17. Zorgen en Twijfels

275 17 11
                                    

Alex pov

"Mila?", vraag ik. "Ja?", antwoord ze. "Denk je dat Jules in de hemel zit en dat hij ons nu kan zien en horen?", vraag ik stil. Ze knikt. Ik kijk naar boven. "Ik hou van je Jules. Ik zal proberen sterk te blijven", roep ik luid en er stromen weer tranen over mijn gezicht. Ik zucht. "Weetje Mila, ik hoop dat Jules een geest is en me hierboven kan zien. Misschien kan ik dan net zoals jullie door hem op mijn piano spelen. Jullie hebben allemaal een geest maar ik niet.. en dan voel ik me misschien toch nog een beetje dicht bij hem", zeg ik. "Alex, ik denk niet dat.." "Laten we het proberen", onderbreek ik haar. Ik ga aan de piano zitten. "Alstublieft", mompel ik. Er gebeurd niks. Ik zucht diep. "Dit was mijn laatste hoop om toch nog een beetje dicht bij hem te zijn..", zeg ik zacht. Ze slaat haar armen om me heen. Ik huil op haar schouder uit. "Alex, ik weet zeker dat Jules je hierboven kan zien en horen. Houd hem voor eeuwig in je hart en hij zal altijd dicht bij je zijn", zegt Mila.

"Het is gewoon zo moeilijk", zeg ik. "Ik weet het", zegt ze. "Ik probeer sterk te blijven voor hem. Ik weet dat hij wil dat ik doorga en van het leven geniet. Ik probeer het echt!! Maar zonder hem kan ik gewoon niet leven. Mijn leven was goed. Ik heb de beste vrienden waarmee ik een band zit. Toch voelde ik dat er iets miste. Je begrijpt niet hoe moeilijk het voor me was. Jij bent samen met Jonas en Charlie en Jimmy waren altijd bij elkaar, maar ik was alleen. Vaak heb ik getwijfeld of ik wel iemand ging vinden. Of iemand mij wel leuk zou vinden. Ik dacht dat ik voor altijd alleen ging blijven. Vaak twijfelde ik ook over mijn gevoelens. Over mijn gevoelens voor jongens. Nooit vroegen mijn moeder iets over een vriendinnetje. Waarschijnlijk had ze het wel door dat ik op jongens viel. Maar zelf twijfelde ik er nog over. Ik was ook heel bang voor de reacties. Wat zouden mensen niet van me denken?? Eerst vond ik mezelf niet normaal. Ik vond het gewoon niet kunnen dat ik op jongens viel. Ik heb lang gedacht dat ik gewoon een raar kind was. Altijd als jongens over meisjes praatte voelde ik er niks bij. Ik was meer geïnteresseerd in de meisjes die over jongens praatte, maar ik liet het niet vaak merken. Maar toen kwam ik Jules tegen. Het was liefde op het eerste zicht. Al mijn twijfels en zorgen waren weg. Het maakte me niet meer uit wat de mensen van me dachten. Ik val op jongens en dat is heel normaal. Je kan niet kiezen op wie je verliefd word. Ik heb het geaccepteerd en ben er helemaal voor gegaan. Zolang je maar gelukkig bent. Jules is het beste wat mij ooit is overkomen. Hij troostte me, liet me lachen. Ik hou echt kapot veel van hem. En nu ben ik hem kwijt. Ik ben hem godverdomme kwijt en dat kan ik echt niet geloven. Ik wil sterk blijven maar zonder hem heeft mijn leven geen zin meer", zeg ik snikkend.

Ik ben verbaasd van alles wat ik net gezegd heb. Nooit heb ik het aan iemand verteld over mijn zorgen en twijfels. Ik ben blij dat ik dit even kwijt kan. Het voeld goed om dit na al die jaren eindelijk te zeggen. Iedereen zag me altijd als de vrolijke Alex. Maar soms voelde ik me echt alleen. Totdat ik Jules tegen kwam. Dat was het beste moment van heel mijn leven. Mijn leven was zo perfect en nu is het een ramp. Ik zie dat er een traan over Mila haar wang rolt. Mila kijkt me recht in mijn ogen aan en legt mijn hoofd tussen haar handen. "Alex ik ben blij dat je me dit verteld hebt. Ik heb nooit iets gemerkt over je zorgen. Dat spijt me. Tuurlijk is het normaal dat je op jongens valt. Er is niks vreemd aan. Jij en Jules zijn zo schattig samen. Niemand kon tussen jullie komen! Ik weet zeker dat Jules je nu kan horen en dat hij trots op je zou zijn. Het komt allemaal goed", zegt ze. Ze is zo lief. Ik leg mijn hoofd terug op haar nek. Zo blijven we even in de stilte liggen.

Oké mensen dit is een beetje een ander soort deeltje. Dit is een boodschap voor heel de buitenwereld. Er is niks mis met homo's. Ik vind dat dus echt niet kunnen als mensen daar iets tegen hebben. Je kan toch niet zelf kiezen op wie je verliefd word?! Zolang je maar gelukkig bent! Het is net zo mooi als een jongen-meisje koppel. Soms zelf mooier. Ik hoop dat het deeltje jullie een beetje gepakt heeft. Dit is nu al mijn 3de drama deeltje ofzo na elkaar. Sorry voor de mensen die dat niks vinden. Dit wou ik gewoon graag schrijven. Reacties geeft mij altijd meer moed om verder te schrijven 😏💗💗

Ghost Rockers- Alex en Jules (boyxboy)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu