Hoseok pov;
Erghh , ngantuknya . tulah semalam kitaorang semua tido lambat sebab tengok movie . aku selaku ketua rumah ni dengan baiknya mengejutkan diaorang.
First , aku kejutkan jimin.
" Jimin-ah bagun lah " kata aku lalu mengocangkan badan jimin.
" Emm " kata jimin lalu bangun Dan mengosokkn matanya.
" Dah pegi mandi "
Second , aku kejutkan tae , dari semalam dia senyap . aku syak ada sesuatu kat tae ni .
" Tae , bangunn " kata aku.
" Emm , 5 minit " kata tae dn menyambung tido.
Aku dh agak dah . yg member lain aku tak mampu nak kejutkan . biar je jin hyung kejutkan guna kuali pink dia tu . Jin hyung dah bangun awal-ii .
Sekarang aku nak pergi ke bilik hoseol pulak .
" Seol , bangun " kata aku di luar pintu.
" Dah siap dh . " kata hoseol.
" Haa jom " kata aku sambil memegang bahu seol . aku tau dia malu lagi pasal semalam . lepas aku ngan hoseol sampai bawah . aku nampak tae baru nak bangun , yg si jimin ni dah siap keluar bilik air dengan rambut basah dia . aku nampak hoseol pipi dia merah . tch , nanti aku ada gf biar aku pulak tunjuk blush aku kat kau dik .
" Eh , hai seol " kata jimin dan membuat kan bahu adik aku terangkat dengan muka adik aku nampak pelik .
" Ouh , hai " kata hoseol dengan suara kecil dia.
" Bangunnnnnn!!! " kata jin di dapur yg sudah ketuk periuk dia . ish,dia ni tak tau ke ni kat umah org bukan rumah dia . Heh .
" Ish , bisinglah kau ni diva " kata yoongi lalu bangun menuju ke bilik air memandangkan taehyung baru keluar.
" Ehh , tae kau nak pegi mana taknk makan ? " soal jin.
" Tae tak lapar lah , bye " kata taehyung lalu melangkah keluar.
Aku tau tae ada masalah.
" Kenapa dengan taehyung ? " kata hoseol." Kan ? kenapa ek dengan dia ? " kata jimin.
" Haih , aku rase dia ada masalah lah ?nanti cuba korang cakap ngan tae . " kata jin.
" Ok lah korang dah lambat ni biar hyung hanta " kata hoseok.
" Takpelah hyung biar kitaorang berdua jalan kaki je hehe " kata jimin.
" Ouh , kalau macam tu okey lah ikut korang . " kata aku semula .
Balik nanti aku akan cuba cakap ngan tae.
End pov;
—
Taehyung pov;
Haih sakit hati aku , bukan aku tak nak makan tapi bila aku pandang si jimin ngan hoseol ni tetiba hati rasa sakit. takkan lah aku suka si hoseol ? entahlah.
Maybe
Aku dalm perjalanan nak gi sekolah , tengah aku jalan tapi aku tak sedar aku terlanggar seorang perempuan ni . Aku nampak muka dia macam singa-ii tetiba merah . ouh aku kenal dia.
Hae young.
" Mian " kata aku.
" Ha-haa ah takpe " kata hae young.
" Kau buat apa kat sini? " kata aku.
" Aku tunggu si hoseol tu " kata hae young.
Tetiba bende serabut dalam otak aku tadi ada balik dalam otak aku lagi. ahhhhh pening , omma tolong tae.
YOU ARE READING
mochijimin add you. yes/no Ape pelik punya name. siapa lah dia ni ?