"Ik wil dat je regent en soms een beetje mist kan zijn met hier en daar een wolkenveld, maar verder overwegend zonneschijn."
Slaap lekker nog ;)
Hoofdstuk 28 (door x_michellex ):
"Weet je zeker dat je het nu wilt weten?" Vroeg Viktor nog een keer voor de zekerheid. "Ik kan je niet vasthouden of iets."
Vannacht had Milou amper geslapen. Ze bleef zich maar afvragen hoe het allemaal zat. Viktor had eerst voor gesteld alles te vertellen als ze weer thuis zou zijn, maar ze moest het nu weten.
"Ja" knikte Milou. "Zo erg is het niet toch?"
Ezra zat buiten het zicht van de camera naast haar. Zijn hand geruststellend op haar onderrug.
"Het zit zo" begon hij zuchtend. "Je weet hoe we elkaar ontmoet hebben toch?"
Milou knikte.
"Voordat je moeder ziek werd had ze een beste vriend, Rachid. Hij werd verliefd op haar, maar Rachel god zij dank niet op hem en het ging maar niet over. Hij mocht mij niet. Er gebeurde van alles tussen hem, Rachel en mij. Hij mishandelde mij. Sloeg je moeder."
"Serieus?" Onderbrak Milou haar vader. "Die vent spoort niet."
"Uiteindelijk heeft je moeder, samen met mij, hem uit haar leven verbannen wat niet zonder slag of stoot ging. Hij bleef ons maar opzoeken. Wat betreft Kaat. Je opa overleed toen Rachel nog klein was. Kaat werd niet één van de beste moeders na het overlijden van haar man. Ze had de ene na de andere scharrel en Rachel werd er gek van. Ook Kaat mocht me niet. Volgens haar liet ik Rachel tegen haar keren. Rachel moest kiezen tussen mij of hun. Ze koos voor mij en het contact werd voor altijd verbroken."
Milou bleef stil. Ze moest deze informatie even verwerken.
"Kaat vertelde dat jij haar en Rachid uit haar leven hield."
"Dat doet ze waarschijnlijk om jou in haar leven te laten komen. Ik weet hoe ze is" zuchtte Viktor. "Geloof je mij?"
"Tuurlijk" knikte Milou. "Ik vind het gewoon zo vreemd. Ze wist niet eens dat mama was overleden."
"Vreemd. Het heeft op best veel nieuwssites gestaan. Ik vond het verschrikkelijk. Overal werd je ermee geconfronteerd."
"Dat lijkt me ook verschrikkelijk ja."
"Hoe heeft ze je precies benaderd?"
"Ze vond dat ik veel op haar dochter leek en dat ze die al heel lang niet meer gezien had. Ze vertelde dat haar dochter een dochter had gekregen. Ik zei dat ik het erg vond voor haar. Toen vertelde ze dat ze al heel lang opzoek was, maar dat ze onvindbaar was. Haar man was een voetballer, echt een rijke stinkerd. Dat hij er waarschijnlijk alles aandeed om haar dochter bij haar weg te houden. Ezra vroeg hoe ze heette. Ze zei Rachel en ik zei dat mijn moeder ook zo heette, maar dat ze is overleden toen ik klein was. Ze vroeg haar achternaam en toen ik die vertelde zei ze dat ik haar kleindochter dan moest zijn en ze werd best emotioneel. Ze vroeg hoe mama was overleden en vertelde al die onzin. Toen ik het niet geloofde vroeg ik haar weg te gaan en gaf ze haar nummer."
"Wat heb je met haar nummer gedaan?"
"In m'n jaszak gestopt. Ze gaf me haar kaartje" Milou pulkte wat aan haar T-shirt. Het drong nu pas allemaal tot haar door. Ze kende haar oma pas een paar seconden en had al direct tegen Milou gelogen. Ze wou Kaat eigenlijk helemaal niet haar oma noemen. Zoals ze nu hoorde verdiende ze die titel helemaal niet.
"Gaat het?" Ezra drukte snel een kus op haar slaap.
"Jawel."
"Oh, hey Ezra."
Ezra kwam weer terug in beeld en zwaaide even.
"Hebben jullie nou iets?" Viktor veranderde snel van onderwerp toen hij dit zag.
Milou die zelf niet eens wist hoe het zat schudde maar gewoon haar hoofd. "Just friends."
Viktor knikte langzaam. Hij twijfelde of hij de woorden van zijn dochter moest geloven. Hij was zelf ook jong geweest. Wist hoe het eraan toe kon gaan. Hij was vroeger ook een keer verliefd. Hij was bijna zestien. Tegen zijn ouders vertelde hij niks over zijn relatie. Want ja, die had hij toen. Hij wist dat zodra hij zestien werd hij bij Ajax zou tekenen en dat meisje daar moest achterlaten. Uiteindelijk maakte hij, een week voordat hij naar Nederland vertrok, het uit en liet haar, met veel spijt, in tranen achter.
JE LEEST
Mist En Regen | Spin Off Huiswaarts
Hayran KurguDe zeventienjarige Milou is de dochter van oud-voetballer Viktor. Sinds de dood van haar moeder is hun leven niets meer dan mist en regen. Nieuwe moeders, eindexamens, vriendjes, het wordt Milou allemaal te veel. Hoe kan zij verwerken dat haar moed...