-Khmm...jobb ha nekilátunk a tanulásnak-közölte Miss Chapman, és ellépett Pipertől.
A lány csalódott egy kicsit, de nem adta fel.
-Szóval Pipes melyik íróval, vagy esetleg kötelező olvasmánnyal kezdjük?
Spencer leült a kanapéra, Piper mellé csapódott.
-Mit szólnál a Rómeó és Júliához?
Miss Chapman elmosolyodott.
-Annyira tipikus.
Piper rávigyorgott, majd elővette a könyvet.
-Szóval akkor hallgatlak...
A kistanár felé fordult, és beszélni kezdett.
-Tehát a Rómeó és Júlia Shakespeare leghíresebb művei közé tartozik. Két ellenséges veronai család gyermekei között szövődő halálos szerelemről szól. A színmű feltehetőleg 1591 és 1595 között íródott, de nem tudjuk biztosan. A műfa....
-Bocs hogy közbeszólok, de Shakespeare elvileg meleg volt nem?
Spencer érezte, hogy ég az arca.
-Öhmm...nos de igen
Piper kicsit közelebb hajolt hozzá. Megint nagyon közel voltak. Miss Chapman érezte a lány forró leheletét a száján.
-Szerintem térjünk vissza a műhöz-mondta a kistanár, és elhúzódott Pipertől.
A lány sóhajtott egy nagyot.
-Jó...
-Ideadnád a könyvet?
Piper átpasszolta a kistanárnak.
-Köszönöm...akkor mit szólnál ha felolvasnám belőle a kedvenc részemet?
Piper elmosolyodott.
-Nagyon örülnék neki...
A kistanár bólintott, majd fellapozta az adott oldalt.
-JÚLIA
De mondd, e helyre kicsoda vezérelt?ROMEO
Szerelmem. Az unszolt keresni téged.
Adott tanácsot s én neki szemet.
Én nem vagyok hajós, de bárha volnál
Oly messze, mint a tengermosta partfok,
Ily áruért bizonnyal útrakelnék.JÚLIA
Az arcomon az éj álarca, látod,
Másképp leányos pír kendőzné arcom,
Azért, amit ma éjjel elkotyogtam.
Az illem - ó -, az illem azt kívánná,
Hogy visszaszívjam, ámde félre illem!
Szeretsz-e? Majd így szólsz - tudom -: "szeretlek" -
S bízom szavadban, ámde mégsem esküdj,
Mert a szerelmeseknek hitszegésén
Jupiter is kacag. Ó, Romeo,
Valld meg nekem nyíltan: szeretsz-e, kedves:
Ha azt hiszed, hogy könnyen kapsz meg engem,
Morcoskodom, nemet mondok kacéran,
Hogy udvarolj, másképp nem, a világért.
Szép Montague, lásd, lágy vagyok, nagyon,
S azt véled így, hogy könnyűvérű voltam,
De bízz te bennem, hűbb leszek tehozzád,
Mint kik ravaszdin kelletik maguk.
Talán magam is ezt teszem - bevallom -,
De észre sem vettem, mikor kilested
Bús vallomásom: most azért bocsáss meg,
S ne szalmalángnak tartsd beösmerésem,
Mit a sötét éj fölfedett neked.-Miss Chapman hangja érces volt mire a jelenet végére ért.Pipert teljesen elvarázsolta. Nem bírt megszólalni, csak nézte a kistanárt. Gyönyörű volt.
-Pipes...hahó...Föld hívja Pipert.
-Mi? Tessék? Ó bocsánat kissé elkalandoztam...
Spencer mosolygott.
-Igen azt vettem észre...
-Én is felolvashatom a kedvenc részemet?
-Erre csak egy válasz jó igaz?
-Nos ha azt mondod, hogy nem kénytelen leszek kitépni a könyvet a kezedből.
A kistanár felhúzta az egyik szemöldökét.
-Akkor....nem.
Piper ekkor rávetette magát, és próbálta kiszedni a könyvet a kezéből. Annyira beleélte magát az akcióba, hogy a végén már a földön gurultak ide-oda. Majd a lány megfogta Miss Chapman kezét leszorította a földre, így a könyv leesett a padlóra, ő maga pedig rá ült a kistanárára.
-Gratulálok Pipes sikerült levinned a padlóra...
A lány csak mosolygott, de nem szólt semmit. Még mindig ő volt felül. Elkezdte az arcát közelíteni Spenceréhez. Miss Chapman nyelt egyet. A szívük egyre hevesebben dobogott. Piper hasában életre kelt a pillangóraj, Spencer pedig melegséget érzett az egész testében. Az orruk összeért, mindketten becsukták a szemüket.
-MÉZESPUSZEDLI ANYÁD KERESETT TELEFONON-hallatszott az ordítás a csukott ajtó másik oldaláról.
Piper leugrott Spencerről. Még idejük se volt felfogni, hogy mi történhetett volna kettőjük között, amikor Jake benyitott.
-Kicsim miért a földön tanultok?
A kistanárnak muszáj volt lehiggadnia. Még mindig baromi melege volt, és a szíve se akart lelassulni. Kissé recés hangon megszólalt.
-Noooos úgygondoltuk, hogy itt kényelmesebb... De mit is mondtál? Anya hívott?
-Igen édesem... Közölte hogy sürgősen át kell menned hozzá mert vészhelyzet van.
Spencer legszívesebben orrbavágta volna a pasiját.
-Rendben kösz hogy szóltál.
-Neked bármikor mézespuszedlim.
Miss Chapman Piperre nézett. A lány teljesen ki volt pirulva, és őt bámulta...elég intenzíven.
-Erről jut eszembe, ha gondolod hazavihetem Pipit.
Spencer majdnem idegrohamot kapott.
-Piper a neve Piper.
-Akkor Pipert tökmindegy.
A lány felugrott bedobta a könyvet a táskájába, és megindult Jake felé.
-Mehetünk!
-Huh ez gyors volt... Egy pillanatot kérek, fel kell húznom a cipőmet.
Jake kisietett a szobából, így Piper és Miss Chapman újra egyedül maradtak. A nő még mindig a földön ült.
-Pipes...nagyon sajnálom...de vészhelyzet van.
A lány halványan rámosolygott Spencerre.
-Semmi baj...megértem.
A kistanár erre felállt, és megölelte Pipert. A lány belefúrta az orrát a kistanár vállába. Belélegezte az illatot. A nő erre jobban szorította, mintha nem akarta volna elengedni.
-Akkor indulhatunk?-érkezett a kérdés az ajtóból.
Piper elvált Spencertől, és elindult az ajtó felé.
-Viszlát Miss Chapman...
Tapintható volt a levegőben a szomorúság.
-Szia Piper...
YOU ARE READING
Shakespeare Szerelme
RomancePiper Montgomery a Carlegan Katolikus Gimnázium legjobb diákja. Színötös tanuló. Azonban élete hatalmas fordulatot vesz, amikor megismeri az új irodalom kistanárát. Az élet egyre közelebb sodorja őket egymáshoz. Vajon képesek lesznek eltitkolni az é...