* flashback sebelum hoseol ngan hae young datang rumah jimin *
Haetae:yo hoseol.
Jimseolpunya:pe! Kacau ah kau ni chat aku. Nasib aku lom tido lagi.
Haetae:ye , aku tau sebabtu aku chat kau . Semalam tae ajak aku gi rumah si jimin kau tu jom !
Jimseolpunya: aku tak nak pergi .
Haetae:asal kau taknak gi lak? Biase kau yang beria-ii . Lagipun kau dah terima propose dia kan ? Habis sekolah kau ngan dia kene kahwin .
Jimseolpunya:perkara tu takde kaitan dengan sebab aku tak nak pergi TAPI TAPI LAH KAN , kau yang MERAYU aku pergi so aku pergi .
Haetae:ha yelah seol , aku MERAYU sangat untuk kau pergi rumah jimin tu .
Jimseolpunya:diamlah , kau ikut je kata aku kalau tak aku taknak pergi rumah dia .
Haetae: yelah si cantik hoseol .
Jimseolpunya:okeylah bye aku nak siap-ii , jangan lupa amik aku .
Jimseolpunya is offline.
Haetae:eh dia ni cepatnye hilang . Ye aku amik kau . Bye.
-
Hoseol pov;
Aku meletakkan henpon aku dan bangun untuk mengambil tuala kemudian mandi . Selepas 10 minit aku siap-ii dan aku memilih baju berwarna pink , seluar pink dan topi hitam . Aku tau hae young mesti pakai baju yang hampir sama macam aku .
Aku duduk depan meja solek aku . Aku mengambil lip bam lalu memakainya di bibir aku . Aku membetulkan rambut aku supaya nampak kemas . Lepas siap aku mengambil henpon dan berjalan keluar daripada bilik aku . Apabila sampai depan pintu aku nampak anjing yang aku bela sejak aku merajuk dengan jimin berlari ke arah aku . Nama anjing aku ialah star . Lagipun nama tu macam bagi aku semangat time aku sedih .
" Star , buat ape kat sini ? " kata aku pelik , tak silap aku semalam tadi aku suruh oppa letak dia dalam sangkar . Ni mesti terlupa.
Star hanya membalas dengan menyalak sahaja .
" sekarang ni seol nak gi rumah jimin . Star nak ikut ? " kata aku.
Dia menyalak lagi dan menjilat pipi aku .
" okey , jom . Jap ea , seol nak ambik kolar star dalam bilik oppa jap " kata aku lalu berjalan dengan perlahan untuk ke bilik oppa.
Aku melihat bilik dia bersepah dengan kertas , alat music dia penuh atas tilam dengan atas meja . Aku rase bangga sebab oppa aku berusaha sampai macam ni sekali untuk impian dia .
Aku hanya mengambil kolar star yang dia letam atas almari dia dan terus keluar tanpa sentuh apa-ii .
Aku memakai kan kolar dia leher star dan bawak dia keluar lalu aku tutup pintu dan tunggu di luar rumah .
End pov;
--
" eh , kau bawak bobo , aku pun bawak star " kata hoseol.
YOU ARE READING
mochijimin add you. yes/no Ape pelik punya name. siapa lah dia ni ?