8 bulan kemudian .
" Omma , seol nak pergi kerja ni jap " kata hoseol .
" Haa hati-ii tau " kata ms.jung .
" Ha yelahh " kata hoseol .
_____" Kamu tu reti tak nak hantar pesanan tu ? nape sampai tertumpah dekat baju dia ? awak tau an dia tu orang kaya . ape saya nak jawab dekat bos nanti . " kata kimhwan .
" Mian-mianhae oppa . saya termenung tadi , tolong jangan berhentikan saya . saya kene carik duit sikit untuk sambung belajar " kata hoseol .
" Heh , kan abang kau idol . jung hoseok kan ? kumpulan bts tu , dia kan kaya kau mintak jelah duit dia . " kata minhyuk .
" Hei minhyuk ape cakap macam tu . oppa mintak maaf sesangat tapi kalau oppa tak berhentikan awak nanti awak kene tengking dengan bos . jadi oppa rase ni keputusan yang bagus . emm nah amik duit ni sekali . mian . " kata kimhwan dan terus berlaku pergi diikuti dengan minhyuk .
_____" Eh awal nya balik " kata ms.jung .
" Ha-haah , sebab harini bos kene balik awal jadi dia suruh seol balik awal hehe . " kata hoseol dengan senyuman yang cuba dibuat-ii .
" Apa - apa lah hoseol . Dah sekrang ni naik atas , mandi pastu turun makan " kata ms.jung.
" Nae omma "
___Hoseol pov ;
Hesh , ape aku buat tadi ? Kenapa aku tipu omma ? Kalau korang nak tau sejak oppa atau lebih tepat lagi jimin tinggalkan sini dan pergi ke seoul , sejak tu aku tak pernah pakai henpon aku dan tak pernah bukak tv . Hebat kan ? Yelah siapa je dapat bertahan selama 8 bulan .
Aku cuma tak nak tau ape yang diaorg buat tapi aku rasa diaorg sekarang dah berjaya . Aku dah habis sekolah dan sekarang aku tengah berkerja tapi telah dipecat . Aku berkerja untuk cari sedikit duit untuk sambung berlajar . Aku tak sangka aku akan berjaya untuk tamatkan zaman persekolahan aku .
Hae young pulak ? Uh dia sama je macam aku . Kerja untuk carik duit dan sambung belajar . Tapi dia kerja sebagai model , aku ni mana mampu nak kerja macam tu sekali .
Haihhhhhh , rindunya aku dekat jimin . Park jimin , lelaki yang menarik , pandai , baik dan aku rase semuanya perfect pasal dia . Bila pikirkan balik aku ni tak layak untuk bersama dengan dia .
" Seol-ahhh dah mandi belum " kata ms.jung .
" Belum lagi hehe " kata aku .
" Jangan nak hehe sangat . Cepat mandi dan turun ke bawah . " kata ms.jung .
" Baik "
Selepas aku mandi dengan lamanya , aku bersiap-sedia memilih baju .
Cantik kan ? Aku tahu .
" Omma , mane omma ? " kata aku apabila sampai ke bawah .
" Ade ni haa , kat dapur . Omma nak tanya hoseol tak bukak phone ke ? " kata ms.jung .
YOU ARE READING
mochijimin add you. yes/no Ape pelik punya name. siapa lah dia ni ?