Jules pov
Hand in hand stappen we uit de klas. Alex heeft me net alles verteld. Ik vind het zo erg dat hij met die angst heeft moest leven. De angst voor alleen achter te blijven, de angst voor mij te verliezen, de angst die hij had over zijn twijfels. Alex heeft me nu hard nodig. Ik ga er alles aandoen om dicht bij hem te zijn.
Mijn moeder komt naar me toe gelopen. "Ben..jjee..hett..eeccht.", vraagt ze. Ik geef haar een knuffel. "Ik ben terug moeder en ik ga niet meer weg" "Ik heb je zo gemist", zegt ze. Ik geef kus op haar voorhoofd. "Ik jou ook"
Daarna komen Mila, Jonas, Charlie en Jimmy naar ons toe. Alle 4 geven ze me een knuffel. "Ik ben zo blij dat je terug bent", zegt Charlie. "En Alex je hebt echt super goed gezongen!", zegt Mila. "Dankje", zegt Alex. "Jules, je bent echt zo dapper! Je hebt gewoon Alex gered en die hete brand overleefd", zegt Jonas. Ik glimlach. Alex knijpt in mijn hand. Ik kijk opzij. Ik zie een schuldige blik van Alex. Hij denkt dat het zijn schuld is dat ik bijna dood was. Hij vind dat ik eerst had moeten springen. Maar het is zijn schuld niet!! "Het is niet jouw schuld", fluister ik terwijl ik naar hem kijk. Hij knikt zacht. Ik zie in verte de moeder van Alex een teken naar me doen. "Ik ben zo terug", zeg ik.
"Heey Jules, gelukkig dat je terug bent. Het is stom dat ik hier nu over moet beginnen maar ik maak me zorgen over Alex. De laatste dagen waren moeilijk voor hem. Hij heeft veel gehuild en sloot zich op in zijn kamer. Maar Alex eet niet meer. Hij is super zwak de laatste dagen. Ik maak me zorgen", zegt ze. "Ik zal er met hem over praten", zeg ik. "Oké dankje", antwoord ze.
"Zin om iets leuk te doen", vraag ik aan Alex als ik terug bij mijn vrienden sta. "Wat gaan we doen?" "Dat zal je nog wel zien", zeg ik. "Oke wanneer?", vraagt Alex. "Nu?" "En school dan?", vraagt Alex. "Dat regel ik wel" "Veel plezier", zegt Mila.
Even later zijn we uit de school. "Hoe heb je dit kunnen regelen", vraagt Alex verbaasd. "Gewoon. Met mijn charmes", zeg ik. Alex moet ervan lachen. "Het is leuk als je lacht", zeg ik. Hij kijkt me aan. Hij blijft maar kijken. "Wat is er?", vraag ik. "Niks. Ik ben gewoon gelukkig met jou", zegt hij. Ik pak zijn hand. We kruisen onze vingers. "Ik ook met jou"
Even later komen we aan in het park. "Ooh jeej. Het is al even geleden dat ik hier geweest ben", zegt hij. Samen gaan we zitten op het gras. "Alex?" Hij kijkt opzij. "Had je dat liedje zelf geschreven", vraag ik. Hij knikt. " Ik weet het, het was niet perfect" "Jawel het was prachtig! Je hebt echt een mooie stem" Hij begint te blozen. Hij kijkt weg. "Moet je nou blozen?" Hij schud nee. Ik begin te lachen. "Schattig" "Dat liedje was.. voor.. jou...", zegt hij. Nu moet ik blozen. "Wil je dat liedje nog is zingen voor mij?" "Nu?", vraagt hij. "Ja nu", antwoord ik. "Ik denk niet echt..." "Je treed toch ook vaak op met de Ghost Rockers. Je moet geen stres hebben! Je doet het vast super!", onderbreek ik hem. "Oké het is goed"
(Als je het liedje wil weten en horen ; kijk dan mijn deel; 22. Het Kerstexamen :-))
Hij begint te zingen. Zijn stem is echt super mooi. Bij de Ghost Rockers zingt hij meer op achtergrond. Mila is de zangeres. Maar Alex kan ook echt super goed zingen. Het liedje dat hij geschreven heeft, is echt prachtig. Hij heeft dit speciaal voor mij geschreven. Er zijn gewoon geen woorden voor. Alex is zo lief, echt een jongen die iedereen zou willen. Ik ben zo gelukkig met hem.
Na het zingen geef ik hem een groot applaus. "Dat was prachtig", zeg ik. Ik open mijn armen. Hij komt tussen mijn benen zitten. Ik leg mijn armen om zijn nek. "Jij bent prachtig", antwoord hij. Ik draai hem om zodat ik hem kan aankijken. "Alex ik heb met je moeder gepraat" Plots kijkt hij naar beneden. "We maken ons zorgen! Is het waar dat je niet meer eet?", vraag ik. "Jawel", zegt hij zonder me aan te kijken. "Alex kijk me aan", zeg ik zacht. Hij kijkt me aan. "Ik had deze week gewoon niet zo een honger", zegt hij. "Alex je moet je verzorgen! Je moet je niet verwaarlozen voor mij", zeg ik. "Beloof je me dat je terug gaat eten?", vraag ik. Hij knikt. "Beloofd", zegt hij. "Bedankt", zeg ik.
"Is het een beetje leuk met z'n 2?" horen we iemand zeggen. We kijken op. Het is Tom. Ik zie een angstige blik van Alex. Hij gaat terug tussen mijn benen zitten en pakt mijn armen en legt ze om hem heen. Hij is bang. "Tom je ging ons gerust laten!", zeg ik. "Ik weet het. Maar ik moet je eerst nog wat vertellen", zegt hij. "Ik heb hulp gezocht. Elke maandag ga ik praten met een psycholoog. Dit moet ik 2 maand doen en daarna vertrek ik terug naar mijn ouders. Ik ga hun overtuigen om ook te gaan praten", zegt hij. "Oké super", is het enige wat ik kan zeggen. Ik hoop gewoon dat hij zo snel mogelijk weg gaat. "Alex", zegt hij. Alex knijpt in mijn hand. "Durf hem niet aan te raken!", zeg ik met een boze blik. "Het is oké", zegt Alex zacht. "Ik wil gewoon sorry zeggen. Ik ben te ver gegaan. Ik heb erge dingen met je gedaan en daar wil ik sorry voor zeggen" Alex knikt. "Dan kan je nu gaan", zeg ik. Tom knikt en gaat weg.
Ik draai Alex terug om. "Wat bedoelde hij met die erge dingen? Wat heef hij eigenlijk allemaal in dat gebouw met je gedaan? Komt dit litteken door hem?", vraag ik. Alex kijkt weg. "Ik wil er nu niet over praten", zegt hij. Ik trek hem tegen me aan. We knuffelen. "Oké, vertel het me als je er klaar voor bent", zeg ik. Ik zou graag willen weten wat er gebeurd is. Als hij het nu niet wil vertellen, begrijp ik dat wel. Ik wacht wel op het juiste moment.
Hij trekt zich los en begint te glimlachen. "Wat is er om te lachen?", vraag ik. "Gewoon. Dat is lief dat je je zorgen maakt" Ik glimlach en Ik pak zijn handen. "Ik hou van je" "Ik ook van jou", antwoord hij.
Nieuw deeltje x
Hopelijk vinden jullie het leuk______________________________________
Lees zeker het boek van; Evytju
Het is echt super!! Het gaat ook over Jules en Alex. Het is een leuk idee, realistisch en echt mooi geschreven 😍😍 Ik weet zeker dat jullie het mooi gaan vinden 💗
JE LEEST
Ghost Rockers- Alex en Jules (boyxboy)
FanficAlex; Elke dag hoop ik dat ik mijn ware ga tegenkomen. Zou ik ook iemand vinden die mijn leven perfect maakt? Jonas en Mila zijn nog altijd gelukkig samen en er bloeit ook iets mooi tussen Jimmy en Charlie. Maar waarom is er niemand voor mij?? Ben i...