31

296 29 2
                                    

Hoofdstuk 31 (door Wendy):

Voordat je mijn afschuwelijke brief mag lezen moet ik je waarschuwen: ik weet gewoon echt niet wat ik moet schrijven :/ , stond er op de envelop die Milou van Ezra kreeg. Ze overhandigde ook die van haar. Ze zaten buiten bij de vijver vlak naast de school. Vandaag moesten ze de brieven lezen: morgen zouden ze worden beoordeeld.

Milou,

Nieuwe moeders, eindexamenstress, onenigheden. Ik heb het de afgelopen twee weken allemaal gezien. Alhoewel dit klinkt alsof je leven vol mist en regen is is dit absoluut niet zo. Ik heb ook een heel andere kant van je mogen zien. Ik denk dat ik nog nooit zo'n sterk iemand ontmoet.

Als je mij voor dit alles had gevraagd naar mijn mening over jou had ik gezegd dat ik niet zo goed wist wat ik van je vind. Je praat niet veel over je gevoelens, bent behoorlijk gesloten, komt soms botter over dan je zou willen, maar je bent vastberaden.

Je gaf me een stukje van je leven. Het is niet altijd makkelijk om met jou te zijn (soms een beetje te eigenwijs), alleen kan ik aan alles zien dat je je door welke moeilijke tijd dan ook heen zal slaan. Het verlies van je moeder, de strijd om jezelf te vinden en erachter te komen wie jij nou eigenlijk bent, vervelende nieuwe vriendinnen en natuurlijk je gevoelens waarmee jij nooit zo goed kan omgaan.

Toen je voor het eerst mijn moeder ontmoette zag ik hoe moeilijk je het vond. Jij hebt geen moeder meer, maar ik kon nergens aan merken dat je daar mee zat. Ik was bang dat je het raar zou vinden om mijn moeder te ontmoeten. Toen ik zag dat je haar direct accepteerde wist ik het zeker.

Ik liet je zweten in de sportschool. In het begin stribbelde je tegen, maar je gaf je over aan iets waar je niks aan kan veranderen. Jij kunt dat. Jij bent sterker dan de meesten.

Deze twee weken hebben mij laten inzien wat voor lief, mooi meisje je bent. Je weet dat ik ontzettend van je ben gaan houden en absoluut niet meer zonder je kan. Vanaf nu geen mist en regen meer, maar een zon die langzaam doorbreekt.

'Ik hou van jou. Hou jij van wat niet kan. Hou jij van je capaciteiten, ik van je gebreken. Jij van je trots, en ik van hoe die zacht kan breken in mijn armen. Jij van je moed. Ik van je zwakte zo nu en dan. Hou jij van de toekomst. Ik van wat voorbij is gegaan. Hou jij van de honderden levens die je wilde leven. Ik hou van dat ene dat is overgebleven en van hoe je daarom zo ver weg kunt zijn dicht tegen me aan. Ik hou van wat is. Jij van wat zou. Hou jij van mij. Ik hou van jou.'

^Dit vond ik wel bij ons passen ;)

Wil je mijn vriendinnetje zijn? (ZEG JA!!!!!!)

Mist En Regen | Spin Off HuiswaartsWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu