„Scorpius experimentátorem!"

2.8K 312 40
                                    

,,Rose?" Nic. ,,Rose!"

,,C-Co? Já... já vůbec nespím!" vyhrkla až moc nahlas a zamžourala, ačkoliv v učebně panovalo přítmí. Někdo do ní lehce strčil a posunul ji.

,,Měli jsme se rozdělit do dvojic. Tak jsem si přisedl k tobě," uchechtl se Scorpius a otevřel učebnici na náhodné stránce. Rose si podpírala hlavu a sledovala ho. ,,Rose? Jsi v pohodě?"

,,Jo, jasně," broukla nepřítomně a znovu si položila hlavu na lavici. Scorpiuse ale nespouštěla z očí.

,,Vypadáš unaveně," podotkl a začal listovat učebnicí. ,,Spala jsi vůbec? Nebo ses šprtala?"

,,Ty sám jsi šprt," zamručela. ,,Co vůbec máme dělat?"

,,Libovolný lektvar," odpověděl jí, ,,já ale budu experimentovat. Scorpius experimentátorem. Existuje to slovo vůbec? Hej. Hej! Šprtko, nespi! Potřebuju poradit!"

,,Já nespím," odsekla. ,,Nevím, jestli existuje. Kdyžtak jsi vymyslel nové slovo."

,,Páni, já jsem dnes fakt dobrej," usmál se pyšně. ,,Skočím pro přísady, tak tady neusni, jo? A vyndej si pergamen, brk a inkoust, budeš zapisovat reakce. Ještě štěstí, že tu Křiklan není."

,,Hmm, jasně," zahuhlala nepřítomně Rose a znovu zavřela oči. Scorpius se jako jediný hrabal v přísadách, které se mu zdály zajímavé nebo užitečné. Byl odhodlaný tuhle hodinu předvést, že není takové máslo na lektvary.

,,Už jsem tady!" zvolal nadšeně a hodil přísady na stůl. Jenže s Rose to ani nehlo. Spokojeně oddechovala a on měl pocit, že se při pohledu na ni rozteče. Jako by najednou zapomněl na okolní svět. Byl by si sedl, podepřel si hlavu a jen tak na ní zíral, jenže pak svůj pohled stočil na kotlík a přísady vedle něj, a skvělá představa o ideálně strávené hodině byla pryč.

,,Rose, Rose, Rose," pokroutil káravě hlavou, ,,měla jsi být moje zapisovatelka. Kdo teď bude moje zapisovatelka?" Pohled stočil na Albuse, který seděl dvě lavice před nimi a znuděně šťouchal hůlkou do mrtvého pavouka. Kdo ví, třeba už tu ten pavouk leží od dob, kdy tu byl profesorem Snape...

,,Hej, Albusi!" sykl na něj Scorpius. ,,Albusi! Ssst!"

Tmavovlásek přestal šťouchat do pavouka a otočil se na svého nejlepšího kamaráda. Tázavě nadzvedl obočí a hodil hlavou směrem k spící Rose. ,,Tos jí dal uspávací lektvar, nebo co?"

,,Pojď sem!" poklepal na lavici Scorpius. Albus se sesunul z židle na zem a plazil se po břiše až k lavici Scorpiuse a Rose.

,,Fuj," ušklíbl se, když se zvedl a pohlédl na svůj špinavý hábit, ,,tady se asi neuklízelo od dob, kdy se stal Snape profesorem."

,,Přesně o tom jsem uvažoval, když jsem koukal na toho týraného pavouka," uchechtl se Scorpius.

,,Co budeš dělat?" zeptal se zvědavě Abe.

,,Budeš moje zapisovatelka," rozhodl Scorpius.

Albus se tiše smál. ,,Zapisovatelka? Hmm, to zní eroticky! Mám si sednout takhle sem na stůl?" zamrkal na něj flirtovně.

,,Hele, tohle může jenom Rose," podotkl šeptem blonďák, ale Abe se posadil na stůl a naznačil, že na něj kouká skrz své brýle.

,,Ale pane Malfoyi, přece se nebudeme tak ostýchat," poslal mu vzdušnou pusu.

,,Fajn, nebudeš moje zapisovatelka," vyhrkl Scorpius rychle, ,,musíš vzbudit Rose."

,,Takže teď jsem budík?"

,,Ano, buď, budíku!"

,,Buď jako buď, nebo buď jako buď?"

,,Prostě ji vzbuď," zavrčel blonďák.

,,Tak jo, to jsi mohl říct rovnou, pane Udělám-dojem-na-Rose-tím-že-vymyslím-nový-pitomý-lektvar," zašklebil se Abe.

Scorpius dělal, že ho neslyšel. ,,Rose, ty jsi tak nezodpovědná! Co kdybychom psali test -"

,,Co? Jaký test?" probrala se najednou Rose a Albus se Scorpiusem si vyměnili překvapené pohledy.

,,Takže ono stačilo říct slovo 'test'?" vydechl Albus. ,,No teda. Tak teď budu jako budík pořád dokola opakovat: Test, test, test, test!"

,,A budeš otravnější než to pípání," protočil očima Scorpius a začal krájet sedmikráskové kořínky.

,,Co to děláš?" zeptala se zamračeně Rose.

,,Radši se ho ani neptej, Rose," varoval ji Albus.

,,Krájím," odpověděl jí.

,,A co chceš jako dělat?"

,,Rose, vážně, neptej se ho."

,,Vymyslet vlastní lektvar."

,,Scorpiusi, neblbni, vždyť nevíš, co jak s čím reaguje," vyhrkla vyděšeně Rose.

,,Ale Rose, neměj obavy," věnoval jí úsměv. ,,Zvládnu to."

,,Hele, Scorpiusi, já ti pomůžu!" navrhl Albus nadšeně a hmátl po první přísadě. Než se Scorpius s Rose nadáli, plno přísad už bylo v kotlíku.

,,Ne, Albusi, zpomal, vždyť to vyhodíš do povětří!" vyhrkla Rose, ale Albus ji nevnímal.

,,Nikdy jsem neměl tak volnou ruku. Už mě nebaví postupovat stále podle postupu," vydechl pobaveně a vzal do ruky mrtvou žábu, které rozřízl břicho a vyndal z něj vnitřnosti.

,,Panebože!" zaječela Rose. ,,To je nechutný! Přestaň! Kde jste sakra našli žábu?!"

Ale odpověď nedostala, jelikož Abe do kotlíku přilil vodu, zapálil pod kotlíkem oheň a začal zuřivě míchat. A pak... BUM.

Ozvala se rána a obsah kotlíku se rozprskl po celé učebně. Byl to sliz se zbytky dalších přísad, které na něm visely a po chvilce spadly dolů.

,,Jsi normální?" vyjela na Albuse Rose. ,,Ty jsi fakt úplný idiot!"

,,No, kdyby tu byl profesor Snape, nejspíš by vyletěl z kůže," zkonstatoval Scorpius a byl rád, že ten lektvar nakonec nepřipravoval on. Takhle na něj aspoň Rose nebude naštvaná.

•••

Tahle kapitola je fakt divná:DDDDD
Ale Scorpius je sladký:3 když ho Rose nechce, si ho klidně vezmu já, vůůůůbec mi to nevadííííí:D:33
Budu ráda za názory:3
-Milka

Seeker VS Know-it-all ✔ | ˢᶜᵒʳᵒˢᵉ ¹Kde žijí příběhy. Začni objevovat