31.

431 25 14
                                    

TAEHYUNG AND HAE YOUNG.

Taehyung pov;

Selepas jimin keluar dari restoran ni aku pun keluar. Sepanjang jimin cakap yang dia sedih lah ape lah aku tahan je diri aku dari menangis. Aku kena lah tunjukkan diri aku ni kuat depan dia. Nama pon taetae kan.?

Aku hanya jalan kaki menuju ke rumah. Malaslah nk amik teksi,bazirkan duit je. Aku hanya termenung memandang langit dan fikir ape yang aku kena cakap dengan omma dan appa pasal bende ni .

" Tae dah balik " kata aku setelah sampai di rumah.

" Oppa , tadi oppa pergi mana? Penat taehee carik oppa tau " kata adik perempuan aku,kim taehee.

" Ntah hyung ni. Taehoon pun carik hyung nak ajak hyung main game. Masuk bilik hyung , hyung dah takde " kata adik lelaki aku pulak,kim taehoon. Diaorang ni kembar seorang lelaki dan seorang perempuan.

" Lah yeke sorry lah ea? Hyung busy " kata aku sambil pegang badan taehoon.

" Ish,oppa ni asyik busy je . Dah tak sayang taehee ke.? Jom lah taehoon kita tak payah layan oppa " kata taehee lalu tarik tangan taehoon.

" Ehh mane ade oppa tak sayang. Taehee lupa ke yang oppa taehee ni idol ? Sebab tu lah busy . " kata aku sambil peluk diaorang ni. Nanti tak tau lah dapat peluk lagi ke tak.

" Haa drama ape tu kat depan ? " kata ms.kim dan bergegas ke dapur.

" Alaa macam lah omma tak tau yang anak omma ni suka berdrama lebih " kata aku lalu follow omma ke dapur.

" Yelah tae " kata ms.kim lalu mengambil bekas makanan.

" Omma nak pergi mana ni ? Siap buat bekal lagi ? " kata aku.

" Omma nak keluar dengan kawan omma dengan keluarga kita lah. Nak ikut ? " kata ms.kim.

" Takpelah omma tae malas lah. Haa omma tae nk cakap something ni " kata aku serious.

" Nantilah kamu cakap lepas omma dah siapkan bekal ni ea? Omma nk cepat ni takut lambat. Dengan adik kamu tu yang tak mandi lagi " kata ms.kim terburu-buru.

" O-ouh key lah omma. Tae naik atas dulu jap " kata aku lalu naik atas.

Aku tutup pintu , kunci dan sandar dekat belakang pintu lalu nangis. Haih,kenapa aku lemah sangat ni. Aku tengok jam dekat dinding bilik aku. Dah pukul 2:30 petang dah.

Aku kena teruskan rancangan aku. Tiba-ii henpon aku berbunyi maksudnya ade org mesej . Aku bukak app wechat dan tengok ade chat daripada hae young.

Haeyoung.ty : tae-ah saya boring lah . Kita keluar nak ?

Taehyung.hy : hahahah. Saya baru nak ajak awak keluar tapi awak dah ajak. Emm nanti saya amik awak kat rumah awak okey ? 💕

Haeyong.ty : hahah.ouh yeke. Okey saya tunggu awak. Bye taetae ❤

Taehyung.hy : okey. Bye hae young 💕.

Aku bangun lalu lap air mata aku dan mengambil kunci motor yang berada atas meja aku lalu menuju ke bawah.

" Omma, tae nk keluar sekejap beli something " kata aku terus berjalan keluar rumah dan tak lupa jugak mask untuk cover muka aku.

Aku keluarkan motor dan terus menuju ke bandar. Aku menuju ke satu kedai. Kedai ape lagi kalau bukan kedai cincin.

" Hello encik. Apa yang boleh saya bantu ? " kata org tu dan aku tengok nametag dia,ms.cho.

WechatWhere stories live. Discover now