19.

856 58 9
                                    

Yoongi pov;

Aku sekarang dalam perjalanan nak gi sungai han . saja je amik angin bosan dok rumah  .kalau kat umah keje aku tido je nak buat macam mana . tengah aku jalan-ii aku nampak tiga orang lelaki . macam kenal ?

Ouh aku tau siapa tu.

Yang pakai baju purple tu jungkook yang pakai baju koyak-ii tu taehyung yang pakai baju hitam tu jimin . alahai macam aku pulak dah sbb aku sekarang tengah pakai baju warna hitam .

" Eh , yoongi hyung " kata taehyung.

Alamak diaorang perasan aku pulak.

" Yoongi hyung buat apa kat sini ? " soal jungkook.

" Takde pape . saja ambik angin " kata aku.

" Pelik " kata jungkook.

" Apa yg pelik ? mesti kau nak cakap . yelah biasanya suga hyung tido kat umah je keje . kan ? " kata aku .

Terus dia terdiam . aku dah agak dah .

" Ehemm . okok sekarang korang buat ape ni ? " soal aku.

" Alah takn suga hyung tak tau " kata taehyung.

Aku pelik tau , tau ape ? . Ape yg diaorang merepek ni . tadi time aku nak keluar rumah pun aku nampak jin ngan namjoon serius je.

" Tau ape ? " soal aku.

" Ish , ni lah . jimin hyung nak melamar hoseol tu jadi tunang dia maybe ? " kata jungkook.

" Bukan tunang lah . belom lagi , baru je nak jadikan hoseol tu girlfriend jimin . " kata taehyung.

" Ouh , so sekarang ni aku nak taehyung ngan jungkook pegi blah . aku nak cakap sesuatu ngan jimin . " kata yoongi.

" Yelah kan halau . " kata taehyung lalu menarik tangan jungkook.

" Bye bye " kata aku . setelah aku perhatikan budak dua ekor tu betul-ii pergi dan hilang dari padangan aku .

" Haa , ape yang hyung nak cakap ? " kata jimin.

" Emm , betul ke kau suka hoseo l? " kata aku.

Bila aku cakap macam tu muka jimin terus berubah.

" Betullah hyung , jimin betul-ii suka kat hoseol . " kata jimin.

" Ok , hyung nak cakap yang jimin tu idol , jimin yakin jimin boleh bahagiakan dia ? jimin yakin yang hoseol tu takkan rasa takut dengan peminat kita , peminat jimin boleh dapat tahu yg jimin tu ade girlfriend ? " kata aku.

Haa kau first time aku cakap banyak . tepuk tangan sikit .

Ape lah yg aku merepek ni.

" Tuuu , jimin tak pasti . tapi jimin harap semua peminat boleh terima hoseol " kata jimin.

" Ok kalau itu yang jimin nak , dah jom balik " kata aku.

" Ok "

Dalam perjalanan balik tu aku ada nampak ice cream . wahhh , aku nkk tapi jimin ada kat sebelah aku . kalau aku beli ice cream hilang swag aku.

" Wahh , ade ice cream lah . suga hyung nak ? " kata jimin .

Aku hanya pandang jimin je pastu buat muka bodoh je tapi aku nak ice cream pastu aku tengok je jimin blah . aku tunduk bawah . haih , apa lah aku ni ego sangat sampai ice cream pun tak nak beli.

" Nah " kata jimin . aku mendongak . aku nampak jimin menghulurkan ice cream pada aku . wah , ice cream coklet . nak amik ke tak nak ek ? 

" Amik jelah , jimin tau suga hyung nak ice cream ni " kata jimin . aku amik jelah orang kata tak baik membazir tau.

WechatWhere stories live. Discover now