata hoseok lagi.

Dan yep , aku memang terlalu memerhatikan jimin , taehyung dan oppa je yang lain aku tak tahu sangat .

" Ok biar saya perkenalkan diri saya dulu . Nama saya kim seok jin . panggil saya jin je or oppa pun boleh " kata jin dengan suara yg lembut.

" Ok saya pulak , nama saya kim namjoon . panggil saya namjoon or rap monster or rapmon or anything sesuai dengan awak " kata namjoon.

" Banyaknya or kau ni " kata jin.

" Nama aku min yoongi . panggil aku suga " kata yoongi lalu bangun dan duduk di sebelah jungkook.

" Haii , noona . Nama saya jeon jungkook . Noona boleh panggil saya jungkook " kata jungkook.

Comelnya gigi dia hehe .

" Ok , nama saya pulak jung hoseol panggil je seol ke hoseol ke " kata aku.

" Kau jahat ea tinggalkan aku kat cafe " kata taehyung.

" Ala , bukan salah aku . kau ngan jimin yang asyik palau aku " Kata aku pelahan.

Boleh lah hari-ii aku luangkan masa ngan jimin.

Tengah aku sebok berangan tetiba jin oppa tanya aku.

" Kalau awak tau bts , dalam bts awak crush kat siapa ? " kata jin.

Dan pernyataan dia tu buat semua orang pandang aku.

" Emm , j- haa ! , baru ingat seol nak masak dulu b- " kata-ii aku terpotong.

" Seol takyah nak lari , cakap je " kata hoseok.

Ish , apelah oppa ni tak paham ke aku dah malu kat sini dia boleh cakap macam tu . aku pun duduk balik.

" Emm , seol crush kat jimin " lepas aku cakap mcam tu aku terus berlari naik atas .

Tak sanggup aku nak pandang muka jimin lagi.

End pov;

" Wuu untung lah kau jimin dia minat kat kau " kata jin.

" Emm , aku pun rasa macam tu " kata jimin lalu pandang pintu bilik hoseol dan senyum .

" Woh woh kau kenapa jimin senyum sorang-ii bahaya ni " kata yoongi.

" Kau kenapa tae senyap je , selalu kau yg hyper sangat " kata namjoon.

" Oi hyung , namjoon hyung tgh cakap ngan kau lah " kata jungkook.

" Ha ! , takde ape lah " kata taehyung dan bangun.

" Kau nak pergi mana ? " kata hoseok.

" Aku nak jalan-ii jap " kata taehyung dan keluar.

-

Mochijimin:awk~

Seol.jm:yee~~

Mochijimin:awk nampak macam gembira je kenapa?

Seol.jm: sebb jimin dah tau yg saya crush kat dia.

Mochijimin:kalau awak nak tau siapa saya,esok datang lah dekat taman depan rumah awk pukul 4:00 petang.

Seol.jm:awak tau rumah saya.
Balaslah
Eii.

8:00 pm

Seol.jm:ok esok saya datang.

-

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Sorry lambat update . author ada periksa sbb tu lah . btw,enjoy and don't forget to vote and comment .


[[taejungkook97]]

WechatWhere stories live. Discover now