Its Friday and its so dull when most of your housemate went out for their own business such as balik kampung, pergi hiking, pergi air terjun or pergi jalan-jalan. What about me? Honestly I'm still stuck in the shell of my own safety zone. Scared to go out alone eversince that incident happen. But now still in recovery and I find it helpful to overcome the fear by forgetting that event. What did I do? Simple. Watching youtube and find all laughing stuff like running man or any variety show yang memang lawak gila.
Tok! Tok! Tok! Pintu bilik aku ni diketuk. Sapelah yang ketuk pintu bilik aku petang-petang jumaat ni. Aku buka pintu bilik dan aku terpana seketika. Ada seorang lelaki yang sangat sangat kacak datang. Terover pulak yang part kacak tu.
"Eh abang datang. Kenapa tak call or mesej dulu kata nak datang?" soal aku dan salamnya aku sambut.
"Suka hati abang lah. Perlu ke abang mintak izin nak datang jumpa adik ni?" ujar Laith. Tak perlu pun bagitahu sebenarnya cuma aku terkejut sebab dia datang sampai bilik aku ni.
"Shaqeer mana?" Laith memandang kiri kanan dan duduk atas katil Shaqeer.
"DIa pergi somewhere maybe with all the big bags. So I guess maybe balik kampung or pergi rumah siblings ke." Jawab aku. Tapi mata aku sudah terpandang bungkusan plastic yang Laith bawak. Apekah itu? Its smell really nice and yum.
"Adik lapar ek? Meh jom makan. Abang bawak nasi kukus ni." Kata Laith. Dia membuka segala bungkusan makanan itu. Kami duduk atas lantai dan dia mulakan dengan bacaan doa makan dan kami terus menjamah makanan.
"Adik, abang nak mintak maaf sangat-sangat." Aku mengangkat kening setelah aku dengar perkara tersebut. Kenapa pulak nak mintak maaf? I'm okay je. Lagi terharu bila dia bawak makanan untuk aku adalah.
"Semalam abang tak sempat nak ambil adik bila adik discharge sebab abang ada exam. Sorry ye dik." Senyum Laith padaku. Okay I'm melting rightaway. Bencilah melting-melting... nanti evaporate karang...
"It's okay lah. Adik tak kesah. Abang bawak makanan ni pun dah kira okay." Itu je aku mampu cakap? Bila melting, words tak nak keluar. Tengah makan nak cakap lagi. Karang tersembur pulak. Aku perasan yang Laith memandang aku tajam. Kenapa pulak lah dia ni tengok aku camni.
"Kenapa tengok adik macam tu?" aku mula rasa tak selesa dengan tenungan matanya. Kemudian dia ambil tisu dan lap hujung bibir aku dengan tisu itu. Terkejut aku kot. Aku terus tunduk bawah lepas dia buat macam tu dan pipi aku rasa panas seketika. God! I'm blushing! Argh! Malu!
"Makan pun comot sangat ni aperlah. Karang dah tak comel dah."
"Thanks" aku teruskan suapan demi suapan dan habiskan nasi kukus tu. Memang sedap dan aku kemas everything here as my way to say thanks to him. afterwards, he took out dressing set and want to do dressing on me. To clean my wound to be precise.
"Meh abang cuci luka adik." aku hulurkan lenganku dan dia membuka balutan. Aku lihat luka aku sudah kering. Tak sakit dah pun bila dia cuba cuci dan tekan-tekan tu. Mungkin aku makan painkiller yang Mr Sabri bagi kot. Huhu! Boleh lah kot bukak jahitan tu next week. Setelah cuci luka, dia kemas semuanya dan buang apa yang patut. Aku duduk di atas katil dan main phone. Tanpa aku sedari yang dia duduk di sebelah aku.
"Tidur macam mana dik?" suddenly about that topic? Macam-macam aku fikir ni. Korang rasa apa?
"Adik rasa okay je tidur. Cuma kadang-kadang terjagalah." Ujar aku. Aku bukanlah takleh tidur sebenarnya. Cuma aku kejap-kejap terjaga pastu nasib baik boleh tidur balik lepas tu. Just a sleep disturbance and interrupted sleep cycle.
YOU ARE READING
Abang Aku
SonstigesBidang perubatan tidak menghalang Ian dan Laith untuk menjadi rapat. Hubungan mereka semakin rapat dan kekalkah ia? Its gonna be romantic yet psychotic.