this is last chapter. chapter ni agak panjang sebab i put all the main character in the story.
p/s: putera band - rebahku tanpamu
Tikam Ian dengan pisau yang kat tangan kau tu! Tikam Ian tu! Bunuh Ian! Rogol Ian!
Suara, oh suara. Tolonglah jangan kacau aku ni. Pergi lah bisik kat orang lain pulak. Disebabkan suara tadi tu agak berkeras and persistent, aku cepat-cepat menghabiskan potongan cili tu.
Setelah tolong Ian potong cili, memang meja makan tulah tempat aku bersantai. Nak tolong Ian lebih-lebih, nanti dia angin satu badan. Takpelah. Demi sayangku tu. selepas itu, semua juadah di hidangkan di depan mata aku. Ian ni memang perfect househusband la. Rugi kalau lepaskan Ian.
Aku akui yang aku pun sudah lepaskan dia. Tapi aku menyesal yang teramat sangat.
Rogol Ian! Belasah Ian! Tumbuk Ian!
Ian duduk di hadapan aku setelah dia hidangkan nasi di depan aku.
"Sedapnya bau Ian..." kata aku.
"Bau Ian? Ke bau lauk depan mata ni?" soal Ian dengan hairan.
"Eh, bau ikan lah. Tapi bau Ian lagi sedap sebab abang dah rasa." Aku melawak sambil aku cubit manja pinggang Ian.
"Sudahlah... nak buat lawak pulak. Depan rezeki ni. Jom makan." Ajak Ian.
Kami pun menjamahlah semua makanan ni. Memang sedap dan superb. Pandai betul budak ni. Memang hebat. Dari mana belajar, aku pun tak pasti. Dapat insipirasi pastu terus boleh buat. Makin bertambah menyesal sebab aku pernah lukakan dia.
"Abang nak tambah nasi? Kalau nak biar Ian ambilkan." Soal Ian. Terhenti aku dari lamunan kerana teguran Ian.
Aku mengangguk. Lalu, Ian bangun dan pergi tambahkan nasi untuk aku. kemudian, kami sambung makan sehinggalah kenyang.
"Sayang, nak dessert boleh?" usik aku.
"Takde. Tak sempat buat. Sebab jari dah sakit ni macam mana nak buat." Ian... Ian... kau ni memanglah lurus.
"Kalau dessert yang ni?" Tangan aku menjalar dari lutut ke pehanya dan ke celah pehanya.
"Aaa..." Ian mengerang kesedapan.
"Lama Ian tunggu abang." kata Ian lagi.
"Now abang dah depan mata. Tunggu apa lagi?"
Aku menarik tangannya dan mengajak Ian masuk biliknya.
Inilah saat yang kau tunggu-tunggu! Rogol Ian! Jolok Ian! Belasah Ian!
Tak semena-mena aku melayangkan tumbukan padu ke pipi Ian. Dush! Justeru itu, badan aku ditolak kuat oleh Ian sehinggakan aku rebah tersandar pada dinding.
"Apa yang abang cuba lakukan ni!!?" tengking Ian sambil tangannya mengusap pipinya. Aku dapat rasakan pipinya terasa pedih dan sakit.
"Abang serius tak sedar Ian. Abang rasa ada orang yang control tangan abang ni. Abang terikut suara bisikan tu." Aku serba salah.
Aku bangun dan pergi ke Ian. Aku cuba untuk pegang wajah Ian yang aku tumbuk tadi, dia tepis. Dia betul-betul merajuk. Dia betul-betul rasa kecewa. Melihat keadaan dia, takde benda lain yang aku mampu ungkapkan melainkan maaf.
"Abang minta maaf..."
Ian masih tunduk bawah. Tak pandang aku langsung. Mengalir juga air matanya dan membuatkan aku juga turut mengikutinya. Aku faham dengan tindakan dia. Aku tak faham dengan keadaan aku ni because everything is really unpredictable.
YOU ARE READING
Abang Aku
RandomBidang perubatan tidak menghalang Ian dan Laith untuk menjadi rapat. Hubungan mereka semakin rapat dan kekalkah ia? Its gonna be romantic yet psychotic.