Hoofdstuk 2 (door x_michellex ):
Milou zat bij Economie wat ze kreeg van de havo coördinaat. Na de les had ze pauze en zou ze gelijk vragen voor een overplaatsing. Haar beste vriendin Willemijn zat in een andere klas en het was meer dan logisch dat Milou en Willemijn bij elkaar in de klas wouden. Aangezien Willemijn in de leukste klas zat besloot Milou maar te vragen om naar die klas te gaan.
De docent was uitleg aan het geven over de zogenaamde boxen wat met de belasting te maken had. Aangezien Milou dat al snapte staarde ze een beetje uit het raam waar eigenlijk niet zoveel te beleven was. Milou zuchtte nog eens diep toen ze zag dat er ook kinderen waren die nu pas op school kwamen. Wat betekende dat zij de eerste twee uur vrij waren en zij al twee uur op school zat.
"Het huiswerk voor morgen is paragraaf 7.3 maken en onthoud het is jullie examenjaar dus zorg dat je je huiswerk bijhoud. Dat scheelt een hoop leren voor de toetsweek"
Met een zucht sloeg Milou haar boek dicht. Altijd weer duidelijk maken dat het het examenjaar is dus ze extra goed hun best moesten doen. Milou werd er gek van. Alsof ze het zelf niet wist. Ook begonnen ze met het vak economie niet gewoon bij hoofdstuk 1. Nee ze begonnen bij hoofdstuk 7.
Nadat Milou haar tas had ingepakt en iedereen het klaslokaal verlaten had liep ze richting de docent. "Mevrouw?"
"Ja Milou?"
"Ik wil graag een overplaatsing aanvragen"
"En waarom dan?"
"Ik vind deze klas gewoon niet zo leuk. Plus ik wil in m'n examenjaar gewoon graag bij Willemijn in de klas"
"Oké, ik zou kijken wat ik kan regelen. Welke klas zit Willemijn?"
"5ha"
"Dat komt wel goed uit, normaal doen we het niet, maar Tresor wou graag naar jouw klas. Ik laat het je nog wel weten, goed?"
"Is goed, bedankt" glimlachte Milou zwak en liep het lokaal uit.
In haar broekzak voelde ze haar telefoon trillen.
Willemijn
Hey, waar ben je? Ik zit op de blauwe bankjesMilou keek even rond en liep naar de blauwe bankjes waar ze al gauw Willemijn en wat andere vriendinnen zag zitten.
"Hey" glimlachte Milou en nam plaats naast Willemijn.
"Hey"
"Ik heb overplaatsing gevraagd hoor" Milou richtte zich tot Willemijn en glimlachte even.
"En?"
"Ze laat het me nog weten. Eigenlijk doen ze het niet, maar Tresor wilt graag naar mijn klas"
"Ik hoop zo erg dat het mag" glimlachte Willemijn en sloeg haar armen om Milou heen.
"Ik ook" knikte Milou en wurmde zich weer uit haar armen en pakte een flesje water uit haar tas.
"Tot hoe laat moet je?"
"Twee uur, jij?"
"Ook" knikte Milou "ga je mee naar mijn huis?"
"Gezellig"
"Top" glimlachte ze en draaide haar flesje open.
"Oh ik heb vanavond wel een verjaardag van m'n tante, maar vanmiddag kan ik wel"
"Oké" knikte Milou. Zodra het over familie ging vond Milou het elke keer weer moeilijk. De enige familie die ze had woonde in Denemarken. Die zag ze dus amper.
"Sorry, ik dacht er even niet bij na" verontschuldigde Willemijn zich gelijk.
"Geeft niet" Milou zette een geforceerde glimlach op haar gezicht.
"Heb je ze nog gesproken?"
"Ja gister, om m'n oma te feliciteren"
Al van kleins af aan waren Willemijn en Milou bevriend. Milou kende daardoor de familie van Willemijn heel goed. Andersom niet. Willemijn kende alleen Viktor goed. De Deense familie had ze wel een aantal keer gezien, maar daar hield het dan ook mee op. Plus dat het voor Willemijn gewoon moeilijk communiceren was vroeger. De kleine Willemijn sprak alleen Nederlands. Milou kreeg, na het overlijden van Rachel, Deense lessen van Viktor en ook Engels werd haar geleerd. Zo kon ze makkelijker met haar familie praten en hoefde Viktor geen tolk te spelen.
JE LEEST
Mist En Regen | Spin Off Huiswaarts
FanfictionDe zeventienjarige Milou is de dochter van oud-voetballer Viktor. Sinds de dood van haar moeder is hun leven niets meer dan mist en regen. Nieuwe moeders, eindexamens, vriendjes, het wordt Milou allemaal te veel. Hoe kan zij verwerken dat haar moed...