Mikhail's POV
"Hmm.. hujan dah makin reda. Saya balik dulu la."
"Oh ye, trimas ye tolong adik saya. Ambil lah payung dekat pintu depan tu."
Baiknya abang dia ni. "Ha, ok, esok saya pulangkan dekat dia." Aku menuding jari ke arah Isma. Abangnya hanya tersenyum. Aku mula melangkah. Payung berwarna hitam ku capai. Nak ambik payung tadi..
Fairuz's POV
Kenapalah Isma ni boleh keluar pulak time hujan, dah la tak bawak payung..
Ok, dah siap balut luka Akira. Isma pula.. Langkahku diatur ke arah sofa Isma.
Tiba-tiba tanganku direntap. Akira?
"Biar.. saya uruskan Isma..." Suara Akira agak lemah.
"Takpe, Kira duduk je rehat. Nanti makin sakit pulak." Aku cuba meleraikan pegangan tangan Akira yang kemas itu. Makin kuat dia mencengkam.
"Akira?"
"Biar saya..." Akira bangun perlahan-lahan berlalu menuju ke arah Isma.
Akira ni dah kenapa pulak...
Akira memapah Isma yang masih tidak sedarkan diri ke arah bilik tidur Isma yang berada di tingkat 2. Langkah Akira tiba-tiba terhenti.
"Thanks .. sebab sel.. selamatkan saya.." Langkah diteruskan.
.
.
Isma dibaringkan di atas katilnya. Masih tidak sedarkan diri.
Akira's POV
Hmm..
Akira merenung Isma yang sedang nyenyak tidur.
Kenapalah aku ni tak boleh terima hakikat yang abang Fairuz tu sukakan Isma? Kenapalah aku tak boleh move on?!
Akira mengepalkan penumbuknya. Tangan kirinya pula menekup muka. Air hangat mengalir keluar dari matanya.
Isma, kenapa kau buta sangat!? Kenapa? Ramai orang sayangkan kau Isma, ramai orang risaukan kau! Kenapa kau buat macam ni kat diorang? Bahayakan diri kau. Buat diorang risau, ape lagi yang kau nak sebenarnya? Ape Isma? Ape?! Kau dah ada segalanya!.. Jujur aku cakap aku cemburu dengan kehidupan kau! Kau beruntung! Walaupun hanya anak angkat dalam keluarga ni, tapi semua orang ikhlas sayangkan kau tau tak? Aku ni? Aku syukur jugak lah sebab kau sanggup ambik aku jadi kawan kau. Tapi, kita dalam dua dunia yang berbeza Is..
"Mmm.." Mata Isma terpisat-pisat .
"Apa dah jadi ni.. Kira?.." Isma bangun perlahan-lahan sambil menggosok matanya.
Akira pantas mengelap air mata yang bersisa..
"Hei Kira? .. Kenapa kau nangis ni?? Sakit ke??" Muka Isma kelihatan risau.
Heish Isma ni, orang risaukan dia, dia risaukan orang pula.
Akira tersenyum melihat muka Isma yang cuak. Maklumlah Akira ni hatinya sado, tak pernah menangis! hahaha
"Aku okey je, kau tu ha, pengsan kat tepi jalan."
"Ehe aku??" Isma cuba untuk mengingat kembali.
"ohhh haah laa... aku langgar orang tadi pastu terus pengsan.. Tak ingat apa dah.."
"Hah elok sangat la tu.. esok kau minta maaf kat orang tu eh. Suka hati je langgar orang hahaha."
"Alaa. Mana aku kenal sape.."
"Mikhail lah."
Mata Isma terbuntang.
Lama dia terkaku.
"Is, are you okey?"
"Kira.. aku nak cakap something ni.." Muka Isma bersinar-sinar.
"Aku suka dia. Hensem. Dia aku punya."
Akira terkedu. Tapi ada sikit perasaan suka. Maknanya Isma tak sukakan abang Fairuz? yeyy
"Isma, jangan.. Tolong jangan buat masalah lagi!"
Isma menjelirkan lidahnya.
"Kira, kau tolong aku kali ni. Aku tolong kau dengan abang Fairuz! Amacam?" Isma mengangkat keningnya.
Sekali lagi Akira terkedu. Macam mana minah ni boleh tau doo
"Ma..mana.."
"Hellloooo obvious kot??? Kau ingat aku butaaa ahhahaha"
Mereka pun bergelak ketawa menghiburkan hati sendiri
"Is, aku sayanggg kauuu!!" Akira cuba untuk memeluk Isma, namun Isma pantas mengelak.
"Hahahaha weekkk crybaby!!"
Sesi kejar mengejar pun berlaku..
YOU ARE READING
Who? (malay)
RandomHighest rank in random #120 Kisah seorang gadis yang suka cari pasal dan timbulkan masalah untuk menghilangkan bosannya. Isma Faziana, nama secantik orangnya. Tidak ramai kawan, tapi ramai musuh. Sentiasa berkelakuan tenang dan otaknya cerdik, tapi...