Epiloog

289 22 0
                                    

Haat me hierna niet ;)

Epiloog (door Wendy):

'Pap!,' riep Milou door het huis heen.

'In de babykamer,' riep hij terug. Milou zuchtte en liep naar boven om haar vader gedag te zeggen. Ook al duurde het nog zo'n vier maanden voor de baby kwam, de babykamer was al bijna klaar. Haar vader kon niet wachten om de kleine telg in zijn armen te kunnen slaan.

Pernille daarentegen begon steeds meer op bed te liggen. Of ze het "zwaar" had wist ze niet. Het kon net zo goed zijn dat ze zich aanstelde en niet met haar maatje groter op straat wilde komen.

Het krijgen van een broertje of zusje deed Milou wel wat. Als haar ouders het samen hadden gekregen had ze het misschien zowaar leuk gevonden om de voorbereidingen te zien en de weken af te tellen. Nu had ze er niet zoveel mee.

De onderlinge strijd tussen Milou en Pernille was nog steeds niet voorbij en Milou begon te smachten tot ze uit huis kon vertrekken. Zelfs haar vader had haar er op geattendeerd dat ze bijna op zichzelf kon wonen. Net alsof hij wilde dat ze wegging zodat hij zelf huisje-boompje-beestje met een andere vrouw kon spelen...... Walgelijk.

'Ik ga naar Ezra toe,' deelde ze mee aan haar vader die druk een kastje in elkaar aan het zetten was.

'Oké,' antwoordde hij. 'Eet je vanavond wel mee?'

'Ik stuur je wel een berichtje.'

Ze liep de kamer weer uit. Net voor ze de trap af wilde lopen riep ze haar vader weer. 'Wil je dat ik vertrek zodat je opnieuw kan beginnen met Pernille?'

'Nee, ben je gek, natuurlijk niet. Waarom denk je dat?'

'Omdat jullie mij dat gevoel geven. Je weet dat ik haar niet mag en nog neem je haar in huis. Alles om jou gelukkig te maken, maar aan mij denk je niet.'

Toen ze haar zegje had gedaan liep ze de trap af, niet luisterend na de zogenaamde ontkenningen van haar vader. Voor hij zijn zin af had gemaakt gooide ze de deur met een klap dicht en liep ze rechtstreeks door naar de schuur voor haar fiets. Met Sia in haar oren fietste ze naar Ezra toe. Waarschijnlijk was hij nog niet wakker: hij had een feestje gehad vannacht. Hij was liever niet heengegaan, maar Milou had hem toch overgehaald. Iedereen zou het erover hebben en hij zou het vast niet willen missen.

Take an angel by the wings
Beg her now for anything
Beg her now for one more day
Take an angel by the wings
Time to tell her everything
Ask her for the strength to stay

Ze zette haar fiets op de standaard en haalde haar sleutel aan het slot. Met de huissleutel draaide ze de deur open.

'Hey Milou,' riep Ezra's moeder vanachter de piano weg.

'Hoi,' zei ze terug. 'Is Ezra boven?'

'Ja.'

Haar jas belandde op de kapstok en haar schoenen daaronder. Ze rende de trap op maar deed voorzichtig de deur open.

'Essie?,' fluisterde ze.

'Hmm,' kreunde hij zachtjes. Hij was duidelijk wakker van haar geworden.

Ze nam plaats op de rand van zijn bed en wachtte tot hij volledig in staat was om te functioneren. Hij stond op en gooide de gordijnen open. Geen kus, niets.

Zonder ook maar veel te zeggen liep hij de kamer uit naar de badkamer om zijn nachtbeugel uit te doen. Ze hoorde het water spoelen en wachtte tot hij terug kwam. Zijn manier van doen deze ochtend week sterk af van hoe hij normaal deed.

Hij liet zich neerploffen in zijn bureaustoel en keek haar indringend aan, maar zei niets.

'Wat is er aan de hand Ezra? Is er iets gebeurd vannacht?'

'Het is niet heel erg of zo,' zei hij snel. 'Althans, het ligt eraan.'

'Zeg het,' beval ze hem.

'Ik... Milou,' hij zuchtte en schoof met de bureaustoel na voren toe. Hij pakte haar handen vast en kuste ze. 'Ik heb vannacht iets gedaan en je gaat het niet leuk vinden. Maar ik wil je zeggen dat ik er echt niets bij voelde toen ik het deed. Ik was dronken en een beetje de weg kwijt.'

Ze bleef hem zenuwachtig aankijken en begon met haar voeten te bewegen.

'Ik heb met m'n ex gezoend.'

Alles wat hij hierna vertelde ging stijl langs haar heen. Ze voelde zich als verdoofd en kon niets doen én niets uitbrengen.

Haar Ezra.

-

Ik zou het onwijs waarderen als jij toch nog even naar het dankwoord wilt gaan. Als je dit boek echt niet kan missen, kun je daar goed nieuws vinden (+ de link)!

Mist En Regen | Spin Off HuiswaartsWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu