Akira
Aku tengok Isma ni dah banyak betul berubah. Dah rajin solat, dah tak kasar sangat dah, dah tak pakai pakaian terdedah sangat dah. Hm baguslah.. Tapi, sebab ape ek?
"Oi Kira, kalau kau ade mase nak tenung muka aku baik kau siapkan buku latihan yang tebal nak mati tu." Isma menjuihkan bibirnya ke arah timbunan buku latihan.
"Alah, stress la weh asyik buat latihan je.." Memang! stress gila kut cikgu pressure macam ape padahal baru nak midterm. Midterm pun lagi 2 minggu. Rilek laa lama lagi nak SPM ha.
"Aha, nilah orang kita! Mana nak maju perangai cemni? Dah dah pegi buat latihan." Isma menunduk kembali meneruskan latihannya. Hari ni Ahad, esok dah sekolah. Haih, baru je nak ajak Is keluar lepak ke apa, tetiba dia tekun lak buat latihan..
"Is, aku nak tanya ni, amacam kau dengan Prince Charming Idaman Malaya kau tu?" Isma terhenti menulis. Dia memandang ke arahku. Hiks, dia nak marah ke ape ni, dah lame tak nampak dia marah.
"Haaa, kitorang kawan macam biasa je laa, dia tu baik sangat so aku macam takpe la take it slow hahaha!"
"Weh Is, macam mana kalau tetiba dah ade awek? Kau ade tanye dia ke?" Kadang-kadang lelaki yang baik ni ade jugak awek! Mana lah tau kan! Kita tokleh jangka.
"Heish takdelaa hehe, aku ade tanye dia, dia kata takde.." Isma buat muka gatal.
_____________________________________________________
Isma
"Akira, jom keluar jap. Esok dah nak sekolah. Ambik udara segar jap kat taman." Penat pulak dari pagi tadi duk ngadap buku latihan, rujukan tetebal ni. Lenguh tangan membelek buku! Mata pun dah merah-merah ni ha!
"Ok sat nak siap." Akira bangun menuju ke tandas.
Aku pun bangun pegi ke meja solek dan sembur sedikit air kat muka. Hah! baru segar! "Kira, aku turun dulu ha!" Aku terus lari keluar bilik tanpa menunggu respon Akira.
"Abangg!!" Aku menepuk belakang badan abangku dengan kuat.
"Damn kuat gila." Abang menggosok-gosok belakangnya. Haha! Padan muka!
"Abang, abang dengan Kira cemana? hihihi." Abang sekarang dah tunjuk minat sikit kat Akira, syukur aku, takyah aku beria tolong diorang, pandai pun progress sendiri!
"Benda alah Is ni.." Abang jawab dengan muka malu-malu. Elelelele
"Ha, Is nak keluar dengan Kira jap. Nak ikut tak?" Aku mengajak-ajak ayam je senanya. Tetiba abang setuju lak. adeh, sakai betul abang aku ni hahaha. Kitorang bertiga pun keluar rumah sama-sama. Bukan pegi mana pun, jalan-jalan kat taman pastu pergi 7Eleven makan instant noodles sebab cikjah (maid kitorang) cuti , mama takde kat rumah so takde sape nak masak, makan luar lah jawabnye!
"Waa, terisi jugak perot ni akhirnya!" Aku menepuk-nepuk perutku. Abang menggeleng-geleng kepala, Akira pula membebel katanya buruk betul perangai aku lepas makan tepuk-tepuk perut. lakhai sukati I lah hihihi.
Tiba-tiba..
Bagai dejavu! Aku terpandang seorang lelaki di meja sebelah, dia duduk sorang.. macam penah nampak muka dia ni tapi kat mane ek? Aku tenung agak lama muka laki tu, nasib baik dia tak pandang balik!
"Woi makcik tenung anak teruna orang eh!" Ahh suara pondan ni lagi!
Hatta!
"Ape kau buat kat sini?" Aku tanya dengan nada menjengkelkan. Hatta pun dengan tanpa rasa segan silu duduk dengan di meja kami dan mencapai sebatang aiskrim.
"Woii eskrem aku!!" Aku cuba merampas tapi dia dah jilat dulu. siot je . Akira dan abang ketawa melihat aksi kami berdua. Aku pandang lagi kat meja tadi..
Kosong, budak tu dah blah.
**
Rumah
Mika: (link youtube) denga ni best!
Isma: Wah, ni matluthfi punya video kan.
Mika: Yup
Mika: *send a picture*
Isma: Thank you :)
Mika: Isyak jangan lupa!
Isma: Dah ok!
Mika: Oh dengar cite esok ade student baru masuk kelas kita
Isma: Really? Boy or girl?
Mika: Idk. Whut kalau boy awak nak ngurat ke ? HAHA!
Isma: Jeles eh? HAHA K GERAKLU PAPEROGER!
Telefon dimatikan! Haha! Taknak baca respon dia. K gudnite!
**
Mimpi ni lagi!
"Isma.. Aku dah jumpa kau.."
"Wait? Who are you actually??"
Lelaki tu... macam pernah nampak? Tapi kat mane ek?
**VOTE. COMMENT
xoxo thank you for those yang add this story to your reading list ! I'll try my best to finish this ASAP! byebye #loveya
YOU ARE READING
Who? (malay)
RandomHighest rank in random #120 Kisah seorang gadis yang suka cari pasal dan timbulkan masalah untuk menghilangkan bosannya. Isma Faziana, nama secantik orangnya. Tidak ramai kawan, tapi ramai musuh. Sentiasa berkelakuan tenang dan otaknya cerdik, tapi...