Chapter 26

3.5K 157 53
                                    

P/S: Gunnapat - All I Know Is I Love You. i just love this thai song. kenalah dengan chapter ni.


Ian POV

Kami di dalam perjalanan untuk menuju ke HBUK. Yup. Tuan-tuan dan puan-puan baca benda yang betul. 'KAMI'. Maksudnya aku dan Shaqeer. Dia yang nak temankan aku. But, aku okay je.

Of course, memanglah awkward dalam kereta. dia senyap aku senyap sehinggakan dia tertidur. Memang jauh kot nak drive dari KL ke Tanjung Rambutan. Yang bestnya aku yang drive. Aku pun tak tahu kenapa aku drive. Tapi aku okay je sebab aku tak nak terhutang budi dengan Shaqeer.

Ia mengambil masa 2 jam nak sampaikan ke RnR Tapah. Aku berhenti kat situ sebab aku mengantuk kot. Drive dari pukul 7 pagi. Shaqeer lah suruh gerak awal pagi. Dia yang kejut aku pagi-pagi. Aku sememangnya malas nak gerak awal-awal.

Di sebabkan aku ni malas nak turun, aku lagi prefer berehat dalam kereta. in other words, taking a short nap would be fabulous. Meanwhile, Shaqeer merayau-rayau kot. In fact, we didn't stuff ourselves before gerak. Maybe dia lapar but aku tak prefer nak makan kenyang-kenyang sebab nanti aku mengantuk. Pelikkan.

"Ian, nak makan tak?" Soal Shaqeer. Habis short nap aku di ganggu.

Aku kerling jam di handphone aku, nasib baik aku dah nap about 15 minutes. Not too bad la kan. But still not enough sebab aku masih mengantuk. Eh... Wait! Shaqeer tanya apa tadi?

"Aku nak makan. Tapi sikit jelah." Jawab aku.

Aku menggosok-gosok mata aku dan membuang segala tahi mata yang melekat kalau ada. Seusai itu, aku melihat Shaqeer, memegang satu cucuk-cucuk yang ada sosej and I saw other stick such as nugget and etc inside one plastic.

Lepas tu, cucuk-cucuk yang dia pegang tu, dia ajukan ke mulut aku. Dia nak suap aku? Oh gosh! Actually, aku teragak-agak nak terima suapan itu ataupun tak. But the smell from the sosej with lots of chilli sauce and mayonnaise, who would decline such delicious offer.

Aku pun perlahan-lahan buka mulut sebab situasi ni agak kekok okay! Dan aku took a bite from a piece of sosej. Pabila sosej tu menyentuh lidah aku, aku dapat rasakan bahawa lidah aku menerima signal untuk dihantarkan ke otak supaya aku dapat rasa flavour sosej, sauce and mayonnaise. Sedap!

Shaqeer nampak puas hati bila aku makan satu sosej yang dia suapkan. After that, he just eats my bite sosej. Alamak...

Perasaan apakah ini? Usually people don't really share makanan yang dah digigit. Tapi dengan selambanya dia makan. Hurm... I don't know how to react.

Dia suapkan aku yang lain pulak. Selepas dia suap, aku akan jadi malu dan look straight ahead without tengok dia. Seganlah nak tengok dia. Lately, tingkah laku dia bertambah macho and masculine.

"Ian." Panggil Shaqeer. Lalu aku berpaling padanya.

Tangan kanannya menyentuh bucu kiri bibirku. Seolah-olah dia mencalit sesuatu daripada kawasan itu.

"Ada sos." Kata Shaqeer. Kemudian, dia jilat jarinya yang ada sos tu. aku dah rasa macam panas dah. Panas ini bukan disebabkan sos cili yang aku makan tadi. Tapi panas ini aku rasa sebab jantung aku berdegup kencang disebabkan tindakan Shaqeer tadi.

Aku intai kat cermin rear-view tu, aku lihat muka ku dah blushing weh... blushing sangat. Merah padam muka aku. Aku tarik nafas dalam-dalam supaya aku dapat bertenang dengan pantas.

Oleh itu, segala cucuk-cucuk yang ada tu Shaqeer yang habiskan. Aku tak mampu nak habiskan kerana blushing punya pasal walaupun Shaqeer bertegas untuk aku makan. Tapi aku tetap menolak.

Abang AkuWhere stories live. Discover now