Mungkin ada yang tak tahu yang aku dengan Shaqeer ni ibarat belangkas yang tidak boleh dipisahkan. Betul ke simpulan bahasa aku ni? Maaf ye kalau aku salah. Mungkin bagi peribahasa bagai aur dengan tebing lebih sesuai kot. Betul kan?
Memang aku mengaku yang BM aku ni lemah. Antara tiga bahasa yang aku belajar dulu, BM yang paling lemah. Paling hebat arab. Tapi terer grammar arab je sbb aku hafal. Everything at the finger tip. Tu dulu la. Sekarang tak...
Back to our story. Shaqeer tak sama asasi dengan aku sebab dia tak layak dulu. Tapi time asasi tu dia pulun habis-habisan untuk amik degree medic ni. And you know what, he made it! Then, bila orentasi time masuk degree tu, barulah aku berkenalan dengan dia.
Itulah pertama kali aku berkenalan dengan dia. Sedangkan dia sudah kenal aku dari asasi lagi sebab ada 28 orang je lelaki yang amik asasi medic ni dulu. So macam terhangat di pasaran la time tu sebab kami ni sikit sangat. Then, aku boleh scored the highest mark in chemistry dulu. That's how he knows about me.
Semenjak masuk medic, aku memang ingin berkenalan dengan dia. Yes, aku dapat berkenalan dengan dia. It turns out we have a lot of things in common. Memang banyak sama. Main game sama-sama. Dia lah yang ajar aku main Dota.
Banyak lagi lah. Tu yang aku cakap yang aku dengan dia ni ibarat aur dengan tebing. Everything was fine when we in the first year but in the second year, benda tu makin lama makin renggang. Sebab dia agak secretive and really don't share much about him. So I got a little bit offended coz I think I became a friend with a robot. You know what I meant right.
I have to admit, not everything he keeps to himself. Only certain things. I don't minde if he doesn't wanna share, but I mind if he got angry when I asks about those things. Siyes marah weyh. Aku tak tahu napa. Sampai tak nak cakap dengan aku beberape hari kot.
++++++++
Be prepared... I'm gonna go get an answer. But hopefully its gonna works.
"Hai! Tengok apa tu?"
"Tengok awk lah..." eee Shaqeer ni. Boleh pulak dia bagi ayat-ayat sweet time waktu gini. Dah terang tang tang ada microscope depan mata tu. Denial betul.
"Tapi mata kau tak pandang aku. Tipu."
"Aku tengah tengok slide ni ha. Ada apa?"
tarik nafas dalam-dalam!
Tahan! Tahan!
Hembus!
Gilakan. Macam nak kena interview je. Padahal nak tanya something jer.
"So, kau takleh datang la ek?"
Dia diam seketika seolah-olah dia menyusun segala kata-kata dalam minda fikiran dia. Agaknya banyak bebenor (perak slang keluar dah!) words yang berlegar-legar dia angkasa minda. Aish! Cakap jela!
"Haah. Mungkin kot. Nak buat macam mana."
"Tula. Nak buat macam mana kan. Lama dah plan tapi endingnya tak jadi. Sedihnya." Aku sedih. Itu tanggungjawab dia. Takkan lah aku nak cakap jangan pergi. Memang menduga lah.
Aku masih di sebelah dia. Mulut aku ni berat untuk mengeluarkan kata-kata. Takut nanti kata-kata yang menyakitkan jiwanya ataupun kata-kata amarah aku keluar. Aku kena faham. Need to consider myself as unlucky one due to time.
Aku lihat dia pun diam tanpa mengeluarkan apa-apa dari mulutnya. Aku tak tahu nak adakah dia berasa serba salah? Kecewa? Ataupun dia malas nak pergi kursus dia tu kat Penang?
YOU ARE READING
Abang Aku
RandomBidang perubatan tidak menghalang Ian dan Laith untuk menjadi rapat. Hubungan mereka semakin rapat dan kekalkah ia? Its gonna be romantic yet psychotic.