1 .

3.1K 220 36
                                    

-

Hoseol pov;

Hari ni cuti sekolah dan aku hanya baring di atas katil bermalasan . aku pusing-ii atas katil bila aku tak tau nak buat ape lagi aku terus turun kebawah dan apelagi kalau bukan pergi kedapur .

" Omma "

" Ye sayang kenape? " kata omma.

" Omma , seol rindu appa ngan oppa lah "

Bila aku cakap macm tu muke omma macam baru teringat sesuatu . tapi pastu dia muram balik maybe sebab aku sebut oppa . emm rindu .

" Appa kata hari ni dia balik jadi jangan kamu risau lah " kata omma tersenyum.

" Haa ! yeke omma ? " kata aku kurang percaya .

Yelah aku rindu gila dekat appa , dah lama tak nampak dia . Sejak dia naik pangkat susah betul aku nak jumpa dia sebab dia busy dan biaselah org yg busy ni kena selalu bergerak ke sana sini .

" Ye , appa dh lame dh kat amerika tu hari ni dia balik " kata omma.

" Ohh , patutlah omma masak banyak ni , ingatkan nk buat tahlil ap- aik sakitlah ommaaa!! " kata aku menjerit sakit.

" Jangan banyak cakap dah lah kamu tu tak buat ape-ii pastu bising kat sini dh-ii shuhh naik atas sane kacau je " kata omma lalu pergi ke peti sejuk untuk mengambil kimchi .

Mesti sedap omma masak ni , aku pon dah lama tengok omma tak masak banyak macam ni .

" Apaiii ati alawww iteww " kata aku lalu naik atas.

Haih,ni dh kali berapa aku mengeluhh.

Sedang aku sebok termenung tetiba ade notification daripada wechat datang dan menganggu aku termenung .

Ting~ting~~

Eh!? sape ni ??

Mochijimin add you

Yes/no

Mochijimin ? asal nama dia mochi ? Dia ingat dia tu comel macam mochi ke ?

Aku tetiba rase kelakar dan secara tak sengaja aku rasa badan aku tidak berasa di atas tilam , jangan cakap .

" Ommmaaaa " aku menjerittt .

" Wae seol ah wae?? " omma dtg sini sambil bawak senduk hijau dia tu same macm oppa suke hijau . nk ketawa aku tengok omma.

" Terjatuhh " kata aku.

Lalu aku nampak omma turun,bape minit kemudian omma dtg semula dengan minyak kat tangan dan omma campak kat aku.

" Nahh , ambil ni letak sendiri omma nk masak jangan kacau  " kata omma lalu turun.

Omma tinggalkan aku macam ni je . ni semua sebab mochi tu . Kalau dia tak buat aku gelak takde nye aku terjatuh .

Ting~~tingg~~

Mochijimin : hey
Mochijimin : 😄😣

Dah kenape ngan dia ni .

Mochijimin : saya tau awk dh bace , balas lahh.

Menyesal pulak bukak..ish kalau crush aku takpe lah.

Seol.jm : ape yang awak nak ?

Mochijimin : yeahh akhirnye awak balasss

Seol.jm : ok lah nanti chat balik.

Mochijimin : alahh nape 😢😢

Aduhh dia ni dah lah aku punya rancangan fav aku dah nak mula . Tapi rasa serba salah pulak tak balas chat dia .

Seol.jm : saya ade hal lah nanti chat balik nk tengok idol kesayangan pun tak boleh byee.

Mochijimin : idol ? ok nanti kita chat balikk byeee

Ishh dia ni tengok aku dh lambat semenit aku terus campak henpon aku kat mane ntah lalu aku keluar bilik.

" Omma " kata aku sambil turun tangga.

" Helloo "

Ade seseorang bukak pintuuu.

" Appaaaa!! " kata aku menjerit sambil lari ke appa aku lalu aku peluk appa aku ngan kuat.

End pov;
_____

" Appa , akhirnye appa balik ponn " kata hoseol lalu mengelap air matanye.

" Dah dah jangan nangis appa kan dah balik nii " kata appa.

" Akhirnya abang balik punn " kata omma.

" Jap biasenye rumah ni bising . mane oppa kamu?? "tanya appa.

" Emm lepas appa pergi empat tahun kat amerika op-oppa teruskan impian dia nk jadi penyanyi " kata hoseol.

" Haa!! haih budak tu " kata appa.

" Alah awak tu bang , jangan marah-ii nanti saya cerita kat awak semuanya " kata omma.

" Omma , appa jom tengok oppa dalam tv " kata hoseol .

Omma mengambil snek kat dapur lalu duduk sebelah kanan hoseol,appa pulak duduk sebelah kiri hoseol.

" Sebenarnye aku nk tengok jimin je " kata hoseol di dalm hatinye.

_____

Hoseol pov;

Nak je aku menjerit sekarang ni . ahhh jiminieee . ni lah idol yg aku cakap tadi bts . aku mmg minat semua ahli dlm ni kecuali oppa aku . ehh takdelahh aku sayang oppa aku . lepas oppa pergi aku tak pernah ceria , oppa pun tak call aku , chatt lagilah tapi dengan adenye tv aku boleh selalu tengok oppa . satu je perkataan dalam hati aku.

'Bila aku dapat jumpa oppa?'

Hmm bila tiba masanya agaknya .

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Please vote and enjoy . and sorry for short chapter . author akan usahakan lagi .

[ taejungkook97 ]

WechatWhere stories live. Discover now