04

344 29 0
                                    

Omdat we ondertussen al zo'n twintig hoofdstukken voorlopen hebben we besloten dat er om de week een extra hoofdstukje online zal komen. We hopen dat jullie dit leuk zullen vinden ;)

Meet Ezra :)

Hoofdstuk 4 (door x_michellex ):

In tegenstelling tot wat Viktor had gezegd was Milou gewoon doorgegaan met haar make-up aanbrengen. Ze had een skinny broek aangetrokken met een off-shoulder topje. Op de gang hoorde ze de trap kraken. Snel knipte ze haar nachtlampje uit en ging onder de dekens liggen. Niet veel later hoorde ze de deur opengaan waarna hij niet veel later weer sloot.

Milou keek om en zag dat Viktor weer weg was. Van de grond pakte ze haar telefoon en stuurde een appje naar Willemijn.

Milou 22:30:
Hey, m'n vader is zojuist naar bed gegaan denk ik. Hij kwam in ieder geval bij me kijken. Ik sta over een kwartiertje buiten hoop ik.

Vrijwel direct kreeg ze een appje terug.

Willemijn 22:31:
Is goed. Zie je straks X

Milou vergrendelde haar telefoon en schoof hem in haar kontzak. Met een klein tasje in haar hand sloop ze de overloop op. In de badkamer van haar vader, Milou had haar eigen, hoorde ze de douche lopen. Dat betekende dat ze dus iets meer geluid kon maken zonder dat hij het zou horen.

Zachtjes sloop ze de trap af. Bij de kast met schoenen stopte ze even en trok een paar schoenen aan. Nadat ze nog een zomerjasje van de kapstok had getrokken ging ze op zoek naar een huissleutel. Tot haar geluk vond ze die al snel in de keuken. Via de achterdeur, die ze eerst van het slot had afgehaald, liep ze de tuin in. Milou draaide de deur weer op slot en liep via de schuttingdeur, die overigens ook op slot zat, de straat op.

In de verte zag Milou de auto van Willemijn haar broer de straat inrijden. Milou keek nog snel één keer om naar haar huis waar het licht van de badkamer nog steeds brandde.

"Kom Milou" glimlachte Willemijn vanaf de achterbank.

Een glimlach verscheen op Milou haar gezicht en nam plaats naast haar beste vriendin.

"Hey" zuchtte ze opgelucht toen ze de deur achter zich dichttrok.

"Hey" glimlachte Lars die achter het stuur zat. Via de achteruitkijkspiegel keek hij Milou even aan.

"Ik ben Eva" glimlachte het blonde meisje naast hem op de bijrijdersstoel.

"Milou" glimlachend pakte ze de uitgestoken hand aan.

Van Willemijn had ze al veel over Eva gehoord. Het perfecte schoonzusje volgens haar. Knap was ze in ieder geval wel.

-

"Dan scheiden hier onze wegen" glimlachte Willemijn tevreden. Met z'n vieren stonden ze voor het huis waar het feest al in volle gang was.

"Yo, doe voorzichtig zusje"

"Doe ik" knikte Willemijn en trok Milou mee naar de voordeur.

Bij de voordeur aangekomen konden ze zo doorlopen naar binnen. Gelijk kregen ze een drankje in hun handen geduwd.

"Kom, ik stel je wel voor aan wat klasgenoten" schreeuwde Willemijn boven de muziek uit. Milou knikte en liet zich meetrekken door Willemijn die zich door de mensenmassa heen wurmde. Dit kon nooit alleen hun klas zijn bedacht Milou zich.

"Heey" glimlachte een meisje met bruine krullen.

"Dit is Milou, ze is nieuw in onze klas en mijn beste vriendin van kleins af aan"

"Hey Milou, ik ben Paulien"

"Hey" glimlachte Milou en ontving gelijk een knuffel. Haar bruine krullen kriebelden in Milou haar gezicht.

"Esmee" een ander meisje met bruin stijl haar glimlachte even.

Milou glimlachte terug en nam een slok van haar drankje. Er zat alcohol in, dus zette ze het snel weer aan de kant. Geen alcohol voor Milou.

"Oh ik stel je ook wel even voor aan iemand anders" grijnzend keek Willemijn naar Milou. Maar voordat ze nog wat kon zeggen stond ze bij een groepje jongens. Willemijn werd uitbundig begroet.

"Wie heb je meegenomen?" Grijnsde één van de jongens, kijkend naar Milou.

"Dit hier, is Milou. Ze is nieuw in onze klas"

"Hallo schoonheid" de jongen stak zijn hand uit die Milou aanpakte. "Ik ben Luuk"

"Milou" glimlachte ze een tikkeltje ongemakkelijk.

"Jeroen" een andere jongen pakte Milou haar hand en drukte er een kus op.

"Oooohhhh, fixer" alle jongens in het groepje begonnen te schreeuwen. Jeroen grijnsde alleen maar en Milou stond er ongemakkelijk bij.

"Ik ben Ezra" lachte een andere jongen nog zachtjes na. Zijn bruine haren zaten perfect in model en die gespierde armen kon je niet missen, ook al was het aardig donker binnen.

-

"Willen jullie nog wat drinken?" Schreeuwde Ezra boven de muziek uit.

Willemijn had na een kort gesprekje met de jongens Milou meegetrokken de dansvloer op. Jeroen en Luuk waren gevolgd. Met z'n vieren hadden ze staan dansen tot Willemijn werd meegetrokken door een andere jongen en Milou haar nergens meer kon vinden. Jeroen en Luuk hadden haar meegenomen naar het groepje jongens waar Willemijn en Milou eerder mee hadden staan praten.

"Graag" knikte Milou en zag Ezra verdwijnen naar de keuken.

Toch een tikkeltje bezorgt keek Milou om haar heen. Zoekend naar Willemijn.

"Willemijn is bij Sander"

"Sander?"

"Ja, haar fix. Ik zag ze net ergens zoenen. No worries" glimlachte Luuk even.

Milou knikte en pakte het drankje van Ezra aan die ondertussen alweer terug was.

"Heb je Willemijn gezien?"

"Ik hoorde dat Sander haar naar huis heeft gebracht"

"Meen je die?" Zuchtte Milou.

"Jupp, haar drankjes waren verkeerd gevallen."

"Haar broer zou ons ophalen en ik heb zijn nummer niet"

"Ik breng je wel thuis op de scooter. Geen zorgen ik heb geen alcohol op"

"Thanks" glimlachte Milou zwak.

"Zullen we maar gelijk gaan dan?"

Milou knikte en wierp een blik op de klok die half vier aangaf. Achter Ezra aan liep Milou naar buiten richting zijn scooter.

"Wordt een zwaar dagje morgen" zuchtte Milou en zag de bui al hangen voor morgen.

"Ach we hebben eerste uur vrij" lachte Ezra.

"Anders was het helemaal niet goed gekomen" lachte Milou die werd aangestoken door zijn lach.

"Kom, ik breng je thuis" glimlachte hij lief en liet Milou achterop plaatsnemen.

Mist En Regen | Spin Off HuiswaartsWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu