Hoofdstuk 29 (door Wendy):
'Het is best raar dat ik morgen weer naar huis gaat. We zijn dan gewoon twee weken non-stop samen geweest,' merkte Milou op. Via de spiegel keek ze Ezra aan, terwijl ze langzaam haar gezicht aan het reinigen was.
'Eindelijk rust,' lachte hij. 'Nee, het was echt heel fijn. Ik had het met niemand anders willen doen.'
'Je zou maar met Kelsey moeten,' proestte ze. 'Arme Joris.'
'Wat een vreselijke twee weken zou je dan gehad hebben.'
'Wedden dat ze hem heeft opgemaakt? En vervolgens een hele fotoshoot heeft gedaan?'
'Ik ga morgen vragen of ik de foto's mag,' zei hij. 'Dan kan ik hem daar mee pesten.'
'Je hebt geluk gehad dat ik niet zo ben.'
'Nee, met jou beleef ik nog eens avonturen. Jeetje, twee weken met jou zijn is best wel vermoeiend.'
'Nah,' zei ze beledigd. 'Klootzak.'
'Ik ben wel de leukste, lekkerste, mooiste, meest lieve klootzak die er is.'
'Stik erin gek.'
Hij schudde zijn hoofd. 'Vrouwen. Het is ook nooit goed.'
Milou pakte een make-up doekje uit haar tasje en veegde de restanten van haar gezicht af.
'Eindelijk. Het masker is weer af,' zei hij nep-opgelucht. 'We zien het duistere gezicht weer.'
'Jij bent lekker aardig vanavond.'
'Ik ben altijd aardig, schat. Ik snap alleen niet waar die rotzooi voor nodig is. Een beetje - prima. Alleen het hoeft niet van je gezicht af te smelten.'
'Dat heb ik helemaal niet.'
'Niemand heeft gezegd dat ik dat zei.'
-
"She can kill with a smile, she can wound with her eyes
She can ruin your faith with her casual lies
And she only reveals what she wants you to see
She hides like a child but she's always a woman to me
She can lead you to love, she can take you or leave you
She can ask for the truth but she'll never believe you
And she'll take what you give her as long as it's free."
-
Ontspannen lag ze in zijn armen. Zo gingen de meeste avonden. Ze ligt bij hem. Zachtjes streelt hij haar bovenarm met zijn vingers. Indringend kijken zijn ogen haar aan, tot ze die van haar sluit om volop te kunnen genieten. Langzaam begint hij met zijn duim over haar kaak te wrijven, tot hij zeker weet dat hij haar ademhaling hoort verandering en ze slaapt.
Nu is het anders. Hij streelt haar arm niet, laat haar alleen liggen. Zijn blik is gericht op zijn telefoon. Milou kijkt mee, maar ziet alleen vrouwen en wat van zijn vrienden langskomen.
'Ik ga slapen,' deelde ze mee. Ze draaide zich om in zijn armen. Met haar hand pakt ze de zijne vast en begint er mee te spelen. Met haar vingers streelt ze over de verharde huid van zijn handpalm heen.
'Milou,' zei Ezra. Ondertussen schraapte hij zijn stembanden. 'Kun je je omdraaien.'
Milou draaide zich weer om en keek verwachtingsvol in zijn ogen. Hij begon alsnog met zijn vingers over haar huid te strelen.
'Ik kan het niet meer,' zei hij zachtjes, waarna hij zijn ogen sloot. Milou tilde haar hand op en wreef langs zijn wang. 'Wat is er dan?'
Hij zuchtte diep uit. 'Ik kan het niet vertellen. Straks verpest ik alles.'
'Nou wil ik het weten ook hoor.'
Hij draaide zijn lichaam zodat hij naar het plafond kon kijken. 'Ik weet het niet.'
'Je weet dat ik er steeds om ga vragen nu. Dus beter vertel je het gewoon.'
'Beloof je me dat er niets anders wordt?'
'Ik beloof je helemaal niks.'
'Jij maakt het niet bepaald makkelijker voor mij of zo.'
'Zeg het.'
Ezra keek haar weer recht aan in haar ogen aan. 'Ik ben verliefd op je Milou.'
Hij lette goed op haar reactie, maar zag niks gebeuren. Op gevoel bracht hij zijn gezicht dichter naar die van haar. Zijn lippen plante hij op die van haar. Hij voelde het. Dat wist hij zeker. Voor hem moest het zo zijn, maar was dit ook zo voor Milou?
De eerste paar seconden haalde ze aan, tot ze haar gezicht wegtrok.
'Ik.... ik-,' Milou werd gelijk afgekapt.
'Laat maar Milou. Ik weet het nu wel. Ik had het niet moeten doen.'
'Nee, nee!,' zei Milou snel. 'Ik wilde wat anders zeggen.'
Hij zuchtte diep uit en wachtte tot ze verderging met praten.
'Ik -dit klinkt zo stom- heb nog nooit echt een echt vriendje gehad. Ik wil je niet teleurstellen.'
'Jezus Milou, je bezorgde me een hartaanval. Was dit het?'
'Ja,' stamelde ze. Het was ongemakkelijk. Ze was bijna volwassen, maar had nog nooit een vriend gehad. Onervaren op alle vlakken.
Snel duwde hij weer hij zijn lippen op die van haar. Hij kwam boven haar te hangen. 'Je stelt me echt niet teleur hoor. Maar laat me nooit meer zo schrikken.'
Ze glimlachte even, maar werd onderbroken door Ezra die haar weer zoende. Haar armen legde ze om zijn gespierde nek en ze gaf zich volledig over aan hem.
JE LEEST
Mist En Regen | Spin Off Huiswaarts
FanfictionDe zeventienjarige Milou is de dochter van oud-voetballer Viktor. Sinds de dood van haar moeder is hun leven niets meer dan mist en regen. Nieuwe moeders, eindexamens, vriendjes, het wordt Milou allemaal te veel. Hoe kan zij verwerken dat haar moed...