Chapter 16

4.2K 124 42
                                    


P/s: Play this song while reading.

Ian POV

Its was a good rest for me. After a week not attend to the class, I pretty sure that I will be left behind. Honestly, I still hoping that I have some more holiday. Its true. Today, wasn't feel right and I just grabbed everything including notes, greeting from friends and lectures and finally straightaway went hostel.

Tahu kan aku di hantar oleh Laith. Tak pasal-pasal aku takde kereta dan tak boleh bergerak mana-mana. Macam mana lah aku nak kena survive kalau hidup macam ni. Menuju ke lif dan terus masuk rumah. Sejujurnya, aku pulang hampir maghrib sebab aku pergi check up kat hospital dengan Mr Sabri.

Jahitan kat luka pun belum buka lagi. Sebab nak betul-betul kering lagi. And I still got that nightmares. Tidur terganggu dan ubat penenang tu pun dah habis. Aku tak berani nak minta bekalan extra kat Mr Sabri.

Korang hairan tak kenapa aku panggil Mr Sabri tu, which is orthopaedic specialist tu Mister dan bukan doctor? Ha... jawapannya sebab zaman dahulu orang yang pandai bedah-bedah ni bukan doctor tapi butcher. So dorang ni pandai potong daging, belah itu ini. Butcher kan takde medical degree but right now they changed. Pakar bedah mesti ada medical degree baru boleh jadi pakar bedah. So pakar-pakar bedah ni kita akan panggil Mister or Ms or Miss. Macam tulah.

Enough for that. Aku pun masuk ke dalam rumah. Aku memberi salam lalu buka pintu dan aku tergamam.

"SURPRISE!!!" jerit housemates aku. Terkejut syiakk... macam birthday party pulak. Birthday aku ke harini? Eh bukanlah. Tapi siap ada kek secret recipe bagai.

"Birthday aku dah lepas lah." Ujar aku.

"We knowlah. Kami cuma nak welcome you back to class after mc lama." Balas salah seorang roommate aku.

"Marilah. Tiup lilin ni. Make a wish. Kau bertuah tau boleh buat wish dua kali." Kata Ayen. Ingat Ayen tak? He's my bestie here. Aku pun pergi ke kek tersebut dan melihat tulisan atas kek tersebut 'welcome back ian!'. So sweet lah. Aku pejam mata untuk seketika untuk membuat hajat. Tekalah hajat aku apa? Comment kat bawah ek.

Aku tiup lilin dan housemates aku semua bertepuk tangan. Dan masing-masing mengambil makanan yang telah dimasak oleh mereka sendiri. Ini makan-makan ni. Kenapa aku tak sedar bila dorang buat? Dahsyat benor. But I like it coz tak payah keluar makan.

Kami teruskan makan itu ini dan makan kek lagi. Aku duduk di atas sofa bucu ruang tamu tersebut. Entahlah. Aku rasa macam nak berjauhan daripada orang sebab aku nak makan dengan tenang tanpa di ganggu. Tetapi aku rasa tak selesa sebab seolah-olah ada orang tengah memandang aku dengan tajam. Siapa lagi kalau bukan Shaqeer. Kalau setakat pandang je, aku pun boleh.

Sambil aku makan tu, Ayen merebahkan punggungnya di tepi ku. Kami berbual-bual kosong. We got a lot of things to catch up. Haha... basically tanya pasal kelas and how they pulled off this party ni. After that, aku memanggil housemate aku semua.

"Korang, terima kasih banyak buat surprise party ni. Terharu aku. Makanan pun sedap dan aku tak sangka korang memang masak sendiri. Terima kasih kek jugak. buat susah-susah je. Rasa macam celebrate birthday pulak." Ujar aku.

Kemudian kami sambung makan dan aku sambung duduk di sofa tadi. Memandang pinggan aku semakin licin, aku bingkas bangun untuk menambah makanan. Aku pergi ke meja hidangan untuk menambah spageti dan kuahnya. Aku penuhkan pinggan aku dengan ayam goreng, sos cili, and buah tembikai lagi.

Disebabkan aku ni terlalu ralit memenuhkan pinggan, tanpaku sedari ada seseorang berdiri di tepi kananku. Lalu aku pun berpusing ke kanan dan dia juga menghampiri aku. Aku terrempuh dia dan makananku telah tertumpah pada baju dia. I am in big trouble.

Abang AkuWhere stories live. Discover now