Ismail Izzani - Sabar
New chapter for this story as it is a new story need to be told. It's definitely a life-changing experience yet experiencing the new one. Not to mention of what just happened to me before.
It was only a kiss. But it was not. It was 'The Kiss'. The minute our lips met each other, that minute after totally different. The Kiss that we had, I can feel his boiling passion of love towards me because it was a passionate kiss.
I can also feel his message saying 'I love you' through that passionate kiss. As far as I concern, that particularly important message conveyed the feeling that I had for him in a while.
"Ian! Ian!" Tegur Ayen.
"Oh, my bestie Ayen. Whats up?" I simply asked.
"Nothing's up except you la. termenung jauh nampak." Perli Ayen.
"Maaf le... Bukan selalu aku nak termenung jauh. Study baca notes berjam-jam, konfem fikiran aku melayang." Ujar aku.
"Honestly, melayang kau tu macam weird je. Ada pape yang ganggu fikiran kau ke?" soal Ayen. Aku menggeleng-geleng. Actually, malas nak panjangkan cerita.
"Kau datang ke bilik aku ni pasal apa?" tanya aku.
"Aku nak study dengan kau le. Aku stress tengok semua study. Dengan kau aku rasa tenang sikit. Jomlah study. First Pro exam lagi seminggu lebih je ni." Ajak Ayen.
Aku setuju dengan cadangan Ayen tu. lalu, kami study bersama-sama. Kadang-kadang bincangkan topic yang tak pasti akan jawapannya. It's a lot to digest for one day sebab 2 tahun punya belajar masuk dalam exam.
Luckily, ada study week. Takdelah rasa pressure sangat. Banyak sikit masa nak study tapi kena pandai bahagikan masa. Karang, jadi last minute semuanya. Aku lihat jam di screen iphone aku.
Sudah jam 5 petang. Apa agaknya Laith tengah buat? Guess what? Sekarang ni dia tengah second pro exam. Hujung minggu ni dia habislah exam. And next week my turn pulak.
Dalam exam season macam ni, kami kurang berhubung. Yes, I admit yang I miss him like hell. But what to do? I gotta give him some space for him. its not like we separate but more of understanding each other need.
Give it your best! You almost there!
Aku sent message. Hopefully dia tak rasa stress sangat. Emosi orang nak exam ni kena jaga weyh. Sebab semua orang easily irritated. Even myself pun senang marah. Maybe we got so tensed up because still many things to read.
Once abang finish, sayang will be my priority.
Sayang? Beraninya dia ni. Tersenyum aku seketika.
"Senyum bila dapat mesej. Laith la tu!" Ayen sergah. Aku tersengih jela macam kerang busuk.
Honestly, after 'The Kiss' we didn't talk much. Sebab the week after terus study week. Haha... Aku ni terperap je kat rumah and dia of course la terperap gak kat rumah.
+++++++++++
Tibalah masa yang dinanti-nantikan. Exam aku bermula dengan subjek Anatomy untuk hari pertama. Tapi aku sangat tak suka dengan jadual exam kali ni. Total ada 3 subjek: Anatomy, Biochemistry and Physiology.
Setiap subjek ada 3 paper: MCQ/OBA, Essay and OSPE. Every subjek exam sekali harung dalam satu hari kecuali Anatomy. Dia buat dua hari.
Aku sungguh terseksa dengan exam pada hari yang berlainan ni. Anatomy is always my enemy. But today please be nice to me. Dalam masa dua hari semalam aku asyik tidur tak tenang, selera makin bertambah, berdebar-debar, kepala pening, sakit kepala dan etc.
YOU ARE READING
Abang Aku
SonstigesBidang perubatan tidak menghalang Ian dan Laith untuk menjadi rapat. Hubungan mereka semakin rapat dan kekalkah ia? Its gonna be romantic yet psychotic.